ترفندهایی برای دکوراسیون خانه های اجاره ای

خانه

دکوراسیون خانه های اجاره ای ممکن است کار بسیار سخت و شاید کمی آزار دهنده باشد. دلیل آن معمولا مسئولیت ها و قوانین دست و پاگیری است که از طرف صاحبان خانه وضع می شود. مستاجرها گزینه های زیادی برای تغییر دکور منزل خود ندارند. برخی افراد نیز بر این باور هستند تا زمانی که صاحب خانه ای نشدند هزینه ای برای طراحی خانه موقتی خود انجام ندهند. اگر هر کدام از این مشکلات را دارید با ما همراه باشید تا با ساده ترین وسایل و ارزان ترین متریال روحی تازه به منزل خود ببخشید.

تغییر پوشش کف خانه

در مقالات قبل عنوان شد که هر خانواده بنا بر سبک زندگی و نیازمندی های خود باید دست به انتخاب کفپوش مناسب بزند. با توجه به این که شما در خانه ی استیجاری امکان تعویض پوشش کف را ندارید باید با روشی آن را با محیط و نیاز خود منطبق کنید. معمولا خانواده هایی که کودک و سالمند دارند از لغزنده بودن پوشش کف می ترسند. چرا که می تواند به افراد خانواده آسیب وارد کند. در این صورت پوشش هایی مانند کاشی و سرامیک نمی تواند گزینه مناسبی برای آن ها باشد. موکت ها پوشش های ارزان قیمتی هستند که شما می توانید آن را به راحتی تعویض کنید. پس اگر پوشش کف باب سلیقه و نیاز شما نیست آن را با پوشش موکت بپوشانید. امروزه موکت ها طرح و رنگ بسیار بالایی دارند و دست شما در انتخاب کاملا باز است.

 زیبا سازی دیوار خانه بدون رنگ کردن آن

ساده ترین راه ایجاد تغییر در دیوارها استفاده از تابلو و قاب عکس می باشد. شما می توانید بنا بر ترکیب رنگی مورد نیاز خود تابلوهایی را انتخاب کنید که به محیط شما رنگی تازه ببخشند. همچنین می توانید از برچسب های مخصوص دیوار برای پوشاندن عیوب یا طرح بخشیدن به دیوار استفاده کنید.

پرده

همانطور که می دانید رنگ ها به صورت مستقیم بر حالات روحی و احساسات ما تاثیر می گذارند. پرده مناسب ترین راه برای اضافه کردن رنگ و جزئیات به محیط شماست. استفاده از پرده ی مناسب می تواند جای خالی بی رنگ بودن دیوار ها و یا معماری نامناسب را خنثی کند. پرده ها عناصر بسیار مهمی هستند که به محیط خانه سبک و رنگ می بخشند. شما با انتخاب مناسب پرده قادر خواهید بود که میزان نور ورودی خانه خود را کنترل کنید. همچنین با بکارگیری رنگ های تند توجه و تمرکز را از محیط خانه به پرده ها منعطف کنید.

استفاده از گیاهان

راه های زیادی برای پوشاندن نواقص و محیط هایی که به آن علاقه ندارید وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از گیاهان است. علاوه بر این موضوع گیاهان حس سرزندگی و شادابی را به محیط شما می بخشند. گیاهان علاوه بر تازه کردن هوای محیط خانه شما انرژی های منفی را دفع می کنند.

نورپردازی

اگر علاقه ای به نورپردازی محیط منزل خود و یا لوستر های آن ندارید. با استفاده از لامپ های تزئینی و یا آباژور قادر خواهید بود تا با روشنایی و نورپردازی در محیط خود تغییراتی را ایجاد کنید. با استفاده از روشنایی می توانید ابعاد منزل خود را بزرگتر نشان دهید.

تغییر لوازم منزل، سرمایه گذاری ماندگار

پول خرج کردن برای محیطی که رسما متعلق به شما نیست شاید از نظر شما خرج اضافی و بی مورد باشد. در این صورت به شما پیشنهاد می کنیم به روی وسایلی که امکان جا به جایی آن را دارید تغییراتی اعمال کنید. وسایلی که مربوط به خود شما هستند مانند مبل ها و یا فرش. این وسایل سرمایه های شما هستند بعد از جا به جایی شما می توانید جای دیگری برای آن انتخاب کنید. پس می توانید برای تغییر محیط خانه استیجاری که در آن زندگی می کنید این نوع وسایل را تعویض کنید.

اجاره نشینی و زندگی در خانه های اجاره ای محدودیتهای خاص خود را دارد. معمولا زندگی در خانه ی استیجاری سبب می شود که نتوانیم باب میل خود خانه را طراحی کنیم. شاید خیلی وقت ها تمایل داشته باشیم تغییراتی اساسی در محیط زندگی خود ایجاد کنیم اما محدودیت های قرار دادی و خواسته های صاحب خانه از این اتفاق جلوگیری کند و باعث دلسردی و عدم علاقه ما به محیط زندگی شود. در این مقاله با چندین ترفند ساده مواردی که شما برای طراحی و دکور کردن خانه اجاره ای خود لازم دارید را عنوان کردیم. امیدواریم با بکارگیری موارد فوق بتوانید روح و رنگ را به خانه خود هدیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *