تاثیرات پرده‌ در دکوراسیون منزل

تاثیرات پرده‌ در دکوراسیون منزل

پرده‌ها یکی از عناصر مهم در دکوراسیون منزل به شمار می‌آیند. و به خانه فضایی متفاوت می‌بخشند، از این‌رو انتخاب پرده بسیار حائز اهمیت است. پرده‌ها علاوه بر اینکه یک حریم خصوصی برای شما ایجاد می‌کنند ، به فضای پیرامون شما گرما و انرژی نیز می‌بخشد.
به همین علت باید پرده را هماهنگ و متقارن با دکوراسیون داخلی منزل (کلاسیک، سنتی، مدرن) انتخاب کرد. به عبارتی تعیین طرح، نقشه، جنس و بافت پرده بسیار مهم است و باید با تدبیر و ظرافت صورت گیرد. برای هر یک از قسمت‌های خانه باید پرده خاصی در نظر بگیرید.
پرده
پرده
پرده
پرده
پرده
پرده

اتاق پذیرایی

اتاق پذیرایی یکی از قسمت‌های مهم و در دید خانه است. به این علت انتخاب صحیح آن از اهمیت بالایی برخوردار است. در اتاق پذیرایی اصولا پرده‌ها را در قالب ترکیبی از والان، پرده اصلی و پرده آستری چیدمان می‌کنند. اصولا رنگ پرده نشیمن را از میان رنگ‌های سفید، شیری، کرم، بژ و قهوه‌ای انتخاب می‌کنند مگر دکوراسیون داخلی از رنگ هایی باشد که رنگ‌های شاد است و پرده‌ها را نیز در همان طرح و رنگ انتخاب کنند. اگر در خانه‌ای زندگی می‌کنید که سقف آن کوتاه است، برای بزرگ جلوه دادن آن می‌توانید چوب پرده‌ها را بالاتر از حد معمول نصب کنید. پرده‌ها هرچقدر بالاتر نصب شوند، خانه بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. در خانه‌های کوچک برای بزرگ‌تر به نظر رسیدن خانه می‌توانید پنجره‌ها را یکسره کنید و اگر پنجره‌تان کوچک است می‌توانید از پرده یکسره بهره ببرید. در پنجره‌های کوتاه از پرده‌هایی استفاده کنید که طرحی ساده دارند و تنها قسمت انتهایی آن طرحدار است. ولی در پرده‌های بلند می‌توانید در قسمت بالایی نیز طرح‌های برجسته طراحی کنید.

اتاق خواب

در انتخاب پرده برای اتاق خواب نیز باید از ظرافت خاصی پیروی کنید. برای دکوراسیون پرده اتاق خواب می‌توانید در فصل‌ها مختلف از جنس و بافت متفاوتی استفاده کنید. برای مثال در تابستان می‌توانید از پرده‌های نازک و حریری استفاده کنید تا هم گرمای کمتری بگیرید و هم حس خنکی به فضا ببخشد. برای زمستان هم می‌توانید از پرده‌های کلفت با جنس مخمل و رنگ‌های گرم استفاده کنید. در تابستان، رنگ‌های سفید، کرم، شیری و گلبهی استفاده کنید، در زمستان نیز تلفیق رنگ‌های جوهری و فیروزه‌ای، قهوه‌ای و زرد، قرمز و بژ می‌تواند غوغا کند. برای کودکان و نوجوانان نیز باید انتخاب بسیار دقیق و ظریفی داشته باشید، زیرا رنگ‌ها به شدت بر روحیه و هوشمندی کودکان تاثیرگذارند. کودکان برای داشتن روحیه شاد، نیاز به رنگ‌های پرانرژی، گرم و خلاق دارند. ترکیب رنگ‌های آبی، زرد، سبز و بنفش برای کودکان و نوجوانان، رویایی و بی‌نظیر است.

آشپزخانه

آشپزخانه نیز یکی دیگر از قسمت‌های خانه است که نیازمند انتخابی صحیح برای پرده است. آشپزخانه نیازمند پرده‌ای است که رنگ آن اشتها را تحریک کند و پرانرژی باشد، مانند رنگ‌های نارنجی، قرمز گوجه‌ای و زرد. از پرده با رنگ‌های خنثی و سرد به شدت اجتناب کنید. در انتخاب پرده آشپزخانه به رنگ دکوراسیون ، نوع چیدمان و میزان نورگیری دقت کنید. برای پرده‌های آشپزخانه می‌توانید پرده‌هایی از جنس حصیر، بامبو و پرده‌های رولی و کنف نیز استفاده کنید. در نهایت، پرده‌های آشپزخانه باید، ساده، شیک و هماهنگ با دکوراسیون داخلی آشپزخانه باشد. اگر دیوارهای آشپزخانه‌تان کاملا سفید است می‌توانید از پرده ساده با طرح‌های گلدار استفاده کنید، این پرده جلوه بیشتری نیز به فضا می‌بخشد.

سرویس بهداشتی

یکی از مکان‌هایی که نیاز به پرده دارد، سرویس بهداشتی و حمام است . در حمام و سرویس بهداشتی از پرده‌هایی استفاده کنید که دارای مقاومت است. جنس شید و تور برای حمام و سرویس بهداشتی بسیار مناسب است.
پرده
پرده
پرده
پرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *