چه رنگ قرنیز برای دکوراسیون منزل شما مناسب تر است؟

قرنیز بهینا

پیش از انتخاب پوشش دیوار باید تصمیم بگیرید که از چه رنگ و چه جنس قرنیزی برای محیط منزل خود استفاده کنید. به این ترتیب دید وسیع تری را نسبت به محیط خود خواهید داشت. پیش از انتخاب رنگ مناسب قرنیز برای محیط منزل در ابتدا باید جنس قرنیز خود را انتخاب کنید. شرکت های متفاوتی مانند شرکت قرنیز بهینا با تنوع در جنس و رنگ انتخاب را برای خریداران آسان تر می کنند.

در این مقاله قصد داریم تا با معرفی مناسب ترین جنس و رنگ برای هر قسمت منزل، شما را راهنمایی کنیم. اما پیش از آن بیاید با انواع قرنیزها آشنا شویم.

انواع قرنیزها

نزدیکی و هم خوانی داشتن با کفپوش معمولا یکی از فاکتورهای انتخاب قرنیز می باشد. معمولا طراحان دکوراسیون از یک جنس و رنگ برای کفپوش و قرنیز استفاده می کنند. تا به این روش در محیط تناسب ایجاد کنند.

قرنیز سنگی

قرنیزهای سنگی در گذشته از محبوبیت بالایی برخوردار بودند اما امروزه کمتر مورد انتخاب قرار می گیرند. قرنیز سنگی معمولا در محیط هایی به کار می رود که با جنس کف مشابه است. این نوع قرنیز به دلیل وزن بالای خود هزینه سنگین تری را نسبت به دیگر قرنیزها دارد.

قرنیز سرامیکی

قیمت بالا و عدم تنوع در رنگ برای این نوع قرنیز سبب شده تا کمتر افرادی را به خود جذب

قرنیز چوبی

قرنیز چوبی به دلیل بکار رفتن عنصر چوب در آن گران قیمت و محبوب است. این نوع قرنیز بسیار راحت با کفپوش های پارکت ست می شود.

قرنیز ‌MDF

تنوع طرح، رنگ بسیار زیاد و همچنین قیمت مناسب قرنیز MDF  باعث شده این قرنیز محبوبیت زیادی بین مردم داشته باشد.

قرنیز پلی استایرن

قرنیز پلی استایرن نیز به دلیل ویژگی های زیاد خود محبوبیت بسیار بیشتری نسبت به دیگر قرنیزها دارد.

رنگ قرنیز

شاید به ظاهر قرنیزها بی اهمیت و جزئی بسیار کوچک بنظر برسند اما انتخاب رنگ درست زیبایی منزل شما را بیشتر می کند. قرنیز ها از این رو که دیوار را از پوشش کف متمایز می کند حائز اهمیت هستند.

رنگ اجزای منزل (مانند رنگ درب ها، کف)، همچنین ابعاد فضا و شرایط محیطی نکاتی هستند که باید در حین انتخاب رنگ به آن توجه کرد. تمامی اجزا باید باهم در تناسب باشند تا به زیبایی خانه بیافزایند.

همانطورکه پوشش و رنگ دیوار می تواند در بزرگتر و کوچکتر دیده شدن محیط شما تاثیر گذارد، رنگ قرنیز نیز می تواند تاثیرگذار باشد.

 انتخاب رنگ برای قرنیز نیز مشابه انتخاب رنگ برای دیوار است. هرچه رنگ دیوار روشن تر باشد محیط و فضا بزرگتر به نمایش در می آید.

اگر منزل و محیط شما کوچک است از قرنیز تیره استفاده نکنید. قرنیز تیره فضا و متراژ شما را کوچکتر نشان می دهد.

محیطی که تصمیم به استفاده از قرنیز را برای آن دارید را در نظر بگیرید. اگر محیط پر رفت و آمدی است و امکان دارد که قرنیز ها سریع تر از حد معمول کثیف شوند سعی کنید از قرنیز تیره استفاده کنید. 

نوع آب وهوا و کاربرد محیط هم می تواند بر انتخاب رنگ و جنس قرنیز شما تاثیر گذار باشد. برای مثال اگر تصمیم دارید تا برای سرویس حمام و دستشویی خود از قرنیز استفاده کنید باید بدانید که قرنیزهای چوبی گزینه مناسبی برای شما نیستند.

توجه به شرایط زندگی خود هم می تواند فاکتوری موثر در انتخاب رنگ و جنس قرنیز باشد. برای مثال به افرادی که گل و گیاه و یا حیوان خانگی دارند توصیه می شود از قرنیز های بلند و تیره استفاده کنند.

انتخاب رنگ مناسب به مواردی همچون رنگ دیوار، پوشش کف، پوشش درب و پنجره و حتی اثاثیه منزل نیز وابسته است.

قرنیز بهینا

امروزه سبک های بسیار زیادی در طراحی و دکوراسیون منزل وجود دارد. این گستردگی سبب تنوع در رنگ و سبک عناصری مانند کاغذ دیواری، کفپوش و قرنیز شده است. قرنیز بهینا با تنوع بالا (بالغ بر 700 مورد) در هر سبک جوابگوی تمامی سلیقه هاست. طرح سنگ، چوب، سبک مدرن، کلاسیک و آنتیک از این موارد هستند.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *