مراحل بازسازی حمام از صفر تا صد

حمام

هر نوع بازسازی نیازمند برنامه ریزی اصولی است. در بازسازی حمام، اجرای اصولی سبب می شود زمانی که تصمیم به خرید کاشی برای سرویس بهداشتی خود کردید، به صورت تقریبی محاسبه نکنید. لازم است به صورت دقیق اندازه گیری کنید و برای اجرای آن برنامه ریزی کنید. در این مقاله شما را با تمامی مراحلی که برای بازسازی حمام خود باید بدانید آشنا می کنیم.

شما می نوانید برای بازسازی سرویس حمام خود از متخصصین این زمینه کمک بگیرید و یا تنهایی دست به اقدام بزنید. هر تصمیمی که شما برای اجرای آن اتخاذ کنید باید مراحل زیر را طی کند.

برنامه ریزی و محاسبه ی بودجه

برنامه ریزی شما باید شامل تمام مراحل و جزئیات و مواد مورد نیاز بازسازی باشد. پیش از این مرحله شما در ابتدا باید تصمیم بگیرید که مایل هستید چه تغییراتی را اعمال کنید. چه رنگ و چه طرح کاشی را انتخاب کردید. آیا تصمیم دارید شیرآلات سرویس بهداشتی خود را تعویض کنید. آیا تصمیم به تجمیع سرویس دستشویی و حمام خود دارید.  

با پاسخ به سوالات فوق می توانید هزینه ها و بودجه ی لازم خود را پیش بینی کنید. با یاداشت کردن و برنامه ریزی دقیق شما قادر خواهید بود زمان تقریبی اتمام پروژه ی خود را نیز پیش بینی کنید.

اگر تصمیم دارید به تنهایی دست به بازسازی بزنید و از متخصصین کمک نگیرید لازم است از پیش تحقیقاتی داشته باشید. شما همچنین باید آموزش های آنلاین مرتبط با نصب برخی از مواردی که مایل به تعویض آن هستید را یاد بگیرید.

محدودیت ها و موانعی که ممکن است در حین کار برای شما اتفاق افتد را پیش بینی کنید. جا به جایی وسایلی از قبیل شیر آلات و وان نیازمند کمک گرفتن از متخصص لوله کش می باشد. پس اگر تصمیم به تعویض و یا جابه جایی آن را دارید از متخصصین کمک بگیرید.

سپردن بازسازی به متخصص سبب می شود که در زمان شما صرفه جویی شود چراکه این افراد به نسبت شما با تجربه تر هستند. همین موضوع سبب می شود که زودتر به نتیجه برسند و راحت تر با موانع و محدودیت ها برخورد کنند.

تخریب

تخریب کاشی ها دیوار و کف پس از برآورد هزینه ها و اندازگیری ابعاد حمام اولین اقدامی است که احتمالا شما دست به اجرای آن می زنید. تخریب باید مرحله به مرحله پیش برود.

مراقب باشید در هنگام تخریب به لوله کشی یا سیستم برقکشی آسیب وارد نکنید.

پیش از تخریب منبع آب حمام را قطع کنید.

در صورتی که تصمیم به تعویض کاشی های دیوار و یا رنگ آمیزی دیوار را دارید حوله خشک کن  و آینه را از دیوار جدا کنید و پس از اتمام کار دوباره متصل کنید.

کاشی کاری دیوار و کف حمام

اگر تصمیم به تغییر پوشش کف و یا دیوار سرویس بهداشتی و حمام خود را دارید ابتدا باید بدانید چه نوع کفپوش و یا دیوارپوشی مناسب محیط حمام شماست. علایق و نیاز شما چیست. با پاسخ به آن دست به انتخاب بزنید.

اگر در نظر دارید که از کاشی برای دیوارپوش و یا حتی پوشش کف استفاده کنید باید اندازگیری دقیقی از ابعاد محیط خود داشته باشید. برای نصب بهتر است از دیوار شروع کنید. برای پر کردن فواصل خالی از چسب آب بندی و یا دوغاب استفاده کنید. تا از نفوذ آب جلوگیری کنید.

انتخاب و نصب تجهیزات حمام

یکی از نکاتی که باید به هنگام خرید و انتخاب تجهیزات حمام لحاظ کنید نسبت ابعاد و موقعیت قرار گیری تجهیزات در آن است.

خرید شیرآلات یکی از بهترین بخش های بازسازی حمام می باشد. انتخاب شیرآلات با کیفیت مخارج اضافی و مصرف آب را تحت تاثیر قرار خواهد داد. علاوه بر شیرآلات انتخاب روشویی مناسب نیز بسیار اهمیت دارد. در حمام های تجمیع شده یا سرویس بهداشتی انتخاب روشویی مناسب نیز بر ابعاد فضا تاثیرگذار خواهد بود. خرید وان و کابین دوش نیز باید بر اساس گنجایش فضای حمام صورت بگیرد . اگر فضای شما بزرگ نیست شما می توانید از شیرآلات توکار استفاده کنید.

نصب هواکش و سیستم روشنایی

با توجه به شرایط فضای حمام وجود هواکش سبب چرخش هوای داخل حمام و کاهش رطوبت می شود. علاوه بر آن سیستم روشنایی و نورپردازی سبب می شود تا محیط شما زیباتر جلوه کند پس از اهمیت این دو موضوع غافل نشوید.

جمع بندی

بازسازی به نسبت تعویض خانه پروسه ای راحت تر و کم هزینه تر است. یکی از مراحل بسیار مهم در بازسازی برنامه ریزی و محاسبه ی بودجه و هزینه های می باشد. با برنامه ریزی شما می توانید حتی بدون نیاز به متخصص دست به اقدام بزنید. در این مقاله با مطرح کردن تمامی مراحل بازسازی حمام سعی کردیم تا شما را راهنمایی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *