در مورد پرده و پوشش پنجره‌ها چه باید بدانیم

در مورد پرده و پوشش پنجره‌ها چه باید بدانیم

در مورد پرده و پوشش پنجره‌ها چه باید بدانیم به طور کلی پرده و پوشش پنجره ها متریالی است که اکثر افراد آخر از همه به فکر آن می افتند که یا به عنوان آخرین متریال از یک سبک طراحی خاص مورد توجه قرار می گیرد، و یا با تصور اینکه شاید متریالی اضافی است، به فراموشی سپرده می شود.
پرده ها در واقع متریالی در طراحی هستند که به اتاق فضا و روح و جان تازه ای می دهند. پرده و پوشش پنجره متریالی هستند که اتاق های دارای طراحی حرفه ای را از بقیه اتاق ها جدا می کنند. همانطور که میدانید انتخاب پرده برای اتاق بسیار مهم بوده و باعث بهبود کاربری و زیبایی محل مورد استفاده خواهد شد.
اگر تاکنون به فکر پوشش پنجره هایتان نبوده اید و  یا اینکه نمیدانید چگونه به شکل صحیح آن را انجام دهید، قبل از طراحی بعدی اتاق هایتان این مطلب را بخوانید …

۱,۳۵۸,۰۰۰ تومان هر مترمربع
۱,۳۵۸,۰۰۰ تومان هر مترمربع
۱,۳۵۸,۰۰۰ تومان هر مترمربع
۱,۳۵۸,۰۰۰ تومان هر مترمربع
۱,۳۵۸,۰۰۰ تومان هر مترمربع
۱,۳۵۸,۰۰۰ تومان هر مترمربع
۱,۰۸۹,۰۰۰ تومان هر مترمربع
۱,۰۸۹,۰۰۰ تومان هر مترمربع
به کاربرد و عملکرد فکر کنید

در مورد پرده و پوشش پنجره‌ها چه باید بدانیم : همانطور که در مورد هر عنصر طراحی دیگری نیز همینطور است، اولین سؤالی که باید از خود بپرسید این است که «می خواهم این ها برایم چکار کنند؟» پاسخی که به آن برسید می تواند کمکتان کند که گزینه هایتان را محدود کنید تا پوشش هایی را برای پنجره هایتان در نظر بگیرید که کاملاً مناسب شما باشد.
برای بسیاری، پاسخ این سؤال اضافه کردن ارزش زیبایی شناختی است. قبل از اینکه شما هم به طور پیش فرض همین جواب را بدهید، به این فکر کنید که آیا پوشش پنجره تان لازم است کاربرد دیگری هم داشته باشد یا نه. برای مثال، یک جفت پرده تاریک کننده خوابیدن را آسان تر می کند.

گزینه های خود برای پوشش پنجره ها را بشناسید

هر کسی که تا به حال پایش را به فروشگاهی برای دکور خانه ها گذاشته باشد می تواند به شما بگوید که تعداد بی شماری پرده و پوشش پنجره برای انتخاب وجود دارد. برای بسیاری از افراد، این سطح از انتخاب گیج کننده است. با این حال، بیشتر آن ها را می توان زیرمجموعه چند نوع خاص طبقه بندی کرد:

  • پرده کرکره ای: کرکره به طور کلی به صرفه ترین انتخاب است، و از جنس پلاستیک یا چوب در قالب اسلایدهایی ساخته می شود. معمولاً تنوع کمی در سبک های مختلف آن وجود دارد. پرده کرکره ای را می تواند یا از بالای داخل چارچوب پنجره آویزان کرد تا ظاهری تمیز داشته باشد و یا از بیرون آویزان کرد تا پنجره های کوچک، بزرگتر به نظر برسند.
  • پرده کرکره پارچه ای: این نوع پرده کرکره ای ها از پارچه ساخته شده اند و دارای انواع مختلف با سطوح گوناگون شفافیت هستند. کرکره پارچه ها کمی گران تر از کرکره های معمولی هستند و دارای سه نوع اصلی هستند:
    کرکره رولر: که از قطعه لوله مانندی در بالای پنجره باز می شود.
    شانه عسلی: که از پایین به بالای پنجره به صورت پلیسه بسته می شود
    پرده رومی: که در قالب چین هایی مرتب و شیک تا می شود.
  • پرده زبرا چیست : یکی از انواع پرده می‌باشد که در شکل‌ و مدل های مختلفی از قبیل ریلی، کرکره‌ای و … موجود است و از آن می‌توان در بخش های مختلف خانه مثل آشپزخانه ، اتاق خواب ها و پذیرایی استفاده نمود.
  • پرده لوردراپه چیست : این نوع پرده به میله ای در بالای پنجره متصل است و فراتر از چارچوب پنجره آویزان می شود، و بیشترین تنوع قیمت را دارد چرا که دارای انواع مواد، رنگ ها و الگوها است. این نوع پرده همچنین دارای انواع از پیش آماده و شخصی سازی شده است.
  • کرکره شاتر: شاترها گران قیمت ترین آیتم در این لیست هستند که کاملاً اثری چوبی به شمار می روند. اندازه ها و انواع محدودی از آن وجود دارد، و پیشنهاد می شود که برای بهترین ظاهر، آن را با سایز پنجره خود هم اندازه کنید.

“پرده ها در واقع متریالی در طراحی هستند که به اتاق فضا و روح و جان تازه ای می دهند. پرده و پوشش پنجره متریالی هستند که اتاق های دارای طراحی حرفه ای را از بقیه اتاق ها جدا می کنند. همانطور که میدانید انتخاب پرده برای اتاق بسیار مهم بوده و باعث بهبود کاربری و زیبایی محل مورد استفاده خواهد شد.”

  • به اندازه ها توجه کنید

بعد از اینکه نوع ایده آل پرده برای پنجره تان را انتخاب کردید، قدم بعدی اندازه گیری سایزها است. حتماً اندازه ها را روی کاغذ بنویسید و با خودتان به فروشگاه ببرید، تا تصور درستی از گزینه های موجود داشته باشید.
برای اندازه گرفتن، به این نکات توجه کنید:

  • برای پرده کرکره ای و پرده زبرا : برای کرکره های آویزان شده از داخل، عرض را از بالا، وسط و پایین پنجره، داخل چارچوب، اندازه بگیرید. باریک ترین پهنا را استفاده کنید. سپس، از سمت چپ، میانه و راست در داخل چارچوب اندازه طول را بگیرید. طولانی ترین طول را استفاده کنید. اگر ترجیح می دهید که از کرکره های آویزان شده از بیرون استفاده کنید، عرض را تا انتهای چارچوب پنجره اندازه بگیرید و بعد ۳٫۵ سانتی متر به هر طرف اضافه کنید تا همپوشانی را جبران کند. طول را تا انتهای طاقچه پنجره اندازه بگیرید و ۳٫۵ سانتی متر اضافه کنید.
  • برای پرده کرکره پارچه ای: همان فرایندی که برای پرده کرکره در بالا توضیح داده شده را دنبال کنید.
  • برای پرده لوردراپه : به منظور تعیین طول میله پرده تان، عرض پنجره را اندازه بگیرید و بین ۷ تا ۲۰ سانتی متر به هر طرف اضافه کنید. سپس، برای اندازه گیری طول از نقطه ای شروع کنید که میله آویزان می شود و تا ۲٫۵ سانتی متر بالاتر از کف زمین اندازه بگیرید.
  • برای کرکره شاتر: همان فرایندی که برای پرده کرکره ای توضیح داده شد را دنبال کنید. ۴ سانتی متر به هر طرف در باریک ترین عرض و ۴٫۵ سانتی متر به طولانی ترین عرض اضافه کنید.
    توجه کنید که خیلی از پنجره ها سایز استانداردی ندارند. پرده دراپه را می توان بنا به سلیقه دوخت، و یا برای دیگر انواع پرده، می توانید انتخاب کنید که نزدیک ترین سایز از پیش آماده موجود را بخرید یا اینکه سفارش سایز خاصی را دهید.
۱,۸۱۵,۰۰۰ تومان هر مترمربع
۱,۸۱۵,۰۰۰ تومان هر مترمربع
۱,۸۱۵,۰۰۰ تومان هر مترمربع
۱,۸۱۵,۰۰۰ تومان هر مترمربع
۱,۸۱۵,۰۰۰ تومان هر مترمربع
۱,۸۱۵,۰۰۰ تومان هر مترمربع
۱,۸۱۵,۰۰۰ تومان هر مترمربع
۱,۸۱۵,۰۰۰ تومان هر مترمربع
زیبایی را فراموش نکنید

در مورد پرده و پوشش پنجره‌ها چه باید بدانیم : بعد از اینکه اندازه گیری های مورد نظر را انجام دادید، قادر خواهید بود که ببینید چه گزینه هایی از نظر زیبایی شناختی برای شما در فروشگاه موجود است. با اینکه سبک زیبایی همیشه سلیقه ای شخصی است، بد نیست که این چند توصیه را به خاطر بسپارید:

  • برای پرده کرکره ای: به دنبال رنگ سفید خالص باشید، و یا اگر رنگ غالب اتاقتان تُن رنگی خنثی دارد، سعی کنید که رنگ پرده با آن هماهنگ شود.
  • برای پرده کرکره پارچه ای: اگر به دنبال تُن رنگ های قوی هستید، یا رنگی خنثی انتخاب کنید و یا رنگی که با رنگ غالب اتاق متناسب باشد. اگر پرده کرکره پارچه ای طرح دار استفاده می کنید، سعی کنید یکی از رنگ های چاپ روی پرده را با رنگ تأکیدی خود هماهنگ کنید.
  • برای پرده دراپه: برای اینکه پنجره با اتاقتان یکپارچه شود، تُن رنگی خنثی یا رنگی که به رنگ غالب اتاق نزدیک باشد را انتخاب کنید. برای برجسته کردن چارچوب یک ویژگی خاص پنجره، مثل پنجره خلیجی یا چشم اندازی بسیاری جذاب، رنگی متضاد انتخاب کنید.
  • برای کرکره شاتر: نهایت تلاش خود را انجام دهید تا با هر اثر چوبی در اتاقتان هماهنگ شود.
    خیلی از افراد تازه بعد از اینکه همه چیز را در اتاق طراحی کردند، به یاد پوشش پنجره ها می افتند. ما معتقدیم که نباید اینطور باشد. اگر قبلاً راجع به این موضوع زیاد فکر نکردید یا اینکه نتایج بدی در گذاشته دریافت کردید، مطلب در مورد پرده و پوشش پنجره‌ها چه باید بدانیم برای شماست. توصیه های مطرح شده را به کار بگیرید تا دکوراسیون داخلی خانه تان جذاب تر شود.

 

محصولات مرتبط

۲۹۷,۰۰۰ تومان هر مترمربع
۲۹۷,۰۰۰ تومان هر مترمربع
۲۹۷,۰۰۰ تومان هر مترمربع
۲۹۷,۰۰۰ تومان هر مترمربع
۲۹۷,۰۰۰ تومان هر مترمربع
۳۳۰,۰۰۰ تومان هر مترمربع
۳۳۰,۰۰۰ تومان هر مترمربع
۳۳۰,۰۰۰ تومان هر مترمربع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *