ایده‌هایی برای دکور اتاق نشیمن

اتاق نشیمن قلب خانه محسوب می‌شود. جایی است که شما در آن فیلم نگاه می‌کنید یا استراحت می‌کنید. برای طرحی که در ذهن شماست، لزوما نیازی به استخدام یک طراح داخلی حرفه‌ ای نیست. شما می توانید به تنهایی دکور اتاق نشمین خود را به عهده بگیرید. با دوباره دکور کردن و جان بخشیدن به وسیله ها فضای زندگی خود را تغییر دهید.

قبل از اینکه اتاق نشیمن خود را دکور کنید

اولین قدم برای تزئین اتاق نشیمن این است که سبک خود را تعیین کنید. آیا مبلمان سنتی با پایه‌ و چوب تیره و تودوزی چرمی دوست دارید یا سبک مینیمال را ترجیح می دهید؟ ایده‌های اتاق نشیمن بوهو که شامل دست ساز های محلی و دیدی رو به محصول کشاورزی باشد چطور؟

مجلات و عکس‌های آنلاین را نگاه کنید تا الهاماتی از اتاق نشیمن از طریق ایده‌های تزئین محبوب بدست آورید.دانستن سبک خود به تصمیم شما درباره‌ی مبلمان، رنگ اتاق نشیمن، پرده، فرش و لوازم تزئینی چیست.

همچنین چه تصمیمی برای لوازمی موجود خود دارید؟ آیا تمایل دارید آن ها را تعویض کنید و یا به شیوه ای دیگر آن ها را مجددا به کارگیرید.

قبل از اینکه دست به اقدام بزنید باید بدانید، جزییاتی وجود دارند  که باید پیش از طراحی منزل خود به آن توجه کنید. در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

برای دکور اتاق نشیمن به سایز و اندازه ی محیط و وسایل دقت کنید

اتاق را قبل دکورکردن اندازه‌ بگیرید. این کار به شما تضمین می کند که مبلمان،فرش و اثری هنری تصمیم به خرید آن دارید متناسب با فضا و اندازه ی آن باشد. برای متعادل ساختن محیط زندگی خود مبلمان و لوازم تزئینی شما باید با پیرامون خود متناسب باشند.این موضوع برای اتاق نشیمن  های کوچک اهمیت خاص و ویژه ای دارد. مهم نیست که فضای شما چه اندازه‌ای باشد. دانستن این اطلاعات امری حیاتی است. در طراحی محیط خانه باید به اندازه های:

مساحت کف اتاق

این کار به شما کمک می‌کند که مقدار کفپوش مناسب یا اندازه فرش مناسبی را سفارش دهید

مساحت دیوارها

این کار به شما در خریداری مقدار رنگ و اندازه درست آثار هنری کمک می‌کند.

محیط

این محاسبه به تشخیص اندازه و مقیاس مبلمان مورد استفاده شما کمک می‌کند.

محل قرارگیری مبلمان

قبل از اینکه اتاق نشیمن خود را به روز کنید مطمعن شوید مبلمان شما همانطور که شما می‌خواهید چیده شده‌اند. چیدن مبلمان شما می‌تواند تمام حس اتاق شما را تغییر دهد،می تواند حس دلبای یا بهم ریختگی و شلوغی را به شما بدهد.

رنگ و تاثیر آن در دکور اتاق نشیمن

انتخاب رنگ برای دکور اتاق نشیمن پروسه ای جذاب است. اما اجازه ندهید این مرحله شما را خسته کند. رنگ آمیزی راهکاری ارزان و موقتی برای پوشش دیوار شماست.این راهکار ارزان قیمت در طراحی مکان شما تاثیر بسزایی خواهد داشت.

اگر دچار سردرگمی هستید که از کجا و چه رنگی استفاده کنید به موارد زیر توجه کنید تا مناسب ترین مکان را برای شروع بیابید:

نقطه کانونی

آیا مبلمان، اثر هنری یا عنصر معماری در اتاق نشیمن شما هست که بخواهید بیشتر نمایان شود؟ به رنگ آن توجه داشته باشید. شما می توانید یک دیوار رنگ آمیزی کنید تا نقطه کانونی را در آن فضا ایجاد کنید. به این صورت که نگاه افراد به آن سو منعطف شود.

رنگ مبلمان

همانند نقطه کانونی رنگ مبلمان شما نیز می تواند کمک کند تا تصمیم بگیرید چه رنگی به دیوار بزنید. آیا مبلمان شما از چوب تیره ساخته شده؟ آیا تودوزی آن طرحدار یا با رنگ های خنثی و رنگ های گرم یا سرد است؟ جواب به این سوال به شما کمک می‌کند که رنگ درست‌ی را برای‌ دیوار اتاقتان تشخیص دهید.

رنگ کف زمین

حتی رنگ کف زمین و پوشش کف در رنگ اتاق نشیمنتان نقش دارد. مانند مبلمان توجه کنید که رنگ کف خنثی است یا دارای رنگ سرد یا گرم می باشد.

نور

منبع اصلی نور اتاق شما می تواند روی رنگ دیوار تاثیر بگذارد. مناطق کوچکی از خانه را رنگ کنید. به رنگ دیوار با نور طبیعی و نور مصنوعی اتاقتان نگاه کنید. امتحان کنید که با هر دو نور رنگ به چه شکل به نظر می رسد. رنگی را انتخاب کنید که به نظر شما هم با نور طبیعی و هم مصنوعی خوب به نظر بیاید.

آسانترین راه برای اینکه بتوان فهمید که رنگ‌ها در کنار هم چگونه هستند استفاده از چرخ رنگ است.چرخ رنگ به شما‌ کمک می‌کند رابطه بین رنگ‌های مختلف را مشاهده کنید.فهمیدن چرخ رنگ به شما کمک می‌کند اتاقی طبیعی و متعادل بسازید.

دیوارپوش

استفاده از دیوار پوش یکی از بهترین راهکارها برای تغییر سبک و دکور اتاق نشیمن شماست. با توجه به تنوع بالا در رنگ، طرح و جنس دیوار پوش ها شما هزاران انتخاب خواهید داشت. پانل روکشدار، هات استمپ، پلی استراین ، کامپوزیت، ام دی اف ، سنگ های دکوراتیو و کاغذ دیواری ها از انواع دیوارپوش هایی هستند. شما می توانید از آن ها برای تغییر پوشش دیوار خود از استفاده کنید.

نور

نور در اتاق وظیفه ی روشنایی و برجسته شدن نقطه کانونی دارد. نور به سه دسته تقسیم می‌شود: محیطی، کاری و تاکیدی.

نور محیطی نور طبیعی است. این نور از طریق پنجره اتاق شما وارد اتاق می‌شود. شما می‌توانید نور محیطی را با استفاده از پرده‌های تزئینی و سایه ها و صفحاتی که با فضا شما همخوانی دارند کنترل کنید.

نور کاری نور اصلی فضای شماست. نور های کاری حتما نباید ملایم باشد. نورهای کاری در هنگام شب یا هنگامی که چراغ محیطی کمی وجود داشته باشد، نور اصلی اتاق نشیمن شما محسوب می‌شود. درجه نور را به وسیله انتخاب رنگ وتعداد لامپ هایی که با حالت اتاق نشیمن شما هم خوانی دارد تنظیم کنید. اگر می خواهید فضای شما روشن و دلباز باشد از لامپ‌های سفید و لامپ‌های LED استفاده کنید. اگر فضایی گرم و دنج می‌خواهید لامپ‌هایی را در نظر بگیرید که نوری زرد رنگ در فضا پخش کنند.

نورهای تاکیدی برای فضاهای کوچک و اشیایی است که قصد دارید برجسته شوند. نورهای تاکیدی قلاب‌ لوسترها ،آباژورها و چراغ‌های رومیزی هستند. از چراغ‌های تاکیدی به همان خوبی که نقاط تاریک را با آن روشن می‌کنید می توانید برای برجسته نمودن لوازم تزئینی و نقاط کانونی استفاده نمایید.

مبلمان

مبلمان اساس فضای اتاق نشیمن شماست. پس از انتخاب وسایلی که قصد استفاده از آن را داریدزمان جایگزاری و چیدمان آن است. بسیاری از افراد با چیدمان مبلمان خود مشکل دارند. در اینجا چند نکته برای در نظر گرفتن چگونگی چیدمان مبلمانتان وجود دارد.

انتخاب نقطه کانونی

این کار یک راه ساده برای تشخیص جریان اتاق نشیمن شماست. بعضی از نقاط کانونی رایج برای استفاده در اتاق نشیمن عبارت اند از شومینه، آینه بزرگ، یک اثر هنری با اندازه بزرگ یا دیواری که تلوزیون به روی آن قرار دارد.

ایجاد محل گفتمان

فضایی باز پیرامون مبلمان برای راحت حرکت کردن.

همه‌ی مبلمان خود را در راستای دیوار قرار ندهید.اتاق‌ها باید در تعادل باشند. مبلمان خود را در مجاورت هم قرار دهید و صندلی‌ها را در کنار ها قرار ندهید.

جریان رفت و آمد را تشخیص دهید. شما می‌توانید حرکت در فضا را به وسیله ی جایگزاری استراتیژیکی مبلمان خود کنترل کنید. قبل از اضافه کردن مبلمان به محیط درها و پنجرها و اینکه درها از داخل یا از بیرون باز و بسته می‌شوند را در نظر بگیرید.۲۴ اینچ از فضای پیرامون مبل و میز عسلی به منظور مانور دادن و حرکت به دور آن خالی بگذارید.

فرش ها

فرش‌ها بهترین وسایل تزئینی برای پنهان کردن نقاط آزار دهنده‌ی کف اتاق شما هستند. همچنین اضافه کننده رنگ ، بافت و به وجود آورنده‌ی یک فضا منسجم است. اگر اندازه فرش\کوچک باشد باعث می‌شود اتاقتان نا منسجم به نظر بیاید. همه‌ی مبلمان شما باید در بالای فرش قرار گیرند.۱۰ تا ۲۰ اینچ از کف اتاق بین لبه‌های فرش ها و دیوارها را خالی بگذارید‌. این کار به محل زندگی شما انسجام می‌بخشد.

آثار هنری

دیوارهای خالی باعث می‌شود اتاق شما ناقص به نظر برسد. هر چند لازم نیست هر اینچ از دیوار را با یک اثر هنری پر کنید. نمایش عکس‌های خانوادگی به سبک گالری را در نظر بگیرید یا اینکه قطعات هنری با سایز بزرگ را به تنهایی بکار ببرید. هیچ قانونی وجود ندارد که چگونه آثارهنری را به نمایش درآورید. تنها روی اندازه و رنگ متعادل آن تمرکز کنید.

لوازم تزئینی

هیچ چیزی مثل لوازم تزئینی اتاق را کامل نمی‌کند. کوسن ها، پرده ها، روکش ها، سبدها و.. از عناصری هستند که منظره اتاق نشیمن شما را کامل می‌کنند.اگر می‌خواهید ظاهر یک اتاق سریعا عوض شود الگوها و رنگ‌ها را وابسته به فصل‌ها تغییر دهید.

در اتاق نشیمن کوچک از آینه استفاده کنید تا فضای شما بزرگتر و بازتر به نظر برسد و در عین حال باعث افزایش نور طبیعی شود.

تزئین اتاق نشیمنتان نباید پروژه‌ای سخت و زمان بر باشد. راه و ایدهای بسیاری برای تزئین اتاق نشیمن وجود دارد. با توجه به شرایط و نیاز خود دست به انتخاب بزنید. مجموعه پاتوپا علاوه بر فروش آنلاین محصولات دکوراتیو مانند پرده، دیوارپوش و کف پوش با ارائه مقالات شما را با بروز ترین شیوه های طراحی منزل آشنا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *