تاثیرات ویروس کرونا بر ساخت و ساز

فروشگاه ساختمانی پاتوپا

هنوز جهان در حال مقابله با ویروس کروناست. پایان این همه گیری رویایی است که کسی به صورت دقیق نمی داند چه زمانی فرا می رسد. ویروس کرونا تمامی جنبه های زندگی و کسب و کار ما را دستخوش تغییر کرده است. این ویروس همچنین برکسب و کارهای ساختمانی و ساخت و ساز لطمه ای جدی وارد کرده است. فروشگاه ساختمانی پاتوپا با بررسی تاثیرات این ویروس در کسب و کارهای ساختمانی راه کارهایی را عنوان کرده است. خواندن آن خالی از لطف نیست. با ما همراه باشید.
زمانی سرمایه گذاری و صرف هزینه برای ساخت و ساز انجام می شود که پروژه به سرعت و بدون توقف در جریان باشد. همچنین افراد از روند ادامه دار بودن آن اطمینان حاصل کنند.
در شرایط حال حاضر، روند و سرعت انجام ساخت ساز های ساختمانی دست خوش تغییر شده است.
علاوه بر قرنطینه یکی از عواملی که بروز ویروس کرونا بر آن تاثیر گذاشته است کمبود نیروی کار و نگرانی سلامت کارکنان و کارگران است.
در ادامه به صورت گسترده به عوامل تاثیرگذار خواهیم پرداخت

امنیت و سلامت کارگران

اولین و مهم ترین موضوع برای هر کسب و کار موضوع رفاه و سلامتی کارکنان آن می باشد. هرچند که خطر انتقال این ویروس در محیط های باز و یا با فاصله گذاری قابل پیشگیری می باشد. اما در شرایط حاضر آسیب جدی به بدنه کسب و کارهای ساختمانی زده است.

در افرادی که قصد باسازی و یا نوسازی محیط خانه خود را داشتند نگرانی حضور کارگران در محیط و انتقال این ویروس در محیط خانه باعث شد تا کمتر کسی در این مدت دست به بازسازی و نوسازی منزل خود بزند.

یکی دیگر از مسائل تاثیر گذار مبتلا شدن کارگران به این بیماری می باشد. این مسئله موجب به تعویق انداختن پروژه برای اطمینان حاصل کردن از سلامتی دیگر کارگران ویا کمبود نیروی انسانی شد.

 معمولا توجه کمتری به سلامت روان کارمندان در محیط کار می شود. اما در شرایط و فشار این ویروس کارفرمایان و پیمانکاران، میزان زیادی از خشم و اضطراب را در کارگران خود گزارش داده اند. این موضوع بر عملکرد کاری کارگران تاثیر گذار بوده و بازدهی آن ها را پایین تر آورده است.

تاخیر در دریافت و یا کمبود متریال اولیه

تلاش برای مهار ویروس کرونا و قرنطینه باعث کندی یا تعطیلی کارخانه ها دراغلب شهرها و کشورها شده است.

موضوع  وقفه در تولید مواد و پایین بودن میزان مواد اولیه، ساخت و ساز را با مشکلات جدی تری رو برو کرده است.

خوابیدن خط تولید مواد اولیه به ویژه در کشور چین ( زادگاه ویروس کرونا) که بیشتر صادرات مواد و متریال مرتبط با مصالح ساختمانی  را دارد (از فولاد گرفته تا مواد مرتبط با لوله کشی) دیگر کشور ها را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

نبود مواد اولیه باعث خوابیدن پروژه های ساخت و ساز شده است. همچنین عرضه محصولات باقی ماند با قیمتی بالاتر، پیمانکاران و بودجه در نظر گرفته شده را با مشکلات زیادی رو به رو کرده است. گرانی مواد اولیه پیمانکاران به عدم فعالیت در شرایط حاضر سوق داده است.

راه های ارائه شده توسط فروشگاه ساختمانی پاتوپا برای مقابله با تاثیرات کووید -19 در ساخت و ساز

در ادامه مقاله سعی خواهیم کرد تا با مطرح کردن راه کارهایی برای رونق این صنعت گامی برداریم.

تبلیغات به روشی متفاوت

گفتن اینکه مشاغل مجددا به همان شیوه قبلی باز می گردد امری محال است.

ویروس کرونا و همه گیری آن باعث شده تا تحولی عظیم در تبلیغات ایجاد شود. با عدم برگزاری نمایشگاه ها و رویداد ها برای معرفی شرکت ها لازم است زین پس فعالیت جدی تری را در دنیای اینترنت داشته باشند.

“طراحی وب سایت” می تواند بهترین روش برای شناسندن خود در عصر حاضر باشد.

فروشگاه ساختمانی پاتوپا، وبسایتی برای فروش مواد اولیه

تأمین مواد و متریال اولیه برای ساختمان سازی و یا نوسازی منازل به دلیل توقف تولیدات و بسته بودن مغازه ها به دلیل شرایط قرنطینه یکی از آثار مخرب کرونا بر کسب وکار ساختمان سازی بوده است. برای جلوگیری از این اتفاق توصیه می شود پیمانکاران و شرکت های ساختمان سازی محل مناسب و معتبری را برای تهیه مواد مورد نیاز خود انتخاب کنند.

فروشگاه ساختمانی پاتوپا یک وبسایت فروش آنلاین مصالح ساختمانی می باشد. با توجه به شرایط فعلی و عدم امکان خرید به صورت حضوری خرید اینترنتی بهترین گزینه می باشد. فروشگاه ساختمانی پاتوپا با فراهم کردن مواد اولیه اینجاست تا شما را یاری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *