راهنمای چیدمان و دکوراسیون خانه برای سال ۱۴۰۰

پرده

همه‌ی ما بیشتر سال ۱۳۹۹ را در خانه گذراندیم، و احتمالا سال ۱۴۰۰ را هم باید به همین شکل بگذرانیم. حتما در سال گذشته متوجه شدید که چقدر دکوراسیون خانه به تقویت روحیه ما کمک می‌کند. تصور کنید یک سال دیگر را هم با همان دکوراسیون قدیمی بگذرانید. به کمک راهنمای چیدمان و دکوراسیون ما می‌توانید سال نو را با دکوراسیو و با در نظر گرفتن رنگ سال، پرده و متریال مناسب جدید شروع کنید و روحیه خود را برای سال جدید تقویت کنید. البته از قواعد فنگ شویی در دکوراسیون هم نمی‌توان به سادگی گذشت. در ادامه به چند نکته جذاب برای تغییر دکوراسیون خانه  اشاره می‌کنیم.

رنگِ سال

“از آنجایی که ۸۰٪ از تجربه های زندگی از طریق چشم فیلتر می شود، میتوان فهمید انتخاب رنگ یک موضوع بسیار مهم است.”

(موسسه پنتون)

به‌روز بودن یکی از اصلی‌ترین نکاتی است که باید برای تغییر دکوراسیون خانه خود به آن توجه کرد. با بروز بودن، تازه بودن دکوراسیون خانه‌ی خود را برای چندین سال تضمین خواهید کرد.

اول نکته‌ی به‌روز بودن انتخاب رنگ مناسب است. در انتخاب رنگ سال پارامتر‌های مختلفی در نظر گرفته شده است؛ از مسائل اجتماعی و اقتصادی گرفته تا حال و هوای هر سال. موسسه‌ی رنگ پنتون که معتبرترین موسسه رنگ است و در زمینه‌های مختلفی از جمله صنعت چاپ، صنعت فشن و … فعالیت دارد، رنگ سال ۲۰۲۱ میلادی که متقارن با ۱۴۰۰ شمسی است را ترکیب زرد و خاکستری اعلام کرده است. البته برای تغییر دکوراسیون و استفاده از این رنگ ها لازم نیست تمام وسایل را به این دو رنگ تغییر دهید. بلکه با استفاده‌ی هوشمندانه از این دو رنگ می‌توانید حال و هوای مدرن و به‌روز را در خانه‌ی خود ایجاد کنید. برای مثال با تغییر رنگ پرده و یا رنگ کوسن‌های مبلمان، و یا استفاده از این رنگ‌ها در تزئینات خانه می‌توانید حال‌وهوای به‌روزتری وارد خانه‌ی خود کنید.

‌متریال به‌روز

در کنار استفاده از رنگ‌های به‌روز و مدرن، استفاده از مصالح و متریال جدید نیز کمک بسزایی در تغییر حس‌وحال دکوراسیون و امروزی کردن فضای خانه دارد. استفاده از چرم مصنوعی، سنگ‌های خاص، انواع فلزات و استیل‌ها و رزین در دکوراسیون‌های مدرن و جدید دیده می‌شوند. در کنار این مصالح استفاده از پارچه های مبلی مدرن، چوب‌های خاص مبلمان و میز و یا پرده ‌های جدید در پذیرایی و اتاق ها از راهکارهای جذاب برای تغیر دکوراسیون به‌روز و مدرن هستند.

این مصالح و متریال در بازار به انواع و اقسام مختلف دیده می‌شوند و استفاده از آن‌ها روزبه‌روز بیشتر و بیشتر می‌شود. خاصیت این‌گونه مواد جدید تنها در جذابیت بصری آن‌ها نیست، بلکه کیفیت بالای این‌ متریال‌های جدید باعث مقاوم و با دوام بودن آن‌ها می‌شود؛ چوب‌های مورد استفاده در مبلمان و میز‌های جدید به مراتب مقاومت تر از چوب‌های کلاسیک هستند.

پرده

انواع پرده های جدید علاوه بر زیبایی بر کنترل مصرف انرژی نیز کمک می‌کنند. با در نظر گرفتن این نکات در تغییر دکوراسیون خود نه‌تنها خانه‌ی خود را جذاب تر ‌بلکه مقاوم‌تر و بهینه‌تر خواهید کرد.

سبک‌های مختلف

امروزه در صنعت دکوراسیون داخلی سبک‌های مختلفی پدید آمده‌اند که هر کدام خاصیت و ویژگی منحصر به فرد خود را دارند. با مطالعه و آشنا شدن با این سبک‌ها، هنگام تغییر دکوراسیون منزل خود با روند ساده‌تر و هوشمندانه‌تری خواهید داشت و به نتیجه‌ی دلخواه خود نزدیک‌تر خواهید شد. در ادامه چند سبک مدرن و به روز دکوراسیون داخلی را معرفی خواهیم کرد و ویژگی‌های آن‌ها را خواهیم گفت.

مینیمال

در سبک مینیمال طرح‌ها بسیار ساده می‌شوند و استفاده از نور طبیعی بسیار مهم‌تر می‌شود. خطوط بسیار ساده و رنگ‌ها بیشتر به سمت روشنی می‌رود. هدف اصلی مینیمالیسم سادگی و پاکیزگی است.

بوهمی

سبک بوهمی بیشتر به آزادی و راحتی اهمیت می‌دهد. استفاده از رنگ‌های شاد، مبلمان طرح قدیمی و فرش‌های بافتنی از نکات اصلی این سبک هستند. استفاده‌ی زیاد از گیاه و گلدان‌های متعدد از دیگر ویژگی‌های این سبک هستند.

اسکاندیناویایی

همان‌طور که از اسم این سبک مشخص است، الهام این سبک از خانه‌های کشور‌های شمال اروپا گرفته شده‌است. استفاده از کف‌پوش‌های چوبی، رنگ سفید مبلمان و فرش‌های خزدار و پشمی از ویژگی‌های این سبک هستند. استفاده از این سبک بیشتر در مناطق سردسیر متداول است و هدف آن نیز گرم نگه داشتن محیط خانه است.

ویکتوریایی مدرن

اسم این سبک هم منشأ الهام آن را نشان می‌دهد. این سبک با استفاده از طرح‌های دوره‌ی ویکتوریایی اروپا و اضافه کردن دیزاین‌های مدرن شکل‌گرفته است. استفاده از مبلمان سنگین، پرده‌ های مدل والان جدید و استفاده از دیوار‌پوش و کف‌پوش چوبی بسیار رایج است.

نتیجه‌گیری

خانه امن ترین مکان برای هر شخص است. خانه مکانیست که انسان در آن آرامش می‌گیرد و حتی هویت خود را در آن شکل می‌دهد. با تغییر دکوراسیون درست و در نظر گرفتن نکات بالا می‌توانید سال ۱۴۰۰ را با ظاهری جدید در خانه‌ی خود آغاز کنید و مطمئن باشید که با به روز بودن آرامش خانه‌ی شما بیشتر و حتی اعتمادبه‌نفس‌تان افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *