مواردی که مطب شما را نسبت به مطب دیگر پزشکان خاص می کند

مواردی که مطب شما را نسبت به مطب دیگر پزشکان خاص می کند

مطب پزشکان یکی از مکان هایی است که هر فردی حداقل چندین بار آن را تجربه کرده است و اغلب کسانی که به مطب پزشکان مراجعه می کنند تا حدی احساس ترس و نگرانی می کنند. بنابراین اگر شما پزشک هستید و برای خود مطب دارید یا قصد آن را دارید که در آینده برای خود مطبی را احداث کنید، خواندن این مقاله بسیار برای شما کمک بخش خواهد بود. یک خبر خوب برای شما این است که نیاز به هزینه زیادی نخواهید داشت. و با کمی خلاقیت می توانید دکوراسیونی گرم را برای مطب خود ایجاد نمایید. که قطعاً این مسئله سبب آرامش و ایجاد احساسی خوب در مراجعه کنندگان شما خواهد شد. بدون شک انجام دادن اصول ساده زیر به شما کمک خواهد کرد تا مراجعه کنندگان شما ناخودآگاه احساس کنند که خدمات درمانی شما حرفه ای است و بدین صورت رضایت بیشتری خواهند داشت.
  • به هماهنگی رنگ ها با یکدیگر دقت داشته باشید
    در انتخاب رنگ بندی مطبتان بسیار دقت کنید. رنگ های روشن مثل آبی ملایم یا کرم، فضای مطب شما را وسیع تر نشان خواهد داد. بنابراین اگر مطب تان کوچک است و دلگیر به نظر می رسد حتماً از رنگ های روشن برای دیوارها استفاده کنید. استفاده از آینه نیز در بزرگتر جلوه دادن مطب تان کمک زیادی خواهد کرد.
  • از یک رنگ برای اتاق انتظار و اتاق درمان استفاده کنید
    این کار باعث می شود تا بیماران قبل از ورود به اتاق درمان، با آن رنگ در اتاق پذیرش آشنا شده و انس گرفته باشند و بدین وسیله بهتر با محیط درمان کنار خواهند آمد. البته سعی کنید درجه تیرگی و روشنایی این رنگ را در ۲ اتاق، متفاوت در نظر بگیرید. بهتر است رنگ روشن تر در اتاق درمان باشد که از بُعد روانی بر آرامش بیمار تاثیر بیشتری خواهد گذاشت.
  • دادن دسترسی اینترنت به مراجعه کنندگان
    با گسترش تکنولوژِی بسیاری از افراد در طول روز با گوشی خود سرگرم می شوند. بنابراین دادن دسترسی اینترنت به مراجعه کنندگان یکی از ایده های نو و جدید است. در صورتی که شما این امکان را برای مراجعه کنندگان تان حاصل نمایید می تواند شما را نسبت به دیگر مطب ها خاص کند.
  • امکانات رفاهی را فراموش نکنید
    در اتاق انتظار چوب لباسی قرار دهید و از وجود دستمال کاغذی کافی در اتاق انتظار اطمینان حاصل کنید. وجود یک آب سرد کن باعث خلق ارزش می شود و قطعاً مزیت خوبی خواهد بود.
  • برای بیماران در اتاق انتظار سرگرمی ایجاد کنید
    ایجاد سرگرمی برای بیماران باعث ایجاد احساس خوب در آن ها قبل از معاینه و یا معالجه می شود. برای این کار می توانید چندین مجله و روزنامه جدید و خوب را برای سلیقه های مختلف قرار دهید. همچنین در صورت امکان می توانید برای کودکان یک اتاق جداگانه در نظر بگیرید. در آن از اسباب بازی های مختلف استفاده کنید تا بدین صورت هم کودکان سرگرم شوند و هم خیال والدین شان راحت تر باشد.
  • از چیدمانی همراه با آثار هنری استفاده کنید
    هر کسی که تجربه منتظر ماندن در مطب دکتر را دارد می داند که ممکن است چه لحظات پر تنشی را سپری کند. بنابراین چیدمانی همراه با آثار هنری، عکس هایی از طبیعت، رنگ های آرامش بخش و مبلمان راحت، در آسایش بیش تر بیماران معجزه می کند. هم چنین وجود عناصر چشمگیر مثل آکواریوم و گیاهان بسیار عالی هستند و باعث توجه افراد به چیزی غیر از بیماری خود می شود. در پایان توصیه می کنیم در مطب خود از موسیقی ملایم و آرامش بخش استفاده کنید. این کار را حتماً امتحان کنید چرا که معجزه می کند. البته باید سعی کنید از موسیقی ای استفاده که چندان نیاز به تمرکز برای فهمیدن آن نباشد و تا حد امکان سعی کنید که صدای آن در حد معقول باشد تا شنوندگان را آزرده خاطر نکند. حتماً در صورت امکان، بلندگوهای آن را در نقاطی قرار دهید که اغلب بیماران آن جا می نشینند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *