قدم هایی برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک

قدم هایی برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک

قدم هایی برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک :دکوراسیون اتاق کودک می بایست فکر شده متناسب با سن و علایق کودک شما باشد. تا کودک شما در فضای اتاقش احساس شادی و راحتی بیش تری داشته باشد، دکوراسیون اتاق کودک می تواند در روحیه فرزندانتان تاثیرگزار باشد زیرا کودک شما بیش تر وقت خود را از بازی کردن، کشیدن نقاشی ، انجام تکالیف و … را در اتاق خواب خود سپری میکنند

به خودتان زمان و آزادی فکر دهید

هر چه زمان بیشتری داشته باشید و با آرامش بیشتری کار دکوراسیون اتاق کودک تان را انجام دهید نتیجه بهتری خواهید گرفت به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که قبل از تولد فرزندتان اتاق او را آماده کنید. بدین ترتیب استرسی برای کمبود زمان برای حجم زیاد کارها ندارید.برای این کار گزینه های بسیاری وجود دارد. تنها لازم است که از ابتدا برنامه ریزی کرده و چشم انداز کاملی از نتیجه کارتان داشته باشید.

بهترین زمان برای آغاز طراحی دکوراسیون اتاق کودک ماه چهارم حاملگی است که جنسیت بچه مشخص شده است بدین ترتیب شما بهتر می توانید تم رنگی و ایده خود را انتخاب کنید.طراحی اتاق کودک لزوما نباید گران، سخت و یا خیلی لوکس باشد.استفاده از سایت هایی مانند پینترست می تواند جذاب باشد اما واقع گرایانه تر به این کار نگاه کنید. زمان، بودجه مالی و کمبود فضا میتواند شما را محدود کند. از این سایت ها برای ایده کلی استفاده کنید اما نسبت به شباهت کامل اتاقتان به طرح مورد نظرتان حساسیت نشان ندهید.

موارد ایمنی و بهداشتی:

در طی انجام تمامی مراحل به یاد داشته باشید که اتاقتان باید ایمن، گرم و سالم باشد.همیشه در ذهن داشته باشید که برای کودکتان عملکرد مهم تر از زیبایی است.پیشنهاد ما به شما برای کاغذ دیواری اتاق کودکتان کاغذ دیواری ار الیاف طبیعی و گیاهی می باشد در نظر داشته باشید به هیچ عنوان از کاغذدیواری با مواد پی وی سی برای اتاق کودک استفاده نکنید چون مواد شیمیایی برای سلامتی فرزندتان مضر میباشد.برای امنیت کودکتان دوربین و  دستگاه هشدار کودک بخرید و نصب کنید.

حتما علاوه بر زیبایی کیفیت را هم مدنظر قرار دهید به عنوان مثال در صورت استفاده از کفپوش حتما آتنی باکتریال و دارای بافتی نرم باشد که ایمنی کامل برای کودک شما را فراهم کند. از مبلمان با لبه های گرد، محافظ لوازم الکتریکی، تصویه هوا و جاذب کربن دی اکسید استفاده کنید.

اتاقتان را اندازه بگیرید

اتاق را اندازه گرفته و اندازه ها را در برگه کوچکی یاد داشت کنید. این برگه را به همراه خود داشته باشید. شما برای نقاشی، مبلمان، کفپوش و بسیاری موارد دیگر به آن احتیاج پیدا خواهید کرد همچنین با داشتن اندازه دقیق از اتاق خیلی راحتر میتوانید لوازم مورد نظرتان را تهیه کنید.در انتخاب رنگ و طرح کف و دیوارها حتما به اندازه اتاق توجه کنید که باعث کوچکتر شدن اتاق کودک شما نشود.اگر اتاقتان کوچک است بیشتر از رنگ های روشن و با طرح ساده استفاده کنید.

تم رنگی یا رنگ بندی مورد نظرتان را انتخاب کنید

پیش از اینکه طراحی مورد نظرتان را انجام دهید باید تم یا رنگ بندی خاصی را انتخاب کنید. اگر جنسیت فرزندتان مشخص نشده است از رنگ های خنثی مانند زرد، کرم، بژ یا سبز کم رنگ استفاده کنید.تم رنگی مورد نظر شما می تواند ورزشی، طرح جنگل و طبیعت، بالرین و یا بسیاری موارد دیگر باشد. از رنگ بندی هایی استفاده کنید که مکمل هم هستند مانند طوسی و آبی، بنفش و سفیدو موارد دیگر.

برای کف اتاق تصمیم بگیرید

برای کف اتاق می تواننید از موکت های مخصوص یا از کفپوش های کودک استفاده کنید ضمنا نرم و انتی باکتریال بودن فراموشتان نشود.کفپوش های رنگی با طرح های شاد از بهترین گزینه ها میتواند باشه چرا که هم از لحاظ ایمنی و هم از لحاظ روحی نیازهای کودک شما را برآورده می کند.

برای پوشش دیوار رنگ و یا کاغذدیواری مناسب را انتخاب کنید

اگر می خواهید کاغذ دیواری یا رنگتان را عوض کنید پیش از هر کار دیگری آن را انجام دهید. بدین ترتیب قبل از آوردن مبلمان رنگ یا چسب کاغذدیواری خشک می شود. اگر از کاغذ دیواری استفاده می کنید ترجیحا از کاغذدیواری های قابل شست و شو با الیاف طبیعی استفاده کنید.

مبلمان مناسب برای اتاق تهیه کنید

گهواره و تشک مناسب را تهیه کنید. کیفیت تشک برای راحتی نوزاد بسیار حائز اهمیت است. گهواره نیز باید به درستی نصب شده باشد.می توانید از یک قفسه برای پوشک کودکتان استفاده کنید.تهیه یک مبل راحت برای شیردهی مادر نیز میتواند مفید باشد. به میزان لازم کمد و قفسه تهیه کنید.

چیدمان مبلمان را طراحی و سپس اجرا کنید

گهواره را در نزدیکی در قرار دهید تا در دسترس باشد و برای رسیدن به آن نیاز نباشد از کنار وسایل پر سروصدا عبور کنید. مبل شیردهی را بهتر است در نزدیکی پنجره قرار دهید تا در صورت تمایل پنجره را باز کرده و هوای تازه تنفس کنید. دسترسی مادر از روی مبل به پوشک و سایر وسائل مهم است. فضایی را هم برای بازی کودک در نظر بگیرید. فضای بازی را روی زمین برای کودک در نظر بگیرید. می توانیدبالشتک های نرم کوچک و اسباب بازی های نرم و راحتی را هم آن جا برایش بگذارید.

 اکسسوری های مورد نیازتان را تهیه کنید

به میزان لازم حوله و لباس تهیه کنید. یک چراغ خواب برای شب بگیرید. روی دیوارتان تابلو هایی با طرح های شاد نصب کنید. پرده ها را ترجیحا روشن انتخاب کنید همچنین استفاده از پرده ای همچون زبرا که به راحتی بالا و پایین برود مناسب تر هست چراکه هر وقت که بخواهید به راحتی میتوانید از نور خورشید و هوای بیرون بهره ببرید. سقف را نیز می توانید دکور کنید یکی از راه های طراحی سقف استفاده از ماه و ستاره های شب رنگ میباشد که در شب فضای زیبا و آرامش بخشی را در اتاق کودک شما ایجاد میکند.

ترجیحا از لوسر سبک و پارچه ای استفاده کنید چون ایمنی بیشتری دارند به طور کلی برای اکسسوری اتاق کودک حتما علاوه بر زیبایی ایمنی هم بسیار مهم میباشد. کودکان اسباب بازی با رنگ های تند مثل قرمز و آبی را بیشتر ترجیح میدهند همچنین اسباب بازی های صدا دار برای آنها بسیار هیجان انگیز میباشد. اسباب بازی را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید تا از جنس و کیفیت آن ها خیالتان راحت باشد.

ویدئوهای مرتبط:

 

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *