طراحی درب ورودی ساختمان

طراحی درب ورودی ساختمان

درب ورودی ساختمان یکی از اولین چیزهایی است که هنگام وارد شدن به یک خانه می بینیم. افراد خانه چندین بار در روز از این درب استفاده می کنند، پس خوب است که ریزه کاری ها و مزایا و معایب آن را بدانیم. طرح درب ورودی ساختمان با وجودی که شکاف کوچکی در نمای خارجی خانه به نظر می رسد اما تأثیر فوق العاده ای بر طراحی دکوراسیون دارد.
مدل درب ورودی ساختمان برای هماهنگی با دکوراسیون  شما
به جهت تابش آفتاب توجه کنید. جهت خانه ی شما چگونه است و درب شما چقدر نور مستقیم دریافت می کند؟ برای مثال اگر درب ورودی ساختمان شما به سمت شرق، غرب یا جنوب است، تابش نور مستقیم به درب انتخاب های شما را برای متریال درب محدود می کند. به این دلیل که اشعه های شدید خورشید می تواند به مرور زمان باعث ایجاد ترک های مویی و تاب دار شدن در چوب شود. این موضوع برای درب های بلند نگران کننده تر است. اگر جلوی درب ورودی ساختمان تان رواق یا تاق نما دارید یا درب تان به سمت شمال است،  نگران انتخاب مصالح نباشید.
قیمت های متفاوت برای درب ورودی ساختمان بیابید
چه متریالی برای درب ورودی ساختمان مناسب است؟! بعد از بررسی جهت آفتاب، نوبت به انتخاب متریال مناسب برای درب تان می رسد. ۳ تا از رایج ترین مصالح فایبر گلاس، چوب و یک نوع گیاه پیوندی لایه لایه (هیبرید) است. گزینه های دیگری مانند فلز و شیشه هم وجود دارند. میزان سختی عریض کردن درب ورودی ساختمان تان را مشخص می کند
۱. درب چوبی ورودی ساختمان
درب های چوبی در بین سه متریال رایجی که ذکر کردیم، از همه گران تر و پرطرفدار تر اند. درب با چوب بلوط و گردو زیبا و رایج است. اما بهترین آنها چوب ماهون هندوراس است که بسیار سخت است. این چوب در برابر عوامل خارجی بهتر از بقیه دوام می آورد.
درب ورودی ساختمان
درب ورودی ساختمان
۲. درب ورودی هیبریدی
این درب ها ظاهرا شبیه به درب های چوبی هستند. ولی پانل های آنها از ساختار ساندویچی فوم و تخته سه لا تشکیل شده است. و همه چیز با روکش چوبی پوشانده شده است. اگر رواق یا تاق نما برای جلوگیری از تابش نور ندارید و هم چنان یک ظاهر چوب مانند برای درب تان می خواهید، درب های هیبریدی گزینه های خوبی هستند. آنها هم چنین می توانند سفارشی ساخته شوند. عیب این درب های ورودی ساختمان  این است که چون با چوب روکش می شوند، باید هر دو سال یک بار ترمیم شوند. هنگام تعویض درب ورودی ساختمان شما به قالب آجری آسیب می زنید
درب ورودی ساختمان
درب ورودی ساختمان
۳. درب ورودی فایبرگلاس
با وجودی که هیچ درب ورودی ساختمانی وجود ندارد که نیاز به نگهداری نداشته باشد، فایبر گلاس در بین این سه متریال رایج کمتر از بقیه نیازمند نگهداری است. درب های فایبرگلاس کمی ارزان تر از درب های چوبی هستند اما امکان سفارشی ساختن شان هم کمتر است. با وجودی که می توانند شبیه به چوب طبیعی ساخته شوند شما قادر به تشخیص تفاوت آنها خواهید بود.

عیب درب های ورودی ساختمان این است که چون با چوب روکش می شوند.

درب ورودی ساختمان
درب ورودی ساختمان
چه نوع درب ورودی ساختمان برای شما مناسب است؟
درست مانند سبک های معماری و دکوراسیون داخلی، نوع های درب ورودی هم بی شمار است. توصیه می شود نوع درب ورودی ساختمان شما با سبک معماری و طراحی داخلی منزل شما متناسب باشد. اما بسیاری از طرح های بزرگ درب های سفارشی از این قانون پیروی نکرده اند.
در کنار امنیت چه مقدار نور می خواهید؟
اگر درب ورودی ساختمان شما مقابل یک پیاده رو یا خیابان شلوغ است، ممکن است برای اینکه افراد داخل خانه ی شما را نبینند پنجره های شفاف زیادی نخواهید. در عین اینکه شاید بخواهید نور وارد منزل تان شود. پنجره های بالای درب، پنجره های کناری و حتی جام های شیشه بر روی درب در حال حفظ امنیت به نور هم اجازه ی ورود می دهند. شما هم چنین می توانید از شیشه های شبنم دار، بافت دار و سندبلاست استفاده کنید.
جدید ترین طرح درب ورودی ساختمان
اگر می خواهید در منزل تان آرامش داشته باشید، می توانید درب و پنجره هایی انتخاب کنید که عایق صوتی برای رهایی از سر و صدای شهر باشند.
درب ورودی ساختمان
درب ورودی ساختمان
درب ورودی ساختمان
درب ورودی ساختمان
درب ورودی ساختمان
درب ورودی ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *