با استفاده از کاغذ دیواری و نور اتاق خواب خود را بزرگتر نشان دهید

کاغذ دیواری

بزرگتر نشان دادن محیط اتاق خواب نه نیاز به صرف هزینه های سنگین و نه تخریب و بازسازی دارد. در این مقاله ترفند هایی را به شما عنوان خواهیم کرد تا با اعمال آن اتاق خواب کوچک خود را بزرگتر جلوه دهید.ترفندهای زیادی وجود دارد که به وسیله آن بتوان متراژ اتاق خواب را بزرگتر نشان داد و با مشکلاتی مانند کمبود فضا مقابله کرد. استفاده از کاغذ دیواری، نور و تناسب اجزا از این جمله ترفند ها می باشد. تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

از وسایل جمع و جور و کوچک استفاده کنید.

انتخاب وسایل داخل اتاق خواب و اندازه ی آن ها می تواند در بزرگ و کوچک نشان دادن محیط اتاق خواب شما موثر باشد.

سعی کنید در انتخاب وسایل کوچکترین سایز ها را انتخاب کنید. در انتخاب تمام اجزا اتاق خود تناسب را رعایت کنید. استفاده از گل و گیاه علاوه بر تازه کردن هوای اتاق خواب شما، به دلیل رنگ سبز خود باعث ایجاد آرامش و کاهش استرس می شود. معمولا در اتاق های کوچک این عنصر به دلیل جای گیر بودن نادیده گرفته می شود. اما انتخاب گیاهان با گلدان های کوچیک و کم شاخ و برگ می تواند زیبایی اتاق شما را بیشتر کند.

از فضا و عناصر بیشترین استفاده را کنید.

معمولا افرادی که اتاق های کوچکی دارند، از کمبود فضایی برای جای دادن وسایل خود شکایت می کنند. با استفاده از قفسه ها، کشوها و نظم دهندها می توانید این مشکل را به حداقل برسانید و مدیریت امور را به دست بگیرید. شما می توانید وسایل غیرضروری خود را در پشت یا زیر تخت و گنجه ها سازماندهی کنید.

اگر همچنان جای کافی برای سازماندهی لباس های خود ندارید می توانید از رگال های لباس ( رخت آویز های سیار ) در گوشه ای از اتاق خواب خود استفاده کنید.

برای سازماندهی وسایل خود می توانید از دیوارها نیز استفاده کنید. با استفاده از شلف و قفسه ها شما فضای بیشتری خواهید داشت.

استفاده از کاغذ دیواری

دیوارها یکی از مهم ترین عناصر در کوچک و بزرگ نشان دادن محیط هستند. با انتخاب رنگ مناسب که معمولا رنگ های روشن هستند شما می توانید اتاق خود را بزرگتر نشان دهید. علاوه بر این موضوع با استفاده از کاغذ دیواری ها می توانید تمرکز افراد را به یک سو منعطف کنید. با استفاده از کاغذ دیواری شما می توانید تمرکز افراد را از توجه به سایز اتاق به توجه به کاغذ دیواری یا نقطه ای از اتاق منعطف کنید. استفاده از دو مدل کاغذ دیواری برای پرت کردن حواس افراد به سویی دیگر امروزه بسیار در طراحی ها به کار می رود. معمولا در محیطی مانند پشت تلوزیون و یا پشت تخت از کاغذ دیواری متفاوتی استفاده می شود تا تمرکز و نگاه ها را به سوی خود جلب کند. دلیل این کار اهمیت و مرکزیت قرار گرفتن این نقاط است.

استفاده از رنگ های آبی و سبز آرامش خاصی را در اتاق خواب شما ایجاد می کند. نکته ی دیگری که باید به آن توجه داشته باشید انتخاب طرح کاغذ دیواری می باشد. طرح های بزرگ و گلدار سبب شلوغ تر و کوچکتر نشان دادن اتاق می شوند.

استفاده از نور و آینه در کنار کاغذ دیواری

اتاق خواب محیطی است که در آن باید احساس راحتی و آرامش کنیم. یکی از فاکتورهایی که در ایجاد آرامش موثر است نور مناسب است. اگر محیط شما پنجره دارد می توانید با استفاده از پرده ی نازک  نور را به داخل اتاق بیاورید. در صورتی که محیط شما نور کافی را از بیرون دریافت نمی کند می توانید از لامپ های کم مصرف و با نور زرد استفاده کنید تا تداعی گر نور طبیعی باشد.

آینه ها از عناصری هستند که سبب می شوند تا نور بیشتری در اتاق منعکس گردد. بازتاب نور در آینه ها باعث روشن تر نشان دادن محیط اتاق شما می شوند.

شما می توانید برای در کمد دیواری های خود از آینه استفاده کنید. استفاده از کمد با در های کشویی نیز به خلوت و بزرگتر نشان دادن اتاق کمک می کند.

طراحی به سبک مینیمال

در این مقاله سعی کردیم  با ارائه ترفند هایی بکوشیم تا محیط اتاق خواب خود را بزرگتر نشان دهید. سبک مینیمال نیز یکی از روش هایی است که به شما کمک می کند تا فضایی بزرگتر داشته باشید. در این نوع طراحی با حذف وسایل غیر ضروری می توانید فضای خالی را در اتاق خود ایجاد کنید. در این سبک ابزارهای تزئینی کمتر به چشم می خوردند. از ویژگی های سبک مینیمال می توان به سادگی، بی آلایشی و کارآمدی ابزارهای به کار رفته اشاره کرد. امیدواریم با رعایت ترفند های فوق و اعمال سبک طراحی مینیمال اتاق خواب بزرگتر و زیباتری را برای خود ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *