پرده شب و روز چیست؟

پرده شب و روز چیست؟

پرده شب و روز چیست؟پرده شب و روز یا ۲ مکانیزه یکی از انواع پرده های دکوراتیو می باشد که از دو نوع پارچه تشکیل شده است.این پرده ها از دو پرده موازی و مکانیزم مسقل از هم تشکیل شده و به همین خاطر در بازار ایران به اسم پرده دومکانیزم هم مشهور است.

این لایه ها شامل یک لایه جلویی که پارچه ی آن را میتوانید از انواع تور های کلاسیک، فانتزی، مدرن، گلدار و … انتخاب کنید و لایه ی پشتی آستری می باشد. که میتوانید از انواع آستر های موجود که از بیرون دید ندارند استفاده کنید.

هنگام روز می توانید به تنهایی از قسمت جلویی که همان توری پرده استفاده کنید و آستر را جمع کنید. اما در طول شب می توانید با استفاده از لایه ی پشتی مانع دید فضای داخل از بیرون شوید.

به منظور جلوگیری از دید و کاهش شدت نور می توانید از انواع پارچه پشت فوم دار (شید بلت اوت) استفاده کرد.

از جمله ویژگی های پرده های شب و روز این است که می توان آن‌ها را برای تمامی پنجره‌ها با هر عرض و ارتفاعی به کاربرد. این ویژگی خلاف پرده‌های سنتی است که قبلاً رایج بودند.این پرده های دکوراتیو برای پنجره های که به هر دلیلی دارای ارتفاعی کم و کمبود فضا هستند بسیار مناسب است. زیرا که پرده‌های شب و روز به صورت عمودی باز و بسته شده و این امکان را دارند که به صورت کامل در بالای رول چوب پرده جمع گردند.

مزایای پرده شب و روز

۱-نصب آسان و باز کردن آسان

۲-برای مکانهایی که نور زیاد مزاحم کار با کامپیوتر است و یا نیاز به پرده ضخیم برای جلوگیری از نور است ، پرده شب و روز (غیر سفید) بهترین گزینه میباشد.

۳- کاربری ساده و راحت حتی نسبت به پرده زبرا

معایب پرده شب و روز

۱-بدلیل وزن زیاد پارچه شب و روز احتمال از کار افتادن مکانیزم آن است واگر از لوازم با کیفیت در پرده شب وروز استفاده نشود احتمال خرابی دراین پرده بیشتر است و بهتر است که این پرده را با ضمانت خرید کنید.

۲- نباید پرده شب و روز را تا انها بالا کشید در غیر اینصورت وزنه های پایینی پرده با همدیگر تداخل پیدا میکنند.

این پرده نام هایی از جمله پرده ۲ مکانیزم ، دو مکانیزه ، دبل ، روز و شب ، دو منظوره ، دو گیربکس ، دبل شید و day and night دارد.

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *