مزایای استفاده از پارکت لمینت

لمینیت

لمینت ها یکی از زیر مجموعه های کفپوش پارکت می باشند. در این مقاله و مقالات پیش رو قصد داریم با معرفی انواع کفپوش شما را در انتخاب بهترین گزینه یاری کنیم.

یکی از عوامل تاثیر گذار در طراحی منزل، کفپوش ها هستند چرا که به محیط خانه هویت و یکتایی می‌بخشند. پیش از هر گونه انتخاب برای کفپوش در نظر بگیرید که در وهله اول چه معیار هایی برای آن دارید.

آیا راحتی در نظافت و عدم ایجاد حساسیت برای شما مورد اهمیت است؟

آیا برای انتخاب به تنوع رنگی بالایی نیاز دارید؟

 تا با توجه به آن ها بهترین گزینه را انتخاب کنید.

در مقالات قبل به مزایای پارکت ها پرداختیم. در این مقاله قصد داریم به یکی از پر طرفدارترین زیر مجموعه های پارکت یعنی پارکت لمینت ها و مقایسه آن با دیگر کفپوش ها بپردازیم.

پارکت لمینت ها در مقایسه با پارکت های چوبی

قیمت پارکت های چوبی به دلیل به کار رفتن عنصر چوب خالص در آن بسیار بالا می باشد. این نوع پارکت بسته به متریال به کار رفته در آن، نوع چوب، کشور سازنده و برند آن هزینه های سنگین تری نسبت به پارکت لمینت ها دارد.

پارکت لمینیت ها به این دلیل که به صورت مستقیم توسط چوب درختان به وجود نمی آیند از هزینه پایین تری برخوردارند. طیف قیمت پارکت لمینت ها بنا به کشور تولید کننده آن متفاوت است. امروزه این نوع پارکت در کشورهایی نظیر آلمان، بلژیک ،چین و ایران تولید می شود.

ایران یکی از تولیدکنندگان این نوع کفپوش در جهان است. تولیدات ایران از نظر کیفیت با کشورهایی نظیر آلمان و بلژیک رقابت می کند. از تولید کنندگان داخلی این صنعت می توان به پارکت لمینت آرتا، پلاز و بنه اشاره کرد. قیمت لمینت ایرانی به دلیل عدم مالیات بر ارزش افزوده و تولید داخل بودن بسیار مناسب تر از سایر پارکت لمینیت ها می باشد.

نصب پارکت لمینت ها بسیار راحت تر از پارکت های چوبی می باشد. عدم راحتی در نصب باعث می شود تا اجرت نصب در پارکت های چوبی بالاتر از سایر کفپوش ها باشد. تنوع رنگی بالا نیز یکی از دلایل محبوبیت لمینت ها در مقایسه با پارکت های چوبی می باشد. چرا که پارکت های چوبی تنها طیف و طرح های چوبی را در بر می گیرند.

پارکت لمینیت ها در مقایسه با سرامیک

در دورانی که پیرامون ما را محیط های سردی مانند فلز، پلاستیک و سنگ و… در بر گفته است، استفاده از عناصر چوبی می تواند باعث گرما بخشی به محیط خانه شود و حس آرامش و حضور در طبیعت را در افراد القا کند.

یکی از دلایل عدم استقبال از سرامیک به عنوان کفپوش در دنیای امروز سردتر نشان دادن محیط خانه و همچنین انتقال سرما از طریق کف پا به بدن می باشد. پارکت لمینیت ها به دلیل عایق مناسبی برای گرما بودن، سرما را از خود عبور نمی دهند و به دلیل به کار رفتن عنصر چوب در آن محیط خانه را گرم تر می کنند.

یکی از دلایل علاقه به کفپوش پارکت در مقایسه با سرامیک ضربه گیر بودن این نوع کفپوش ها می باشد. معمولا خانوادهایی که  افراد مسن و یا کودک دارند مدام نگران لیز بودن کفپوش ها هستند تا اتفاقاتی نظیر زمین خوردن وآسیب دیدن افراد خانواده پیش نیاید.

پارکت لمینیت ها همچنین عایق مناسبی برای صدا هستند. معمولا خانوادهایی که کودک دارند از این نوع کفپوش برای عایق کردن صدا استفاده می کنند.

برای نصب سرامیک به افراد بیشتری نیاز می باشد. بندکشی آن نیاز به 24 ساعت زمان برای خشک شدن دارد در حالی که نصب پارکت لمینت ها بسیار سریع بوده و به افراد کمتری نیازمند است.

کفپوش لمینیت بر عکس سرامیک کمتر کثیفی به ویژه لکه های آب را نشان می دهد و همین موضوع باعث تمیز تر به نظر آمدن محل زندگی و یا کار شما می شود.

پارکت لمینیت ها در مقایسه با موکت

موکت ها در مقایسه با دیگر کفپوش ها جایگاه قدیمی تری در ایران دارند. این نوع کفپوش به دلیل وجود پرزها موجود در خود گرد و غبار را به خود جذب می کند و باعث ایجاد حساسیت در برخی از افراد می شود. تمیز کردن لمینت در مقایسه با موکت کم هزینه و راحت تر است. به طور کلی نظافت و نگهداری در پارکت لمینت ها به نسبت دیگر کفپوش ها کم هزینه تر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *