تفاوت کفپوش PVC، لمینت و پارکت

pvc

از بین کفپوش‌ها، کفپوش PVC، پارکت و لمینت از رایج ترین انتخاب های افراد در طراحی محل کار و زندگی می‌باشند. انتخاب صحیح و به جای هر یک از این عناصر می تواند زیبایی محیط و اسباب اطراف خود را چندین برابر کند. افراد پیش از انتخاب هرنوع کفپوش باید در نظر بگیرند که برای به کار بردن عناصر در محیط چه معیارهایی دارند؟ تا با توجه به کارایی آن ها، بهترین انتخاب را داشته باشند.

در این مقاله قصد داریم به این سه عنصر بپردازیم.

پارکت ها

پارکت ها یکی از عناصر کلاسیک و انتخاب دائمی افراد می باشند. این نوع پارکت ها به دلیل به کار رفتن چوب در آن حس لذت بخش بودن در طبیعت را القا می کند. این نوع کفپوش به دلیل رنگ و بافت چوب محیط خانه را گرم تر نشان می دهند و ظاهر کلاسیکی را به محیط خانه شما می بخشد.

پارکت ها عایق مناسبی برای گرما و صدا می باشند. معمولا این نوع کفپوش انتخاب خانواده هایی است که فرزند کوچک دارند و ممکن است فعالیت های او در خانه باعث ایجاد مزاحمت در طبقات پایین تر شود.

پارکت ها به دلیل متریال به کار رفته شده در آن دوام بالایی دارند. قابلیت نصب مجدد برای آن وجود دارد. با توجه به دوام این نوع کفپوش انتخاب آن می تواند نوعی سرمایه گذاری برای منزل به حساب بیاید! چرا که به راحتی از بین نخواهد رفت و از خرج اضافی برای تعویض و یا تعمیر هر چند سال یک بار آن جلوگیری می شود.

راحتی در نظافت یکی از دلایل دیگر استفاده از این محصول می باشد. این کفپوش به راحتی با جارو و طی نمدار تمیز شده و گرد و خاک به کلی در آن از بین می روند و در نتیجه باعث ایجاد حساسیت نمی‌شود.

پارکت لمینت

پارکت لمینت ها به دلیل قیمت مناسب از پرطرفدارترین پارکت ها می باشند. این نوع پارکت به دلیل به کار رفتن مواد و چوب به صورت غیر مستقیم به نسبت پارکت های چوبی (که به صورت خالص از چوب ساخته می شوند.) قیمت مناسب تری دارد.

ایران یکی از تولیدکنندگان این کفپوش در جهان است. قیمت لمینت ایرانی به دلیل عدم مالیات بر ارزش افزوده بسیار مناسب تر از سایر پارکت لمینت ها می باشد. نصب پارکت لمینیت ها به مراتب راحت تر از پارکت های چوبی می باشد. اجرت نصب در آن به نسبت دیگر کفپوش ها پایین تر می‌باشد. همچنین تنوع رنگی و طرحی بالا در این نوع پارکت باعث شده که تمامی سلیقه و سبک های طراحی را راضی نگه دارد و به خود جلب کند.

کفپوش PVC

کفپوش PVC  کفپوشی مقرون به صرفه از نظر اقتصادی می باشد. کفپوش PVC، کفپوشی چند لایه است که از ماده شیمیایی تشکیل شده و مخفف Polyvinyl Chloride می باشد.

این کفپوش از:

  • لایه بیرونی که ظاهر و بافت کفپوش
  • و لایه زیرین که ماده ی پی وی سی است تشکیل شده است.

کفپوش PVC به دلیل بافت سطح بیرونی خود از لیز خوردن افراد و اجسام جلوگیری می کند.

کفپوش پی وی سی از لحاظ ظاهری کاملا مشابه کفپوش های چوبی و پارکت لمینت ها می باشد. این کفپوش به دلیل داشتن روکشی محافظ در برابر اسید و آتش سیگار مقاوم می باشند. تابش مستقیم نور خورشید و فشار زیاد باعث تغییر حالت و رنگ در این نوع کفپوش می شود. عدم حساسیت به آب در مقایسه با دیگر کفپوش ها،  کفپوشPVC  را به یکی از پرطرفدارترین کفپوش ها بدل کرده است.

خاصیت آنتی باکتریال بودن این کفپوش باعث شده تا بیشتر در محیط هایی بیمارستانی و فضاهایی که نیاز به تمیزی دارند به کار برده شوند. در مقایسه با دیگر کفپوش ها، کفپوش PVC  از قیمت مناسب تری برخوردار است. تشابه ظاهری این کفپوش با کفپوش های چوبی و پارکت لمینت ها آن را به جایگزینی ارزان تر بدل کرده است.

مواردی که باید قبل از خرید کفپوش PVC، لمینت و پارکت به آن توجه کنید

  • موقعیت کف را در نظر بگیرید و از استاندار بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • در نظر بگیرید که طبقات هم کف به رطوبت زمین حساس هستند. پس کفپوشی را انتخاب کنید که نسبت به رطوبت و آب مقاوم باشد.
  • آیا کفپوش در معرض تابش مستقیم قرار می گیرد؟  نور ماورای بنفش می تواند به روی برخی از کفپوش ها تاثیر بگذارد و رنگ آن را تغییر دهد.
  • از اهمیت خرید از مراکز معتبر غافل نشوید. در برخی مواقع افراد به دلیل عدم آشنایی با برندها ممکن است توسط برخی از مراکز نامعتبر مورد سود جویی قرار بگیرند. این امکان وجود دارد که محصولات با کیفیت پایین تر به عنوان محصولات با کیفیت تر به آنها عرضه شود. پس پیش از خرید از معتبربودن مرکز و برندهای کفپوش اطمینان حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *