مزایای استفاده از پارکت

پارکت

کفپوش یکی از عناصر تاثیرگذار در طراحی خانه و محل کار است. پارکت ها یکی از محبوب ترین گزینه ها در لیست کفپوش ها قرار دارند. از دلایل علاقه افراد به این نوع کفپوش ها به ویژه پارکت های چوبی و پارکت لمینیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

پارکت های چوبی به دلیل گرمابخشی و به کار رفتن چوب در آن، حس لذت بخش بودن در طبیعت را القا می‌کنند. پارکت لمینیت ها به دلیل عدم به کار رفتن چوب در آن، هزینه پایین تری دارند. این نوع پارکت سازگاری بهتری با محیط زیست دارند. این دو خاصیت متفاوت باعث شده تا این کفپوش تمامی سلایق را به خود جذب کند.

همانطور که عنوان شد پارکت یکی از انتخاب های دائمی در میان کفپوش ها می باشد. در این مقاله قصد داریم تا به مزایای بکارگیری این عنصر کلاسیک در محل زندگی و کار بپردازیم.

پس اگر هنوز تصمیم نگرفتید که چه نوع کفپوشی را برای محل زندگی و یا کار خود انتخاب کنید در این مقاله و مقاله های بعدی با ما همراه باشید.

در یافتن بهترین و مناسب ترین کفپوش برای محیط زندگی و یا محل کار ابتدا باید در نظر بگیرید که چه معیارهایی برای شما مهم است تا با توجه به آن بهترین گزینه را انتخاب کنید. اگر به دنبال عایق بودن، گرما بخشی و ماندگاری هستید پارکت ها را انتخاب کنید.

مزایای پارکت

پارکت ها معمولا به دلیل بافت چوبی خود و دوام بالا جزء پر طرفدارترین کفپوش ها هستند. این کفپوش ها تنوع بسیار بالایی دارند، پارکت های چوبی و پارکت لمینیت ها از پر استفاده ترین پارکت ها هستند.

در ادامه به دلایل محبوبیت این عنصر خواهیم پرداخت.

زیبایی و هویت بخشیدن به خانه شما

انتخاب پارکت به عنوان کفپوش هماهنگی ویژه ای به فضا و اثاثیه شما می بخشد. استفاده از این عنصر ظاهر طبیعی به منزل شما می دهد. تنوع بالا در این نوع کفپوش باعث باز بودن دست شما در طراحی و منحصر به فرد شدن فضا و ظاهر منزل یا محل کار شما می شود.

پارکت عایق مناسب صدا و گرما

برخی از افراد برای طراحی منزل خود از کفپوش های سرامیک طرح پارکت استفاده می کنند اما در نظر نمی‌گیرند که سرامیک در کف خانه باعث سردتر به نظر آمدن محیط خانه می شود. در حالی که پارکت های چوبی و تونالیته ی قهوه ای باعث گرم تر نشان دادن محیط خانه می شود.

پارکت ها عایق خوبی برای صدا و گرما هستند. استفاده از آن ها در محیط خانه باعث عدم نفوذ سرما از طریق کف می شود.

عایق صدا بودن این کفپوش آن را به گزینه ای دائمی برای خانواده هایی که کودک دارند تبدیل کرده است.

ضد حساسیت

همانطور که پیشتر عنوان شد، داشتن معیاری برای انتخاب کفپوش به شما کمک می کند تا با توجه به شرایط خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. گرد و خاک از عوامل حساسیت زا می باشند. معمولا در کفپوش هایی مانند موکت این گردخاک به درون بافت و پرزها نفوذ می کنند و باعث ایجاد حساسیت می شود. این موضوع می‌تواند سلامت افراد را به ویژه کسانی که حساسیت های آلرژیک دارند را به خطر بیندازد.  پس اگر حساسیت های آلرژیک دارید پارکت ها برای شما بهترین گزینه خواهد بود.

نظافت پارکت

راحتی در تمیز کردن یکی از معیارهای همیشگی افراد در انتخاب کفپوش است. چرا که تمیز بودن خانه و محل کار به آن محیط رونق و آرامش می بخشد. بر خلاف موکت، این کفپوش سریعا تمیز می شود و هزینه کمتری برای نظافت آن لازم است.

پارکت در مقایسه با کفپوش سنگ و سرامیک لکه های آب و کثیفی را نشان نمی دهد و ظاهر خانه و محل کار شما را مرتب تر نشان می دهد. این کفپوش به دلیل بافت خود به راحتی و به وسیله طی نمدار و جارو برقی تمیز می شود.

تنوع و دوام بالا

به دلیل بالا بودن تنوع این امکان وجود دارد تا بتوانید برای هر سبک خانه از آن استفاده کنید. این کفپوش دست شما را برای دیزاین کردن خانه به راحتی باز می گذارد. تنوع رنگی و طرحی بالا این امکان را به شما خواهد داد تا خانه های کوچک خود را بزرگ تر جلوه دهید و زیبایی خانه خود را دو چندان کنید.

مناسب بودن قیمت به نسبت دوام

پارکت ها مقاومت بسیار بالایی دارند این نوع کفپوش عمر بسیار طولانی تری دارد و به دلیل قابلیت عایق بودن در هزینه های مربوط به انرژی صرفه جویی می کند. شاید به نظر برسد که این نوع کفپوش ها هزینه ی بالاتری نسبت به دیگر کفپوش ها دارند اما با توجه به این مقاومت وعمر طولانی و به صرفه تر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *