در نوسازی ساختمان اداره خود چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

دیوارپوش پلی استایرن

طرح فضای اداری شما نقش اساسی بر عملکرد کارمندان شما دارد. یک فضای اداری مناسب باعث افزایش تمرکز و بهره‌وری می‌شود، همچنین یک طراحی پر انرژی می‌تواند بر بهبود روابط کارکنان تاثیر به سزایی داشته باشد. با نوسازی و طراحی مجدد ساختمان اداری خود می‌توانید روند کاری و فضای مثبتی برای کار خود خلق کنید. استفاده از کفپوش مناسب، نور مناسب، دیوار پوش پلی استایرن و … شما را به این هدف نزدیکتر می‌کند.

 برای خیلی از افراد، به دلیل گذراندن زمان زیادی در آن، دفتر کار به معنای خانه‌ی دوم است. به همین دلیل بازسازی ادارات نقش مهمی را ایفا می‌کند. در ادامه به چند نکته که باید حین نوسازی ادارات به آن‌ها توجه داشت اشاره می‌کنیم تا بتوانید مطمئن‌تر به سمت نوسازی ساختمان اداری خود قدم بردارید.

تقسیم‌بندی ‌مناسب

 داشتن درک درستی از نحوه تقسیم‌بندی فضای اداره از پایه‌های اصلی ساخت و بازسازی ساختمان‌های اداری است. داشتن نقشه و برنامه‌ی از پیش تعیین شده به شما کمک می‌کند تا با تقسیم‌بندی درست هم استفاده بهینه از فضای خود داشته باشد و هم بتوانید حین کار نظم کار خود را بهتر اداره کنید.

برای مثال می‌توانید با چینش درست قسمت مدیریت با قسمت کارمندان نظارت و ارتباط درستی بین این دو قسمت برقرار کنید و یا با در نظر گرفتن فضایی مختص استراحت و یا تفکر به بالا بردن انرژی کارمندان کمک کنید. با پیش‌بینی نیازهای مختلف از جمله اتاق جلسات و یا اتاق  کنفرانس‌های ویدئویی می‌توانید روند کاری  خود را آسان‌تر و حرفه‌ای‌تر کنید.

خلق فضایی خلاق

طراحی اداره می‌تواند به بهبود خلاقیت کارکنان بسیار کمک کند. همین امر باعث شده که شرکت‌های موفق به فضای کار خود بسیار اهمیت می‌دهند. متاسفانه اکثر ادارات از ساختمان‌های قدیمی با طراحی های نامناسب استفاده می‌کنند. این موضوع باعث کاهش خلاقیت و در نتیجه کاهش بهره‌وری می‌شود. برای خلق فضایی خلاق باید فضای اداره را از داشتن حس خانه به سمت حس مکان کار تغییر داد. با تغییر جنس دیوار و رنگ آن و استفاده از مصالحی مانند دیوار پوش پلی استایرن و یا دیوارپوش‌های چوبی و یا سنگی می‌توان فضا را از «خانه‌ای» بودن به «کاری» بودن تغییر داد. همچنین استفاده نکردن از کف‌پوش‌هایی مثل موکت و یا فرش به کم کردن حس خانه و استراحت کمک می‌کند. همچنین با تغییر رنگ محیط اداره نیز می‌توان حس کار و خلاقیت را در کارکنان اداره تقویت کرد.

امکانات آسایشی

بااینکه نباید فضای اداره را به سمت فضای استراحت و یا خانه برد، ولی با در نظر گرفتن امکانات آسایشی مختلف نیز می‌توان روند کاری سریع تر و فضایی مناسب کار ایجاد کرد. هنگام بازسازی ساختمان اداری خود باید مواردی مانند:

اگر این امکانات در سطح مناسبی نباشند رضایت شغلی کارکنان شما پایین می‌آید و باعث پیش آمدن مشکلات مهمی می‌شود. سرمایش و گرمایش مناسب یکی از مهم‌ترین این امکانات هستند. همچنین در برنامه‌ریزی این بخش می‌توانید با استفاده از مصالح عایقی مانند پنجره‌های دوجداره، پوشش کف و دیوار پوش پلی استایرن مناسب به صرفه‌جویی انرژی و در نتیجه صرفه‌جویی اقتصادی اداره خود نیز کمک کنید. با پیش‌بینی این امکانات حین بازسازی ساختمان اداری خود آسایش خود و کارمندان را تامین کرده و از بروز مشکلات ارتباطی بین افراد اداره خود جلوگیری می‌کنید.

ارائه‌ی بهتر خود

اولین چیزی که مشتری و یا مراجع اداره با آن روبرو می‌شود ساختمان و ظاهر اداره است. پیش تر اشاره شد که اکثر ادارات از ساختمان‌های قدیمی استفاده می‌کنند! همین باعث می‌شود ذهنیت آن‌ها نسبت به اداره شکل خاصی بگیرد. با بازسازی هوشمندانه‌ی ساختمان اداره‌ی خود می‌توانید این ذهنیت را کنترل کنید و اداره و خود را به بهترین نحو ارائه کنید. بازسازی ظاهری هوشمندانه بدین معناست که نسبت به نوع کار خود طراحی خاصی کنید که درخور اداره‌ شما باشد. برای مثال اگر کار شما با اینترنت در ارتباط است طراحی آن با کاری که با لوازم‌خانگی مرتبط است باید متفاوت باشد. همچنین باید سطح سلیقه مراجعه‌کنندگان خود را نیز در نظر داشته باشد. ارائه‌ی بهتر خود و کار خود مسلما به بالا رفتن سطح کاری شما کمک می‌کند.

نتیجه‌گیری

 همان‌طور که هر فردی هویت خاصی دارد، هر اداره نیز هویت خاص خود را دارد. با بازسازی درست ساختمان اداره‌ی خودتان این هویت شکل می‌گیرد و تقویت می‌شود. استفاده مناسب از فضا و مصالح مناسب، رنگ‌بندی و ظاهر درست، تقسیم‌بندی پیش‌بینی شده، نه تنها روند کاری شما را بهینه می‌کند بلکه شما و اداره‌ی شما را نیز هوشمندانه‌تر ارائه می‌کند. با همه‌گیر شدن این‌گونه بازسازی ها مسلما همه‌ی ما تجربه کاری و شهری بهتری خواهیم داشت. این موضوع شاید در پیشرفت اقتصادی نیز تاثیر‌گزار باشد. نکته آخر هم این است که در تمامی این مراحل با متخصص هر بخش مشاوره و همکاری داشته باشید تا بازسازی ساختمان اداری‌تان به بهترین نحو انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *