انواع دستگیره و نکاتی برای انتخاب آن

انواع دستگیره و نکاتی برای انتخاب آن

انواع دستگیره و نکاتی برای انتخاب آن برای خرید دستگیره‌ها باید به نکاتی توجه داشته باشید که این نکات شامل موارد زیر می باشد:

  • دستگیره درب سرویس بهداشتی باید از مقاومت بالایی در برابر رطوبت برخوردار باشد. بنابراین آبکاری آن باید به گونه‌ای صورت بپذیرد که رطوبت به قسمت فلزی دستگیره نرسد و باعث زنگ زدگی آن نشود.
  • بهتر است دستگیره‌هایی که بر روی درب‌های مختلف نصب می‌شوند از ظاهر مشابهی برخوردار باشند؛ زیرا انتخاب دستگیره‌های متفاوت جهت درب‌های مختلف سبب ایجاد ناهماهنگی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خواهد شد.
  • البته قبل از این که به ظاهر دستگیره توجه داشته باشید به کیفیت و جنس آن اهمیت دهید؛ زیرا یک دستگیره زیبا که کیفیت ساخت مناسبی برخوردار نباشد، به هیچ عنوان ارزشمند نخواهد بود.
  • دستگیره ورودی ای که انتخاب می کنید باید نسبت به درب‌های دیگر خاص‌تر و باشکوه‌تر باشد، زیرا تمام افراد قبل از این که داخل منزل شما را ببینند نمای بیرونی و درب ورودی را مشاهده می‌کنند.

قرنیز ها را از لحاظ مکان استفاده می توان به انواع ریز تقسیم بندی کرد:

دستگیره رزت

در میان انواع دستگیره درب عرضه شده در بازار دستگیره رزت از طرفداران بیشتری برخوردار است. هنگام خرید دستگیره رزت باید به این نکته توجه داشته باشید که این دستگیره به گونه‌ای طراحی شده است که با طراحی‌های گوناگون دکوراسیون داخلی به خوبی هماهنگ می‌شود.

بنابراین از دستگیره رزت نقره‌ای یا طلایی رنگ، که ظاهری فریبنده و چشم نواز دارد می­توانید بر روی درب‌های مختلف استفاده کنید.

این دستگیره‌ها اغلب به صورت دو تکه طراحی می‌شوند و به صورت آبکاری شده به بازار عرضه می‌شوند. بنابراین هنگام استفاده مداوم از دستگیره نگرانی از بابت تغییر رنگ و تیره شدن آن نخواهید داشت.

دستگیره رزت به صورت کلیدی و سویچی قابل تولید است که بنا بر نیازی که دارید می‌توانید از یک دستگیره مناسب جهت درب‌های مختلف منزل استفاده کنید.

دستگیره پلاک

دستگیره پلاک یکی از انواع دستگیره درب می باشد که بیشتر بر روی درب‌های دفاتر در ادارات و درب اتاق­ها در منازل نصب می‌شود. این دستگیره در مدل‌های متنوعی عرضه شده است تا تمام افراد با هر سلیقه‌ای که دارند بتوانند نمونه دلخواهشان را انتخاب و خریداری نمایند.

دستگیره پلاک از مقاومت و دوام مناسبی برخوردار است، بنابراین می‌توانید از آن مدت زمان طولانی استفاده کنید.

شکل ظاهری این دستگیره ممکن است به صورت ساده و یک دست باشد یا از طراحی‌های خاص و مدرن بر روی دستگیره استفاده شده باشد.

بنابراین هنگام انتخاب و خریدانواع دستگیره درب، باید به محلی که جهت نصب دستگیره مد نظر دارید توجه ویژه‌ای داشته باشید، تا دستگیره پس از نصب دارای ظاهر مناسبی باشد.

دستگیره کابینتی

از بین مدل‌های انواع دستگیره درب در بازار می‌توان به دستگیره کابینتی نیز اشاره کرد. با توجه به این که درب کابینت‌ها به عنوان اصلی‌ترین عنصر آشپزخانه همیشه خودنمایی می‌کنند، بنابراین نوع دستگیره‌ای که بر روی آن‌ها نصب شده است از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد.

شکل ظاهری دستگیره کابینتی باید خاص و منحصر به فرد باشد تا جلوه گری کابینت‌های مدرن و امروزی را بیشتر کند.

همچنین دستگیره در کابینت باید بسیار مقاوم و با دوام باشد؛ زیرا درب کابینت‌ها در طول روز مدام باز و بسته می‌شوند.

از سوی دیگر محیط آشپزخانه یک محیط مرطوب است و هنگام پخت غذاهای گوناگون بخار آب در فضا پخش می‌شود، بنابراین دستگیره کابینتی نصب شده باید در برابر اکسید شدن و خردگی نیز از مقاومت بالایی برخوردار باشد.

دستگیره ورودی

دستگیره های ورودی نیز نوع دیگری از دسگیره ها می باشد که در یاختمان استفاده می شود.

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *