نحوه حذف کفپوش پی وی سی از کف

حذف کفپوش پی وی سی

کفپوش پی وی سی یا وینیل یکی از گزینه های مناسب و پر تقاضا در بین خانواده ها می باشد. از دلایل محبوب بودن این نوع کفپوش می توان به مقرون به صرفه بودن آن اشاره کرد. اگر تصمیم به حذف کفپوش پی وی سی کهنه خود را تعویض کنید در این مقاله با ما همراه باشید.

تعویض کفپوش پی وی سی بسیار ساده است. بیشتر صاحبان خانه می توانند به تنهایی آن را انجام دهند. در این مقاله نحوه ی حذف کفپوش پی وی سی را به شما آموزش خواهیم داد.

برای حذف کفپوش ونیل و یا پی وی سی باید بدانید پیش از دهه ی 1980 از ورقه های آزبست در کف این نوع کفپوش ها استفاده می شد. اگر قدمت کفپوش شما به این دوران باز می گردد در این صورت حذف آزبست یک فرآیند خطرناک است.

با توجه به خطرناک بودن آزبست اگر فکر می کنید که کفپوش شما از این ماده تشکیل شده است برای حذف آن از متخصص کمک بگیرید.

در ابتدا وسایل خانه از روی کفپوش بردارید و اتاق را خالی کنید. سپس اقدام به جدا کردن قرنیزها کنید. قرنیز ها بخش کوچکی از پوشش کف را می پوشانند در نتیجه برای برداشتن پوشش کف ابتدا باید قرنیز را از دیوار جدا کنید. نگران نصب مجدد قرنیز خود نباشید در مقاله جداگانه به نحوه ی نصب آن پرداختیم.

از وسط آغاز کنید

هیچ چسبی در وسط کف وجود ندارد. برای شروع کار از وسط آغاز کنید. معمولا در نصب این نوع کفپوش تنها کنارهای آن نیازمند چسب می باشد و قسمت وسط به وسیله فشار بدون نیاز بهع چسب نصب می شود.

با استفاده از چاقو و یا کاتر مستقیما وسط کفپوش پی وی سی خود را برش دهید.

حدود 12 اینچ به سمت راست یا چپ برش اول را دوباره برش دهید. این نوار ها را به موازات نوار اول برش دهید. پوشش پی وی سی را به نوارهای باریکی برش دهید. این کار سبب می شود تا کنترل بیشتری به روی آن داشته باشید.

همانطور که از طول نوار را برش می دهید آن را رول کنید.

پس از برش، نوار وینیل را به آرامی بلند کنید تا جایی که با مقاومت چسب مواجه شوید.

اگر به راحتی نتوانستید این نوارها را جدا کنید باید از دیلم و چکش استفاده کنید. تا قسمت های سخت آن از بین برود.

از بین بردن چسب های کف

بعد از برش و رول کردن پوشش ونیلی کف، زمان آن رسیده که چسب های چسبیده به کف را از بین ببرید. با پشت دیلم سعی کنید تا چسب ها را از کف جدا کنید. تا جایی که می توانید از این روش استفاده کنید و سعی کنید با دیلم و خراش دادن چسب ها آن ها را جدا کنید.

اگر هنوز در کف چسب وجود دارد می توانید از آب گرم و صابون برای خیساندن آن استفاده کنید. سپس به وسیله خراش دادن آن را از بین ببرید. اگر آب و صابون چسب باقیمانده را از بین نبرد می توانید از سشوار استفاده کنید و با گرم کردن موضعی در هر قسمت بافت چسب را نرم کنید تا راحت تر جدا شود.

نحوه ی حذف کفپوش پی وی سی از کف بتونی

حذف کفپوش پی وی سی از بتن مشابه برداشتن آن از سایر کف ها است. اما جدا کردن چسب از بتن دشوارتر است. جدا کردن چسب را با تراشیدن آن به وسیله ی پشت دیلم آغاز کنید. اگر چسب از بین نرفت، برای نرم تر کردن و از بین بردن آن از چسب های مخصوص برای بتون استفاده کنید.

نطافت

در آخر باید محیط را نظافت کنید و آلودگی های موجود در کف را بزدایید. هنگامی که تمام کف پی وی سی برداشته شد، از جارو برای جمع آوری خرده ریز ها و دور ریز ها استفاده کنید.

برخی شرکت ها بازیافت کفپوش پی وی سی انجام می دهند. با این مراکز بازیافت مشورت کنید و در صورت امکان آن را در طبیعت رها نکنید. سعی کنید که این مواد به چرخه بازیافت برگردد تا آسیبی به طبیعت نرساند.

حذف کفپوش ونیل و یا پی وی سی کاره پیچیده ای نیست مالکان خانه، می توانند خود به تنهایی دست به حذف این نوع کفپوش بزنند. در این مقاله به نحوه ی حذف این پوشش با وسایل موجود در خانه پرداختیم. امیدواریم با بکارگیری مرحله به مرحله این راهنما به راحتی کفپوش خود را تعویض کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *