چه موکتی برای اتاق خواب مناسب است؟

موکت

موکت ها یکی از قدیمی ترین و متداول ترین نوع کفپوش ها هستند. در سال های اخیر این نوع کفپوش از نظر تنوع رنگی و طرحی پیشرفت شایانی کرده است. موکت ها جزء مناسب ترین کفپوش ها برای اتاق خواب هستند. معمولا افراد در محیط اتاق خواب پا برهنه هستند و پوشش موکت به عنوان کف حس خوشایند و گرمی را به آن ها القا می کند.

این حس خوشایند و راحتی سبب می شود تا با دقت بیشتری سراغ انتخاب کفپوش به ویژه موکت ها برویم.

اتاق خواب

اتاق خواب جزء شخصی ترین و مهم ترین فضاهای خانه است.  به دلیل گذراندن وقت بسیار در آن، احساس راحتی بسیار اهمیت دارد. در این مقاله به دلایل استفاده از موکت در اتاق خواب و نحوه انتخاب آن خواهیم پرداخت.

دلایل استفاده از موکت ها در اتاق خواب

یکی از این دلایل ایجاد حس راحتی و گرما بخشیدن است. با استفاده از این کفپوش شما در فصول سرما از ناحیه پا احساس سرما نمی کنید. همچنین به دلیل بافت خاص این نوع کفپوش راه رفتن به روی آن حس بسیار دلنشینی را ایجاد می کند.

بافت این نوع کفپوش از لیز خوردن جلوگیری می کند و علاوه بر این ضربه گیری مناسب نیز می باشد.
امروزه این کفپوش رایج در طرح ها، رنگ ها و بافت های متفاوتی عرضه می شود و همین موضوع، طراحان دکوراسیون و خریداران را با محصولاتی متنوع و خاص برای انتخاب رو به رو می کند.
یکی دیگر از دلایل محبوبیت و رایج بودن این کفپوش به ویژه در ایران، قیمت آن در مقابل دیگر کفپوش ها می باشد.

ایران یکی از تولیدکنندگان موفق در زمینه تولید این محصول می باشد و برندهایی مانند، پالاز، ظریف مصور و … در این زمینه به صورت جدی فعالیت می کنند.
از مزایای دیگر این نوع کفپوش می توان به عایق صوتی بودن اشاره کرد که می تواند از دلایل اصلی برای انتخاب آن برای اتاق خواب کودکان باشد. پیش از دانستن ویژگی های این نوع کفپوش برای اتاق خواب بیاید با انواع آن آشنا شویم تا بر اساس آن بهترین انتخاب را داشته باشیم.

انواع موکت:

موکت پشمی،

این موکت های لوکس و گران قیمت از جنس پشم و از الیاف طبیعی ساخته شده اند. این نوع کفپوش با جنس نرم، طراحی لوکس و ماندگاری بالا، جزء نرم ترین موکت های بازار می باشد. این نوع کفپوش، از الیاف طبیعی تشکیل شده و به هیچ عنوان باعث حساسیت و آلرژی نمی شود.

تایل

این دسته از موکت ها به شکل مربع و در طرح و رنگ های مختلفی طراحی شده اند. پوشش های تایل مقاومت بالایی در برابر مرطوب شدن و آسیب دیدن دارند. معمولا از این کفپوش در محیط های اداری استفاده می شود.

کبریتی

موکت های کبریتی از قدیمی ترین انواع موکت ها می باشند. این دسته از کفپوش ها بافت و گره های سختی دارند و همین موضوع باعث شده تا از نرمی و لطافت نداشته باشند. معمولا از این موکت ها در راهروی هتل و محیط های پر تردد استفاده می شود.

نایلونی

این نوع یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای منازل هستند. این نوع پوشش نرم، یک دست و مقاوم در برابر پوسیدگی می باشد. قیمت این نوع با توجه به کیفیت و مقاومت آن مقرون به صرفه می‌باشد.

اولفین

جنس این موکت از پشم طبیعی است و از مقاومت بالایی برخوردار است. معمولا موکت های اولفین در محیط های اداری مورد استفاده قرار می گیرد.

پلی استر

موکت های پلی استر سازگاری بالایی با محیط زیست دارند. ماده پلی استر موجود در این نوع از مواد بازیافتی تهیه می شوند. پلی استرها ضد حساسیت می باشد. تنوع، مقاومت و قیمت ارزان این نوع باعث محبوبیت و بکارگیری آن در هر محیطی شده است.

موکت تافتینگ

این مدل به دلیل پرز های بلند خود بسیار محبوب هستند. موکت پرز بلند ظاهری شیک به خانه شما می بخشد و از لطافت بسیار بالایی برخوردار است. این موضوع موکت های تافتینگ را به گزینه مناسب برای اتاق های خواب تبدیل کرده است.

موکت اتاق خواب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

کیفیت

موکت اتاق خواب باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. استفاده از پوشش های بدون کیفیت سبب می شود تا بعد از مدتی نیاز به تعویض پیدا کنند و شما مجبور باشید تا مجددا برای آن هزینه کنید. یکی از مواردی بسیار مهم در انتخاب علاوه بر توجه به تراکم گره های موجود به آن توجه به برند است. برندهای ایرانی از لحاظ کیفیت و قیمت کاملا مناسب او در سطح استاندارد های جهانی می باشند.

نظافت

قابلیت نظافت و شستشوی راحت یکی از مهم ترین معیارها در انتخاب کفپوش به ویژه در اتاق خواب است. اتاق خواب محیطی است که نظافت در آن بیش از هر چیزی اهمیت دارد و باید به صورت مداوم تمیز شود. انتخاب موکت مناسب باعث می شود تا نظافت راحت تر صورت گیرد و در برابر شستشو مقاومت و بافت خود را از دست ندهد.

منافاتی با شرایط آب هوایی شما نداشته باشد

یکی از ویژگی هایی که پیش از خرید باید به آن دقت کنیم تناسب آب و هوا با جنس موکت می باشد. موکت ها معمولا از دو دسته ی الیاف طبیعی و مصنوعی تشکیل شده اند.

در محیط های مرطوب از پوشش هایی با الیاف طبیعی استفاده نکنید چراکه در این قبیل الیاف ها به دلیل شرایط آب وهوایی امکان ایجاد کپک وجود دارد.

بر اساس این مقاله شما با شناخت انواع موکت ها و با توجه به معیارهای شخصی خود قادر خواهید بود تا بهترین انتخاب را برای اتاق خواب و همچنین محیط های دیگر خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *