راهنمای کامل انتخاب و خرید کاغذ دیواری

قیمت کاغذ دیواری

امروزه کاغذ دیواری، به یکی از مهم ترین عناصر طراحی داخلی منازل تبدیل شده است. کاغذ دیواری با تنوع زیادی از رنگ ها، بافت ها و طرح ها، انتخابی محبوب برای دکوراسیون منزل است. جدا از زیبایی خاصی که به محیط می بخشد، کاغذ دیواری می تواند برای پوشاندن نواقص و عیوب دیوار نیز بکار رود. توجه و رعایت نکاتی از قبیل نحوه اندازگیری فضا، قیمت کاغذ دیواری، انتخاب طرح و نوع مناسب بر اساس فضا می تواند جلوه و اثر بخشی بیشتری را به محیط شما هدیه بخشد.

انواع کاغذ دیواری

 تفاوت در جنس کاغذ دیواری باعث تنوع در بافت آن شده است. کاغذ دیواری می تواند از موادی مانند کاغذ، پارچه، الیاف طبیعی یا محصولات شیمیایی ساخته شده باشد. توجه به جنس و ویژگی انواع کاغذ دیواری ها می تواند به شما کمک کند تا بر اساس شرایط و سبک زندگی خود، انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید.

کاغذ دیواری پارچه ای

در این نوع کاغذ دیواری در لایه های رویین و یا زیرین از پارچه استفاده می شود. کاغذ دیواری پارچه ای مقاومت بالایی در برابر پارگی دارد. هزینه ی این کاغذ دیواری در مقایسه با سایر انواع آن، بیشتر است.

کاغذ دیواری نانو

این نوع کاغذ دیواری از تکنولوژی نانو ساخته شده است. کاغذ دیواری نانو مقاومت بالایی در برابر کثیفی و پارگی دارد. کاغذ دیواری هوهنبرگر یکی از برندهای نانو آلمانی است که تنوع طرح و رنگی بالایی دارد. برند هوهنبرگر با استفاده از جدیدترین تکنولوژی، کاغذ دیواری الیافی طرح برجسته، ضد آلرژی و سازگار با محیط زیست را روانه بازار می‌کند. این کاغذ دیواری در برابر نور خورشید مقاوم و ضد اشتعال است.

کاغذ دیواری الیاف طبیعی

این دسته از کاغذ دیواری ها سازگار با طبیعت هستند و همانگونه که از اسم آن مشخص است از الیاف طبیعی ساخته شده اند.

کاغذ دیواری PVC

کاغذ دیواری وینیلی و یا PVC یکی دیگر از انواع کاغذ دیواری است. این نوع کاغذ دیواری مقاومت بالایی در برابر پارگی دارد. همچنین نظافت و نگهداری از آن آسان است. این نوع کاغذ دیواری بادوام، قابل شستشو و ضد خش است.

طرح و رنگ کاغذ دیواری

یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری، سبک دکوراسیون منزل شماست. سبک منزل و مساحت محیط شما از فاکتورهای اساسی و تاثیرگذار بر نقوش کاغذ دیواری و رنگ آن است. بر اساس روانشناسی رنگ ها، انتخاب رنگ مناسب با فضا می تواند باعث جذب انرژی شود.

رنگ

رنگ ها می توانند بر ابعاد محیط خانه شما تاثیر بگذارند.

در صورتی که تمایل دارید تا محیط خود را بزرگتر و ارتفاع سقف آن را بلندتر نشان دهید، از طرح هایی با زمینه رنگ سرد مانند سبز، آبی یا بنفش استفاده کنید. رنگ های سرد و ملایم در محیط آرامش ایجاد می کند.

بکارگیری رنگ های گرم مانند: قرمز، زرد و نارنجی مطابق با نامشان باعث ایجاد گرما می شود. اگر در محیط سردسیر زندگی می کنید از رنگ های گرم بیشتری در طراحی خود استفاده کنید.

در محیط های کم نور و یا فضاهای بدون پنجره، از کاغذ دیواری های رنگ روشن استفاده کنید. استفاده از رنگ های روشن باعث بزرگتر دیده شدن محیط شما می شود. رنگ های روشن بازتاب نور طبیعی و غیر طبیعی را در محیط شما افزایش می دهد.

در این دسته از فضاها به هیچ عنوان از رنگ های تیره استفاده نکنید. رنگ های تیره، نور را جذب می کنند و باعث می شوند که دیوارها بهم نزدیک تر و محیط کوچکتر به نظر برسد.

طرح و نقوش کاغذ دیواری

با استفاده از کاغذ دیواری های دارای نقوش می توان نواقص موجود در دیوار را پوشاند. نقوش بزرگ در کاغذ دیواری باعث کوچکتر نشان دادن فضا می شوند. پس اگر می خواهید اتاق شما بزرگتر به نظر برسد از کاغذ دیواری با طرح و نقوش ریز استفاده کنید.

نقوش عمودی و یا افقی نیز می تواند در کوتاه و یا بلندتر به نظر رسیدن ارتفاع سقف شما تاثیر بگذارد.

طرح های عمودی، مانند طرح های گلدار که در آن شکل نقوش به شکل V یا U می باشد، سقف در آن بلندتر به نظر می رسد. نقوش افقی نیز باعث پهن تر به چشم آمدن فضا می شود.

سبک خانه

معمولا کاغذ دیواری باید بر اساس عوامل مختلفی انتخاب شود همانطور که عنوان شد یکی از این موارد، عناصر به کار رفته در خانه و سبک زندگی است.

در فضاهای کلاسیک و رسمی معمولا از نقوش درشت و چشم نواز استفاده می شود. در مقابل در فضاهای مدرن و یا سبک مینیمال از کاغذ دیواری های ساده و روشن استفاده می شود.

قیمت کاغذ دیواری

همانطور که پیشتر عنوان شد عوامل موثری می تواند بر هزینه و قیمت کاغذ دیواری دخیل باشد. نوع کاغذ دیواری، طرح و رنگ، متریال به کار رفته در آن و برند، از عوامل تاثیرگذار در قیمت کاغذ دیواری هستند. هزینه کاغذ دیواری ها بنا بر برند و کشور سازنده ی آن متفاوت است. در نتیجه قیمت برندهای داخلی و خارجی باهم متفاوت است. کاغذ دیواری هایی که کشورهایی نظیر آلمان و ایتالیا تولید می شوند از قیمت بالاتری برخوردار هستند. همانطور که می دانید کاغذ دیواری بر اساس مساحت دیوار اندازگیری می شود و به صورت رول به فروش می رسد.

رول های کاغذ دیواری معمولا دارای ده الی پانزده متر طول با عرض هایی به اندازه 50 متر هستند. قیمت کاغذ دیواری نیز بر اساس تعداد رول و مساحت خریداری شده محاسبه می شود. کاغذ دیوارهای ایرانی امروزه در مقایسه با رقبای دیگر از استاندارد های بالایی برخوردار هستند و هم گام با جدیدترین کاغذ دیواری روز دنیا پیش می روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *