انواع پارکت ها به همراه قیمت

قیمت

قیمت پارکت ها بر اساس متریال به کار رفته، نوع چوب، کیفیت و برند آن متفاوت است.

پارکت ها یکی از محبوب ترین گزینه ها در بین کفپوش ها هستند. این دسته از کفپوش ها به دلیل عناصر به کار رفته در آن و همچنین تونالیته رنگی بالا می توانند بسیار متنوع باشند. این نوع کفپوش ها معمولا افراد با سلایق مختلف را به خود جذب می کنند و با هر سبک طراحی، سازگاری دارند.

 پارکت ها زیر مجموعه ای از کفپوش ها هستند که از مشتقات چوب تشکیل شده اند که در مجموع الگویی از کفپوش ها را ایجاد می کنند. قیمت پارکت ها بر اساس استحکام و نوع کلیک، جنس روکش، کیفیت و برند آن متفاوت است.

همانطور که عنوان شد پارکت ها تنوع بسیار بالایی دارند و از نظر ساختار به موارد زیر تقسیم می شوند:

  • پارکت چوبی
  • پارکت لمینیت (لمینت)
  • پارکت ضد آب (spc)

پارکت لمینیت (پارکت لمنیت) و قیمت

این دسته از پارکت ها محبوبیت بسیار بالایی دارند و جزء پر طرفدارترین پارکت ها هستند. قیمت پارکت لمینیت بسیار مناسب تر از پارکت های چوبی می باشد چرا که به طور مستقیم از چوب درختان تهیه نمی شود و مقاومت بسیار بالایی دارد و برخلاف پارکت های چوبی نگهداری از آن بسیار راحت است.

پارکت لمینیت بر اساس کشور سازنده خود به چهار گروه ایران، آلمان، بلژیک و چین تقسیم می شوند. طیف قیمت این پارکت ها بنا بر کشور سازنده آن متفاوت خواهد بود. همانطور که عنوان شد ایران یکی از تولیدکنندگان نامی این نوع پارکت می باشد.

پارکت های ایرانی از کیفیت بالایی برخوردار هستند و در رقابت با سایر کشور ها قرار دارند.  از تولیدکنندگان داخلی میتوان به شرکت پارکت لمینیت آرتا، پالاز  و ایران کفپوش اشاره کرد.

 این دسته از پارکت ها به دلیل نصب سریع‌ و آسان‌تر نسبت به پارکت های چوبی کم هزینه تر هستند و قیمت مناسب تری دارند. از مزایای این نوع پارکت می توان به مقاومت بهتر در برابر آب، طیف رنگی بالا، نصب آسان و قیمت پایین تر نسبت به دیگر پارکت ها اشاره کرد.

پارکت چوبی

پارکت های چوبی در مقایسه با دیگر انواع خود عمر طولانی تری دارند. به دلیل کاربرد چوب درختان در آن محیط خانه را گرم تر نگه می دارند. پارکت های چوبی در واقع به عنوان عایقی در برابر سرما و صدا عمل می‌کنند. قیمت پارکت چوبی به دلیل جنس چوبی و اجرت نصب آن نسبت به دیگر پارکت ها بالاتر است. پارکتهای چوبی به دلیل اینکه از چوب درختان ساخته می شوند به نسبت پارکت لمینیت ها از تنوع کمتری برخوردار هستند. این پارکت ها در طرح ها و رنگ های چوبی دارای تنوع مناسبی هستند.

پارکت ضد آب

آب یکی از دشمنان اصلی کفپوش پارکت می باشد. رطوبت موجود در آب باعث از بین رفتن این نوع کفپوش می شود. امروزه پارکت هایی تحت عنوان پارکت های ضد آب یا اس پی سی برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان وارد بازار شده است. مشتریان بدین طریق می توانند از این کفپوش ها در محیط هایی که آب در آن زیاد به کار می رود مانند دستشویی و یا آشپزخانه استفاده کنند.

قیمت پارکت ها

قیمت پارکت ها بر اساس متریال به کار رفته، نوع چوب، کیفیت و برند آن متفاوت است. همانطور که پیشتر عنوان شد در پارکت ها، قیمت پارکت های چوبی به دلیل استفاده از چوب درختان به مراتب از دیگر پارکت ها بیشتر است. قیمت پارکت های چوبی خود نیز بر اساس چوب بکار رفته در آن طیف وسیعی دارد و هزینه آن متفاوت می باشد. در مقابل ، پارکت لمینت ها بر اساس کشور سازنده و متریال به کار رفته در آن قیمت گزاری می شوند. این نوع پارکت به نسبت پارکت چوبی مراحل نصب راحت تری دارد و هزینه نصب آن کمتر می باشد

نتیجه گیری

همانطور که می دانید کفپوش ها تاثیر زیادی در تغییر محیط خانه دارند و به محیط هویت مستقلی می‌بخشند. پس اگر هنوز تصمیم نگرفته‌اید که چه نوع کفپوشی را برای محل زندگی و یا کار خود انتخاب کنید در ابتدا در نظر بگیرید که برای آن محیط چه معیارها و الویت هایی وجود دارد؟

  • آیا محیط شما رطوبت بالایی دارد؟
  • آیا به دنبال کفپوشی ضربه گیر برای محیط بازی کودک خود هستید؟
  • آیا قیمت برای شما اهمیت دارد؟
  • آیا نحوه تمیز کردن کفپوش مورد نظر شما راحت است؟

و بنا بر هر معیار به بررسی کفپوش های مناسب برای آن محیط بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *