تعمیر کفپوش لمینت

تعمیر پارکت لمینت

کفپوش پارکت لمینت یکی از پر طرفدارترین انواع پوشش کف می باشد. از دلایل پرطرفدار بودن آن می توان به مواردی از قبیل: مقاومت بالا در برابر خط و خش و لکه ها اشاره کرد. این نوع کفپوش یک انتخاب عالی برای خانواده های دارای کودک و یا حیوانات خانگی است. در صورت بروز هر گونه آسیب این نوع کفپوش امکان بر طرف ساختن آسیب ها و تعمیر کفپوش لمینت وجود دارد. با استفاده از این راهنما شما قادر خواهید بود تا تعمیرات کفپوش لمینت خود را بر عهده بگیرید.

تعمیر خراشیدگی های کفپوش لمینت

برای تعمیر پوشش کف و رفع خراشیدگی روش های مختلفی وجود دارد. برای انتخاب بهترین روش ابتدا باید خراش های موجود به روی کفپوش و میزان خرابی آن را بررسی کنید. در صورتی که میزان خراشیدگی بسیار زیاد و یا عمیق باشد، شما باید کفپوش آسیب دیده را تعویض کنید. با توجه به ساختار نصب پارکت لمینت ها این امکان وجود دارد تا شما تنها پارکت آسیب دیده را تعویض و با نمونه ی سالم مشابه جایگزین کنید. بدین منظور به شما پیشنهاد می کنیم در حین خرید کفپوش برای منزل خود  به دنبال پارکتی باشید که به وفور و در دسترس باشد، تا در صورت بروز این دسته اتفاقات جایگزینی و خرید مشابه آن در بازار فراهم باشد.

پارکت لمینت آرتا از برندهای ایرانی و با کیفیتی است که به راحتی در دسترس شما قرار دارد و در طرح و رنگ مختلف موجود است. پارکت لمینت آرتا افزلیا Afzelya کد ۷۱۰ دارای رنگ قهوه ای تیره می باشد. این نوع پارکت برای محیط های بزرگ ومحیط های پرتردد پیشنهاد می شود چراکه این کد پارکت ها کثیفی و آلودگی نشان نمی دهند و نمایی بسیار زیبا را برای شما فراهم می کنند.

تعمیر با استفاده از کیت

برای از بین بردن خراشیدگی های کفپوش لمینت می توانید از کیت های مقابله با خش استفاده کنید. معمولا در داخل این دسته کیت ها مداد، مارکر و بتونه مخصوصی وجود دارد. با استفاده از آن شما می توانید پوشش خود را مرمت کنید.

در صورت پوشیده نشدن خراشیدگی ها به وسیله ی مداد و مارکر شما باید از بتونه های مخصوص برای پر کردن خراشیدگی ها استفاده کنید.

سپس در صورت نیاز، از کاغذ سنباده استفاده کنید تا ناحیه ای را که تازه پر کرده اید، صیقل دهید. بدین وسیله مطمئن شوید که تمامی کار با هم تراز و هم سطح هستند. در حین کار مراقب باشید که خراش بیشتری ایجاد نکنید.

زمانی که کار سنباده زدن به پایان رسید، محیط  را با یک پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید. این موضوع سبب می شود گرد و غبار و مواد اضافی پاک شوند. در دستورالعمل برخی از کیت ها عنوان شده که برای پاک کردن از پارچه ی آغشته به آستون استفاده کنید.

در این صورت، با پنجره باز کار کنید و دستورالعمل های راهنما را دنبال کنید.

معمولا داخل هر کیت یک عدد وارنیش (جلا دهنده) وجود دارد. که پس از اتمام مراحل تعمیرات ملزم به استفاده از آن هستید.

هنگام استفاده از این جلادهنده  با استفاده از یک برس کوچک، جلا دهنده را روی قسمت پر شده بمالید. جلا دهنده را علاوه بر خود محیط پر شده به اطراف آن هم بمالید. پس از خشک شدن مجددا تراز بودن سطوح را بررسی کنید.

نم گرفتگی و تورم پارکت لمینت

همانطور که پیشتر گفته شد، پارکت لمینت ها در دسته ی کفپوش های مقاوم طبقه بندی می شوند. پارکت لمینت ها در برابر لک و خراشیدگی بسیار مقاوم هستند. در صورت نصب صحیح، کفپوش لمینت می تواند در برابر آسیب به وسیله ی  آب مقاومت کند. اما اگر کفپوش لمینت به صورت مستقیم و مداوم در تماس با آب باشد، می تواند متورم و نم گرفته شود. آسیب های ایجاد شده به وسیله ی آب قابل رفع نیست و باید تعویض شود. پارکت های آسیب دیده را با نمونه ی سالم مشابه جایگزین کنید.

قبل از شروع تعمیرات، اطمینان حاصل کنید که کف شما کاملا خشک شده باشد.

تغییر رطوبت و دما، نصب نامناسب، انبساط تخته ها و مشکلات کف می تواند باعث بلند شدن و متورم شدن پوشش کف شما شوند.

نصب نامناسب و رطوبت

نصب نادرست بدین معناست که کفپوش لمینت با فضای کافی در محیط نصب نشده است. ممکن است تخته ها به صورت مناسبی در کنار هم قرار نگرفته باشند. این موضوع سبب می شود تا تخته های پارکت به یکدیگر و دیوار فشار وارد کنند، همین موضوع باعث بلند شدگی پارکت می شود. برای تعمیر این نوع کفپوش ابتدا قرنیز را از دیوار جدا کنید تا فشار کمتری به پارکت ها وارد شود. با حذف یکی از عوامل فشار ممکن است  پارکت ها مجددا در جای خود قرار گیرند. در برخی موارد، ممکن است نیاز باشد که ردیف پارکت ها که در نزدیکی دیوار قرار دارند را برش دهید تا هم اندازه ی محیط شوند و دوباره سر جای خود قرار گیرند.

پس از اتمام کار به مدت 24 ساعت به روی پارکت های بلند شده جسم سنگینی قرار دهید تا به وسیله ی آن ثابت شوند.

در این مقاله به روش های تعمیر پارکت لمینت ها پرداختیم. تعمیر آسیب های ایجاد شده در پارکت لمینت ها بسیار کم هزینه تر از سایر کفپوش ها می باشد. آسیب های پارکت لمینت ها به راحتی می تواند جبران شود. دلیل راحتی این امر نحوه و ساختار نر و مادگی کفپوش لمینت می باشد. در صورت خرابی شما قادر خواهید بود تا تنها پارکت آسیب دیده را تعویض و با نمونه ی مشابه خود جایگزین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *