راهنمای خرید آنلاین مصالح ساختمانی برای بازسازی منزل

خرید مصالح ساختمانی

در شرایط حال امروز، به دلیل شیوع ویروس کرونا میزان ساخت و ساز و بازسازی به طور چشمگیری کاهش یافته است. از دلایل کسادی این صنعت در این دوران می توان به عدم دسترسی به مصالح و خطر مبتلا شدن کارگران به این ویروس اشاره کرد. وجود دوران قرنطینه، بسته بودن مغازها و کارخانه های تولید مصالح، دسترسی کارفرمایان و مشتریان را با مشکل مواجه کرده است. خرید مصالح آنلاین یکی از روش هایی است که اگر تصمیم به بازسازی منزل خود دارید کار و مراحل کاری شما را تسهیل می کند.

در ادامه به نکاتی که در حین بازسازی لازم است به آن دقت کنید خواهیم پرداخت. بیاید در ابتدا با مفهوم لغوی بازسازی و روش های آن آشنا شویم.

بازسازی

بازسازی در لغت به معنای مرمت کردن است. اقدامات و تعمیرات فنی که به منظور مرمت ساختمان و سازه های فرسوده صورت می گیرد.

اقدام به بازسازی تصمیم بزرگیست. برای شروع آن باید به عوامل مختلفی توجه کنید. خانه های فرسوده معمولا نیاز به بازسازی بیشتری دارند.

بازسازی انواع مختلفی دارد. بازسازی به طور کلی به دو روش سبکی و محافظتی صورت می گیرد. در روش محافظتی حفاظت و بازسازی تمام بنا صورت می گیرد. در مقابل، روش سبکی تنها به بازسازی بخش های فرسوده می پردازد در ادامه به این روش خواهیم پرداخت.

تهیه چک لیست و پاسخ به سوالات

پیش از شروع هر اقدام سوالاتی را مطرح کنید و روی کاغذ به آن ها پاسخ دهید. تا بدین روش دید کلی نسبت به سلایق و دیدگاه خود نسبت به تغییرات به دست آورید. در این صورت به راحتی می توانید نقشه ی جامعی برای بازسازی منزل خود پی ریزی کنید. در ادامه سوالاتی عنوان خواهد شد که با پاسخ به آن می توانید دید روشن تری را نسبت به اقدامات پیش روی خود بدست آورید.

  • کدام فضای منزل شما نیازمند بازسازی است؟
  • کدام فضا در اولویت است؟
  • بودجه در نظر گرفته ی شما چقدر است؟
  • برای بازسازی هر بخش چه قیمتی را برآورد می کنید؟
  • آیا تصمیم دارید برخی از فضا های منزل خود را تغییر کاربری دهید؟
  • تصمیم دارید مصالح مصرفی خود را از کجا تهیه کنید؟
  • دکوراسیون منزل شما به چه سبکی است؟

پاسخ دادن و یاداشت کردن خواسته های خود به شما کمک خواهد کرد که علاوه بر برآورد هزینه های مربوط به هر بخش و مدیریت آن جزئیات برنامه های خود را از یاد نبرید. همچنین تمامی این جزئیات به شما کمک می کند تا اولویت بندی بهتری را برای آغاز کار پیش بگیرید.

در قدم بعدی است که با در نظر گرفتن اولویت و میزان فرسودگی باید دست به اجرا بزنید.

بازسازی پوشش کف و دیوار

معمولا در خانه های قدیمی و فرسوده اقدام برای نوسازی و بازسازی این دو بخش سبب تغییرات چشمگیری در محیط خانه می شود.

اگر دیوارها نمدار و یا خراب نباشند کار برای شما آسان تر خواهد بود. در غیر این صورت نیازمند مرحله اضافی گچ کاری نیز خواهید بود. به دلیل تنوع پوشش دیوار، شما می توانید برای زیبا سازی آن از سنگ های دکوراتیو، کاغذ دیواری، کامپوزیت و حتی رنگ استفاده کنید.

در پوشش کف نیز شما گزینه های زیادی خواهید داشت که با در نظر گرفتن شرایط بخشی که تصمیم به اجرای آن را دارید می توانید دست به انتخاب بزنید. سرامیک، پارکت، پارکت لمینیت، کفپوش های سه بعدی از گزینه هایی است که می توانید به کار بگیرید.

بازسازی سرویس بهداشتی

یکی از گران قیمت ترین بخش های بازسازی مربوط به بازسازی سرویس بهداشتی می باشد.

دلیل هزینه بر بودن بازسازی این قسمت، هزینه های مربوط به لوله کشی و تاسیسات، شیرآلات، عایق کاری دیوارها، تهویه هوا و… است.

بازسازی آشپزخانه

با توجه به اهمیت این مکان بدیهی است که بازسازی آشپزخانه نیازمند هزینه و زمان بیشتری نسبت به سایر بخش ها باشد.

معمولا بیشترین اقداماتی که در بازسازی محیط آشپزخانه صورت می گیرد تعویض کابینت ها و تغییر سبک آشپزخانه است. به وجود آمدن سبک جدید و تغییر سبک یکی از مهم ترین دلایل بازسازی محیط آشپزخانه می باشد. تا چندین سال پیش، بیشتر افراد در ایران علاقمند به داشتن فضای به اصطلاح اپن برای محیط آشپزخانه خود بودند با گذشت زمان این سبک جای خود را به فضای جزیره سپرده است.

بازسازی اتاق ها و نشیمن

در بازسازی اتاق ها معمولا چند عنصر مورد تغییر قرار می گیرد:

  • دیوارها
  • پوشش کف
  • و یا کمد دیواری ها.

به صورت جداگانه به بازسازی دیوار و کفپوش ها پرداختیم. کمد دیواری ها معمولا به منظور بزرگ تر شدن مورد تغییر قرار می گیرند. روشنایی محیط شما نیز می تواند یکی دیگر از عواملی باشد که به دلیل آن دست به بازسازی این بخش زده اید.

خرید آنلاین مصالح ساختمانی

برای بازسازی هر بخش شما نیازمند خرید مصالح و عناصر مورد نیاز برای بازسازی خود هستید. خرید مصالح و متریال با کیفیت سبب می شود که  منزل شما به مدت دیرتری نیاز به بازسازی مجدد داشته باشد و از تداوم بالاتری برخوردار باشد. در شرایط حال حاضر و به دلیل شیوع ویروس کرونا، شرایط منع تردد و قرنطینه ی خانگی معمولا خرید برخی از اقلام به ویژه این دسته از مصالح و عناصر را با مشکلاتی روبرو شده است. در این دوران وجود وبسایت ها و کسب و کارهای آنلاین کمک شایانی به تسهیل امور در تمامی زمینه و جنبه های مورد نیازافراد کرده است.

وجود وبسایت های معتبری در حوزه خرید آنلاین مصالح ساختمانی با کیفیت علاوه بر اطمینان خاطر دادن از کیفیت محصولات ، زمان بیشتری را برای شما حذف می کنند. از این رو پیشنهاد می کنیم اگر تصمیم به خرید مصالح و متریال لازم برای بازسازی دارید از سایت های معتبر آنلاین استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *