نحوه نگهداری و نظافت پارکت لمینت

نظافت پارکت لمینت

پارکت لمینت ها شاید دارای ظاهری مشابه با پارکت های چوبی باشند، اما نیاز به نظافت و نگهداری ویژه تری نسبت به سایر کفپوش ها دارند. برای حفظ زیبایی ظاهری کفپوش خود باید با نحوه ی نگهداری و نظافت پارکت لمینت ها آشنا شوید.

ابزار مورد نیاز:

  • جاروی برقی
  • جاروی دستی
  • تی تخت
  • تی اسفنجی
  • دستمال میکرو فایبر
  • سطل

نظافت هفتگی پارکت لمینت ها

برای جمع آوری مو و همچنین گرد و غبار شما به صورت دائمی موظف به نظافت منزل خود هستید. برای نظافت های روزانه می توانید در وهله ی اول از جارو های دستی استفاده کنید. این دسته از جاروها امکان نظافت گوشه های دنج و کنار پایه های مبل ها را برای شما فراهم می کنند. همچنین به دلیل نرم بودن قسمت انتهایی آن ها از خراشیده شدن به روی پوشش کف بر خلاف جاروهای برقی جلوگیری می کنند.

برای نظافت کفپوش ها به وسیله ی جاروی برقی،  جاروی خود را در پر قدرت ترین حالت ممکن قرار دهید.

اگر در محیط های ساحلی و یا محیطی که طوفان شن در آن اتفاق می افتد قرار دارید، باید تعداد روزهای نظافت خود را افزایش دهید. شن و ماسه به صورت مستمر باعث مصطحلک کردن پوشش کف و از بین رفتن آن می شوند.

نظافت ماهانه

برای نظافت پارکت لمینت باید از مقدار بسیار کمی آب استفاده کنید. استفاده زیاد از آب در نظافت پارکت لمینت ها، سبب متورم شدن، از بین رفتن رنگ و حتی باز شدن درز کفپوش ها می شود.

برای نظافت پارکت لمینت ها مناسب ترین روش استفاده از شوینده های مخصوص پارکت لمینت است. در صورت عدم دسترسی به این نوع شوینده ها پیشنهاد می کنیم از یک قاشق چای خوری صابون خرد شده و یا شامپوی بچه در یک گالن آب داغ استفاده کنید. مراقب باشید کفپوش را زیاد خیس نکنید.

هر ماه و یا دو ماه یک بار کفپوش های خود را تی بزنید. پس از اتمام کار، به وسیله ی تی خشک رطوبت باقی مانده به روی کفپوش را پاک کنید. شما می توانید از تی های مخصوص کفپوش های لمینت نیز برای نظافت استفاده کنید. تفاوت تی های متناسب با کفپوش لمینت با سایر تی ها، تخت و فاقد برآمدگی بودن آن است. معمولا در انتهای تی های سازگار با کفپوش لمینت از پارچه ی میکرو فایبر استفاده می شود. تی های اسفنجی نیز از گزینه های مناسب برای نظافت پارکت لمینت ها می باشند. چرا که ویژگی اسفنج در جمع آوری آب سبب می شود تا آسیبی به پوشش کف شما وارد نشود.

برای نظافت بهتر و بیشتر این کفپوش ها شما می توانید از بخارشوی های مخصوص و سازگار با پارکت لمینت ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که پس از اتمام کار بلافاصله با دستمال میکرو فایبر پوشش کف را خشک کنید.

از پاک کننده های با پایه روغن به هیچ عنوان در نظافت پارکت لمینت خود استفاده نکنید. چراکه در بافت های کفپوش نفوذ می کنند و باعث تخریب آن می شوند.

مقابله با لکه ها در کفپوش پارکت لمینت

به محض ایجاد لکه آن را به وسیله ی دستمال میکروفایبر پاک کنید.

برای از بین بردن لکه هایی نظیر آدامس، موم و چربی از کیسه ی پر از یخ استفاده کنید. بدین صورت که کیسه ی پر از یخ را به روی محل لکه ها قرار دهید و پس از مدتی با استفاده از کاردک پلاستیکی لکه ها را بخراشید. توجه داشته باشید که این عمل تنها باید به وسیله ی کاردک و یا چاقوی پلاستیکی صورت بگیرد. پس از اتمام کار به وسیله ی دستمال میکروفایبر مرطوب، باقی مانده ی لکه ها را پاک کنید.

برای زدودن لکه های روغنی، ماژیک، رژلب و یا جوهر می توانید از استون و یا لاک پاکن ها استفاده کنید. برای از بین بردن این دسته از لک ها ابتدا پارچه ی سفیدی را به استون آغشته کنید و به وسیله ی آن لکه را پاک کنید. پس از اتمام کار با استفاده از دستمال میکروفایبر مرطوب، باقی مانده ی لکه ها را پاک و سطح را خشک نمایید.

نگهداری از پوشش پارکت لیمنت

به هیچ عنوان از صیقل دهندها و پولیش برای جلا دادن به این نوع کفپوش استفاده نکنید.

پاکننده های اسیدی و شیمیایی می توانند باعث تخریب بافت کفپوش شما شوند.

در زیر اجسام سنگین مانند مبل و میزها ازپوشش های محافظ استفاده کنید تا فشار کمتری را به پارکت لیمنت شما وارد کند.

به هیچ عنوان اجسام را روی زمین نکشید این موضوع باعث ایجاد خش و تخریب بافت پارکت لمینت شما می شود.

نوع پارکت لمینت نیز در نگهداری و ماندگاری پوشش کف شما تاثیر دارد. پارکت آرتا از برند های خوب ایرانی است که دارای ضمانت ۱۰ ساله می باشد.از مهمترین شرایط استفاده از گارانتی این شرکت می توان به نصب توسط متخصصین این شرکت اشاره کرد.

به صورت مداوم ناخن های حیوان خانگی خود را بگیرد تا از خراشیدگی پوشش کف به وسیله ی آن جلوگیری کنید.

پیش از ورود به منزل از پادری استفاده کنید تا آلودگی ها موجود در کف کفش، مانند شن، ماسه و روغن وارد محیط شما نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *