راهنمای خرید کفپوش

انتخاب کفپوش

از کفپوش های چوبی کلاسیک گرفته تا بتن های مرسوم، کفپوش نقشی اساسی در ظاهر و احساس بخشیدن به خانه شما ایفا می کند. در ابتدا باید دریابید که نیاز شما چیست تا مناسب ترین گزینه برای طراحی منزل و بودجه خود را بیابید.
در این مقاله قصد داریم مواردی که به شما در انتخاب مناسب کمک می کند را عنوان کنیم.

کفپوش زندگی شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

می خواهید بدانید چرا؟
چه در حال انجام فعالیت های ورزشی در خانه باشید، چه میزبانی یک مهمانی شام و چه بازی با کودک خود باشید، به سطحی در زیر پای خود نیاز دارید که راحت و با دوام باشد. از آنجا که کف معمولاً بزرگترین سطح یک اتاق است، پایه و اساس تمام نما و فضا، رنگ، سبک، بافت و الگو را تحت تاثیر قرار می دهد. انتخاب کفپوش مناسب روشی برای هم سو کردن نیاز و سبک دیزاین منزل شماست.
خرید کفپوش نوعی سرمایه گذاری بلند مدت است! چرا که شما ملزم هستید تا سال ها از آن استفاده کنید. وجود متریال بی کیفیت و نا مناسب می تواند هزینه های مربوط به خانه شما را دو چندان کند.
در ادامه مواردی که به انتخاب شما کمک می کند را عنوان خواهیم کرد.

سبک خانه شما

پیش از انتخاب کفپوش ها سبک منزل و دیزاین خود را ارزیابی کنید. چه الگو و رنگی را مد نظر دارید؟
در نظر بگیرید چه بافتی مناسب سبک خانه شماست. فرش های دست بافت گران قیمت، مبلمان کلاسیک و… . در این صورت بهترین انتخاب برای شما پارکت های چوبی خواهد بود تا از این طریق طراحی خانه خود را هویت و ارزش بخشید.
اگر تصمیم دارید تا تمام اسباب و اثاثیه خود را نو کنید. در ابتدا به مبلمان، فرش ها، اثاثیه و نوع دیزاین فکر کنید تا مطابق بر آن، بافت و طرح مناسبی از کفپوش را انتخاب کنید.
اگر به دنبال طرحی خاص می گردید، کفپوش پی وی سی و کفپوش لمینت تنوع بسیار بالایی دارند.

سبک زندگی

سبک زندگی شما چیست؟ معمولا در خانه مشغول چه کاری هستید؟ با پاسخ و بررسی این گونه سوالات می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.
آیا شما بیشترین وقت خود را در آشپزخانه، ایستاده و مشغول پخت و پز هستید؟
در این صورت ممکن است از سرامیک و سنگ صرف نظر کنید، چرا که ایستادن به روی آن برای مدت طولانی بسیار ناراحت کننده است و لکه و کثیفی را به سرعت نشان می دهد.
آیا سالمند و کودک در منزل دارید و از خطر لیز خوردن آن ها به روی کف هراس دارید؟ در این صورت کفپوش لمینیت و یا پارکت چوبی می تواند گزینه مناسب تری برای شما به دلیل ضربه گیری باشد.
در صورتی که حیوان خانگی دارید، کف شما باید بتواند در برابر سایش ظروف و ناخون های آنها مقاومت داشته باشد. در این صورت در بین انتخاب های شما کفپوش هایی مانند پی وی سی و یا سنگ حضور دارد.
در کل کفپوش برای شما باید به گونه باشد که سطح فعالیت های روزانه شما را بهبود ببخشد.

بودجه برای خرید کفپوش

بعد از در نظر گرفتن موارد فوق بودجه خود را محاسبه کنید. به خاطر داشته باشید که ممکن است لازم باشد در کنار قیمت کفپوش، هزینه زیرسازی، حمل و نصب را نیز در نظر بگیرید.
فراموش نکنید که مواد اضافی مانند فوم ، چسب و… را در نظر بگیرید.

مواردی که قبل از خرید باید به آن توجه کنید

  • با دقت موقعیت کف را در نظر بگیرید. آیا در حالت استاندارد است؟ طبقات هم کف به رطوبت زمین حساس هستند، بنابراین انتخاب کفپوش شما ممکن است برای اتاق خواب در طبقه همکف با طبقات بالایی متفاوت باشد. به همین ترتیب، کف آشپزخانه و حمام هم مستعد آسیب به وسیله آب و رطوبت هستند و باید این موضوع حتما در انتخاب کفپوش لحاظ شود.
  • آیا تابش مستقیم به روی کفپوش شما وجود دارد؟ نور ماورا بنفش می تواند به روی برخی از کفپوش ها تاثیر بگذارد و رنگ آن را تغییر دهد. اگر تابش مستقیم به کفپوش های شما وجود دارد به دنبال محصولات مقاوم باشید.
  • از مراکز معتبر خرید کنید. در برخی مواقع به دلیل عدم آشنایی با برندها این امکان وجود دارد که محصولات با کیفیت پایین تر به عنوان محصولات با کیفیت تر عرضه شود. پس پیش از خرید از معتبربودن مرکز و برندهای کفپوش مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *