با انواع درب منزل و ویژگی آن آشنا شوید!

درب منزل

درب منزل یکی از نخستین عناصری است که در منزل شما به چشم می آید و هویت خانه ی شما را نشان می دهد. علاوه بر زیبایی ظاهری، حفاظت و امنیت بخشیدن به محیط خانه، از وظایف اصلی آن است. در این مقاله به انواع درب های خانه و مناسب ترین آن ها برای شما خواهیم پرداخت.

درب منزل به طور کلی از سه عنصر اصلی تشکیل شده است:

چهارچوب دیوار

چهارچوب دیوار، داخل قاب دیوار قرار دارد و دیگر اجزا به روی آن نصب می شوند.

بدنه درب

بدنه ی درب انواع و جنس متفاوتی دارد و در چهارچوب در قرار می گیرد.

یراق آلات

یراق آلات ابزارهای متصل کننده ی بدنه به چهارچوب و دستگیره ی درب هستند.

انواع درب منازل

درب چوبی

چوب یکی از در دسترس ترین عناصری است که از دیرباز برای ساخت درب از آن استفاده می شود. درب چوبی یکی از قدیمی ترین انواع درب می باشد. این نوع درب جدا از زیبایی ظاهری، عایق مناسبی برای سرما است و طول عمر بالایی دارد.

از ویژگی های این نوع درب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بالا
  • ایمن بودن در برابر آسیب
  • برای حفظ ظاهر می توانید این نوع کفپوش را مجددا رنگ آمیزی کنید.
  • به دلیل وجود عنصر چوب در آن، به محیط گرمای دلپذیری می بخشد.
  • القا کردن حس حضور در طبیعت 

درب فایبرگلاس

اگر به دنبال درب با کیفیت و بادوام هستید، درب فایبرگلاس می تواند گزینه ای مناسب برای شما باشد. فایبرگلاس بر پایه مواد نفتی ساخته شده است. این نوع درب، مقاومت بالایی در برابر آتش و آسیب دارد. با توجه به این موضوع، درب های فایبرگلاس از دوام بالایی برخوردار هستند. درب فایبرگلاس در رنگ ها و اندازه های دلخواه قابل اجرا می باشد. معمولا از این نوع درب هم برای داخل منزل و هم برای درب ورودی خانه استفاده می شود. تلفیق این نوع درب با شیشه و دستگیره های استیل می تواند جلوه ی منحصر به فردی را به خانه ی شما بخشد.

درب ضد سرقت

همانطور که پیش ترعنوان شد یکی از مهم ترین کارایی درب ها، محافظت از خانه می باشد. امروزه درب هایی تحت عنوان درب ضد سرقت در بازار وجود دارد که امنیت بالایی را برای شما فراهم می کند. تفاوت این نوع درب ها با سایرین در جنس، ساختار داخلی و لولای به کار رفته در آن است. این ویژگی سبب شده تا در برابر سرقت مقاومت بالایی داشته باشد. درب های ضد سرقت هم گام با تکنولوژی به روز می شوند. امروزه روش های مختلفی برای باز و بسته کردن این نوع درب ها وجود دارد.

درب ضد سرقت معمولا برای ورودی خانه بکار برده می شود. درب ضد سرقت سری برجسته لوکس کد ۲۰۱۶ ساخت کارخانجات سبلان درب مهر به دلیل ساختاری که دارد نسبت به درب های معمولی مقاوم تر و دارای امنیت بسیار بالاتری است. درب ضد سرقت از نظر ساختار کلی، قفل، لولا و جنس با درب های معمولی متفاوت است. قفل ها در درب ضد سرقت بسیار تقویت شده اند و تقریبا در صورت قفل شدن غیر قابل باز کردن هستند. درب های ضد سرقت علاوه بر این که امنیت خانه را در برابر سرقت تامین می کنند باید ویژگی های دیگری مانند ضد اشتعال بودن و یا عایق گرما، سرما، رطوبت و صدا نیز باشند.

درب استیل

درب استیل به دلیل به کار رفتن عنصر استیل در آن بسیار مقاوم است. امروزه به دلیل بالا رفتن قیمت استیل، این درب ها بسیار گران قیمت هستند و استفاده از آن مقرون به صرفه نیست.

درب آلومینیوم

درب های آلومینیومی یک گزینه های مناسب برای محیط های پر رطوبت است چرا که مقاومت بالایی در برابر آب دارد. اما با توجه به مقاومت پایین آن در برابر ضربات این نوع درب نمی تواند گزینه ای مناسب برای درب ورودی باشد. معمولا این نوع درب برای حمام و دستشویی بکار می رود.  

درب شیشه ای

درب های شیشه ای نور را به محیط شما خواهند آورد. این نوع درب بسیار ظریف است و جنبه ی حافظتی بالایی ندارد. در درب ها معمولا شیشه به عنوان عنصر تلفیقی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع درب ها معمولا برای درب حیاط و یا تراس به کار برده می شوند.

درب آهنی

درب های آهنی یکی از رایج ترین انواع درب در ایران می باشند. جنس درب ورودی اکثر خانه های ایرانی از آهن است. این نوع درب بسیار مقاوم است و امنیت بیشتری را نسبت به سایر درب ها ایجاد می کند. دوام بالای درب های آهنی، آن را به یکی از محبوب ترین ها بدل کرده است.

در این مقاله به انواع درب پرداختیم. درب شیشه ای، ضد سرقت، آلومینیوم، آهنی، فایبر گلاس وچوبی از انواع درب های ساختمان می باشند. شما می توانید با توجه به این مقاله و ویژگی های هر نوع، برای هر قسمت خانه خود درب مناسبی را انتخاب کنید.

One thought on “با انواع درب منزل و ویژگی آن آشنا شوید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *