نحوه ی نصب کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری

کاغذ دیواری از جمله مواردی است که افراد معمولا به عنوان روکشی جهت پوشاندن نواقص سطح دیوارهای خود و یا زیبایی از آن استفاده کنند. اگر تصمیم دارید که تغییری در محیط منزل خود ایجاد کنید می توانید از کاغذ دیواری استفاده کنید. نصب کاغذ دیواری کار سخت و پیچیده ای نیست شما با رعایت نکات مربوط به آن می توانید به تنهایی دست به اقدام بزنید. در این مقاله به نحوه ی نصب کاغذ دیواری و مراحل آن پرداختیم. با ما همراه باشید.

پیش از انجام هرکاری باید ابتدا مواد و وسایل مورد نظر آن را آماده کنید.

  • پارچه و یا اسفنج
  • سطل آب
  • متر
  • خط کش بلند
  • چسب کاغذ دیواری
  • کاغذ دیواری
  • تراز
  • شاقول
  • قیچی
  • نردبان
  • کاردک پهن
  • کاتر (تیغ موکت‌بُری)

اندازه گیری و آماده کردن دیوار

پیش از هر گونه اقدامی ابتدا محیطی که تصمیم دارید تا به روی آن کار انجام دهید را اندازه گیری کنید. تعیین کنید که دیوار شما در چه ابعادی به کاغذ دیواری نیاز دارد. عرض و ارتفاع دیوار را اندازگیری کنید. با داشتن عرض و طول دیوار، شما می‌توانید ابعاد نوارهای کاغذ دیواری خود را محاسبه کنید.

قاب و وسایلی که به دیوار متصل است را بردارید. با استفاده از پارچه و اسفنج نم‌دار خاک موجود به روی دیوار را بگیرید. اجازه دهید دیوار کاملا خشک شود.

نوارهای کاغذ دیواری را برش دهید

پس از اندازه گیری ابعاد نوارهای کاغذ دیواری آن ها برش دهید. نوارهای کاغذ دیواری را به وسیله ی کاتر برش دهید تا متناسب با ارتفاع  و اندازه ی دیوار شما شود. اگر کاغذ دیواری شما طرح دار است، قبل از اندازه گیری و برش، اولین نوار خود را کنار رول قرار دهید و از مرتب بودن و اندازه بودن آن اطمینان حاصل کنید. لحاظ کنید که طرح شما در کدام قسمت دیوار قرار خواهد گرفت. کاغذ دیواری را به اندازه 10 سانتی‌متر از بالا و پایین بیشتر از طول دیوار برش دهید.

کاغذ دیواری را آماده کنید

با استفاده از قلم‌مو و چسب مخصوص، پشت کاغذ دیواری را چسب بزنید. مطمئن شوید تمام سطح کاغذ دیواری آغشته به چسب شده و هیچ جای خالی در آن باقی نمانده است. اگر قسمتی از پشت کاغذ دیواری بدون چسب بماند، ممکن است به مرور زمان آن قسمت از دیوار جدا شود وداخل کاغذ دیواری حباب ایجاد شود. بعضی از کاغذ دیواری ها دارای چسب هستند، به همین دلیل دیگر نیاز به استفاده مجزا از چسب و قلم‌مو نیست.

از اولین نوار کاغذ دیواری شروع کنید

کاغذ دیواری باید از بالا به پایین و به وسیله کاردک پهن نصب شود. نوار اول را به آرامی سمت پایین حرکت دهید و به وسیله ی کاردک پهن آن را به سطح دیوار بچسبانید.

کاردک را از وسط به سمت گوشه ها بکشید این کار باعث از بین رفتن حباب ها و چین و چروک های روی کاغذ دیواری می شود.

اگر باز هم حباب مشاهده کردید، کاغذ را به آرامی از دیوار بلند کنید و آن را صاف کنید و دوباره به دیوار بچسبانید تا حباب های موجود در آن از بین برود.

مقدار اضافی کاغذ دیواری را برش دهید

تا انتهای کاغذ دیواری یعنی قسمت پایینی دیوار را کاردک بکشید تا هرگونه حباب موجود در آن از بین برود.

سپس به وسیله ی کاتر قسمت‌های اضافی کاغذ دیواری را برش دهید و جدا کنید. دوباره کل کاغذ دیواری نصب شده را کاردک کشی کنید تا بدین وسیله از چسبیدن تمام قسمت های آن اطمینان حاصل کنید. در ادامه با استفاده از اسفنج مرطوب چسب های اضافی دور کار را پاک کنید. مجددا این مراحل را برای دیگر نوار ها نیز تکرار کنید تا دیوار کامل شود. به هنگام نصب هر نوار به ویژه در کاغذ دیواری های طرح دار از تراز بودن شمایل هر نوار با نوار کناری اطمینان حاصل کنید.

در آخر

کاغذ دیواری یکی از عناصر طراحی خانه است که می تواند به عنوان پوششی برای نواقص و عیوب باشد و همچنین دیوار ها را زیباتر و جذاب تر نشان دهد. نصب کاغذ دیواری کار سخت و پیچیده ای نیست افراد به تنهایی می توانند به انجام آن اقدام کنند. در این مقاله به مراحل نصب کاغذ دیواری پرداختیم. کاغذ دیواری انواع متفاوتی دارد. یکی از برند های سازنده ی کاغذ دیواری برند آلمانی هوهنبرگر است. کاغذ دیواری هوهنبرگر دارای طرح های بسیار خاصی است که توجه طیف گسترده ای از افراد را به خود جلب کرده است.

برای نصب کاغذ دیواری نیازمند ابزار هایی مانند کاردک پهن، خط کش، کاتر و… هستیم. برای نصب کاغذ دیواری در ابتدا باید ارتفاع و طول دیوار را اندازه گیری کنیم. بعد از اندازه گیری کاغذ دیواری را برش های نواری دهیم  و به وسیه چسب و کاردک به دیوار می چسبانیم. امیدواریم با طی کردن مرحله به مرحله ی این مقاله به راحتی کاغذ دیواری منزل خود را نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *