دکوراسیون دفترکار خانگی با وسایل ارزان قیمتی مانند موکت و نورپردازی

موکت دفترکار

امسال به دلیل ویروس کرونا و قرنطینه های متناوب بسیاری از مشاغل به صورت دورکاری درآمدند. دورکاری سبب شد تا سلامت کارمندان تضمین و از انتقال ویروس جلوگیری شود. برخی بر این باورند که دورکاری در محیطی مانند منزل بسیار سخت است. فراهم کردن محیطی که بتوان در آن به کار پرداخت در خانه امری محال است. شما در این مقاله خواهید آموخت که چگونه با استفاده از وسایل ارزان قیمتی مانند موکت، قفسه کتاب، رنگ و نورپردازی فضایی را برای کار در خانه ایجاد کنید.

اگر تصمیم دارید از این به بعد به شیوه دورکاری کارهای خود را انجام دهید پس نیازمند فضای ثابتی برای آن هستید.

در غیر این صورت نیازمند پیدا کردن نقطه ای موقعتی که مناسب فضای کار برای شما در خانه باشد هستید. در مقاله ای جداگانه به این موضوع می پردازیم.

با توجه به نکاتی که در ادامه به شما ارائه خواهد شد می توانید بازدهی کاری خود را با ایجاد فضایی مناسب برای کار در خانه بالا ببرید. پیش از هر اقدامی برای طراحی اتاق کار خود، باید محیط ساکت و به دور از محیطی مانند آشپزخانه و سالن را به عنوان اتاق کار خود انتخاب کنید. سپس برای طراحی آن اقدام کنید.

استفاده از رنگ و یا پوشش کاغذ دیواری

استفاده از رنگ و یا کاغذ دیواری می تواند فضایی که برای کار خود در نظر گرفته اید را از سایر بخش های خانه متمایز کند.

تاثیر رنگ بر روان و خلق خوی انسان، موضوعی است که امروزه بیش از پیش در طراحی داخلی اهمیت پیدا کرده است. برای انتخاب هر بخش از خانه به ویژه محل کار باید به روانشناسی رنگ ها و بهترین رنگ برای آن فضا توجه کرد.

رنگ سبز یکی از رنگ های مناسب برای اتاق های کار و محیط های اداریست. رنگ سبز میزان استرس را در بدن افراد کاهش می دهد و باعث آرامش می شود.

بکارگیری این رنگ در کنار رنگ های خنثی مانند طیف طوسی و سفید آرامش فضا را بیشتر می کند. در استفاده از رنگ ها زیاده روی نکنید. زیاده روی در رنگ سبب می شود تا محیط شما شلوغ تر جلوه کند. ایجاد هارمونی باعث عدم حواس پرتی و تمرکز می شود.

استفاده از آثار هنری داخل اتاق کار

معمولا سبک بیشتر اتاق های کار در منزل به صورت مدرن و یا سبک مینیمال می باشد.

بکارگیری سبک مینیمال در محیط کار باعث ایجاد آرامش در محیط می شود. استفاده و شکاندن فضای ساده این محیط با استفاده از مجسمه و یا آثار هنری نظیر تابلو و یا دیوارکوب می تواند محیط ساده اتاق کار شما را جلوه ای خاص بخشد.

استفاده از میز کار جنس چوب و یا صندلی با پایه های چوبی در سبک مینیمال بسیار مرسوم است. سبک مینیمال ظاهر آراسته و احساس راحتی را به محیط کار شما می دهد.

 استفاده از قفسه کتاب

قفسه کتاب در اتاق کار ایده ی بسیار خوب و کاربردیست. استفاده از قفسه کتاب و شلف می تواند تا حدودی احساس حضور در محل کار را در افراد القا کند. از این قفسه ها می توان برای مرتب سازی اسناد و یا ابزار کار خود استفاده کرد. با استفاده از قفسه و شلف ها شما قادر خواهید بود تا وسایل غیر ضروری که باعث شلوغی محیط کار شما می شوند را مدیریت کنید.

استفاده از موکت

استفاده از عناصر بافت دار مانند فرش و یا موکت می تواند محیط را گرم و صمیمی تر جلوه دهد.

با توجه به اینکه افراد زمان زیادی را در فضای کار سپری می کنند لازم است تا محیطی که در آن مشغول به کار هستند به گونه ای باشد که باعث ایجاد احساس راحتی در آن ها شود. و همچنین بازدهی کاری آن ها را بالاتر ببرد. ایجاد فضایی دوستانه و آرامش بخش به وسیله موکت و یا فرش می تواند صورت بگیرد. استفاده از موکت در محل کار با توجه به قیمت آن به صرفه تر از فرش و قالیچه می باشد. اگر رفت و آمد در محیط اتاق کار خانگی شما بالاست و تعداد زیادی از افراد را روزانه در آن ملاقات می کنید استفاده از موکت می تواند عایق صوتی مناسبی برای اتاق کار شما باشد. استفاده از موکت به عنوان عایق صوتی می تواند از مزاحمت و سر و صدا رفت و آمد ها  برای طبقات پایین تر جلوگیری کند.   

نور پردازی

نور یکی از عوامل تاثیرگذار در طراحی هر جزئی از خانه است. چه نور طبیعی خورشید و چه استفاده از لامپ و چراغ مطالعه می تواند زیبایی محیط را چندین برابر کند. و همچنین سبب انرژی بخشیدن به محیط شود. چراکه شما زمان زیادی را در اتاق کار خود خواهید گذارند پس نیازمند شرایطی هستید تا آرامش برای شما فراهم شود. اگر اتاقی که برای کار انتخاب کرده اید پنجره دارد میز خود را در کنار پنجره قرار دهید. در غیر این صورت از لامپ های سفید و زرد استفاده کنید تا باعث خستگی چشم نشود و به سلامت آن آسیب نزند.

نتیجه گیری

برای طراحی هر بخشی از خانه نیازمند اندکی خلاقیت و توجه به کارآیی آن محیط هستیم. این دو موضوع سبب می شود تا بهترین طراحی را برای فضای خود داشته باشیم. بیاد داشته باشید برای طراحی و دکور کردن محیط خود شما نیازمند صرف هزینه های سنگین نیستید. با وسایل ارزان قیمت نیز می توانید محیط خود را به بهترین شکل ممکن بیاراید. برای طراحی اتاق کار در نظر داشته باشید که شما به محیطی آرامش بخش نیاز دارید. پس با پر کردن وسایل و یا شلوغ کردن فضا باعث آشفتگی فضا و به طبع ذهن نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *