نحوه ی نظافت کاغذ دیواری

نظافت کاغذ دیواری

کاغذ دیواری یکی از گزینه محبوب برای انتخاب پوشش دیوار است. حتی بهترین جنس و متریال کاغذ دیواری هم، به مرور زمان گرد، خاک گرفته و کثیف می شود. نظافت کاغذ دیواری می تواند یک فرآیند ظریف و حساس باشد. باید اطمینان حاصل کنید که پوشش آن در روند کار آسیب نمی بیند. در ادامه نکات لازم برای تمیز کردن کاغذ دیواری بدون آسیب را عنوان خواهیم کرد.

نظافت کاغذ دیواری

کاغذ دیواری‌ یکی از انتخابات رایج افراد برای پوشش دیوار است. نظافت کاغذ دیواری ها معمولا تا فرارسیدن بهار یا زمانی‌که کودک‌مان به‌عنوان اولین اثر هنری خود از آن استفاده کند، به‌تأخیر می‌افتد. کاغذ دیواری هم مانند دیگر دیوارپوش ها آلودگی و گرد غبار را به خود جذب می کند. از این رو لازم است تا نحوه ی نظافت آن را بدانید. براساس میزان کثیفیِ کاغذ دیواری می‌توانید از روش صحیح و مواد مناسب استفاده کنید تا کاغذ دیواری را گردگیری یا لکه ‌زدایی کنید. در این مقاله تصمیم داریم تمامی مراحل لازم برای نظافت اصولی کاغذ دیواری را به شما عنوان کنیم.

گردگیری

لازم است پیش از هر اقدامی برای نظافت و پاک کردن کاغذ دیواری ابتدا آن را گردگیری کنید. گرد و خاک موجود به روی دیوار را به وسیله دستمال میکروفایبر از روی دیوار بزدایید. لزوم این کار کثیف تر نشدن و پاک شدن آلودگی های سطحی می باشد.

بعد از اینکه کل سطح کاغذ دیواری خود را گردگیری کردید، وضعیت کاغذ دیواری را ارزیابی کنید. اگر فقط چند لکه دارد تمیز کردن نقطه ای گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

نظافت لکه ها

از پاک کننده و یا لوازمی که باعث سایش و یا تخریب بافت کاغذ دیواری می شود دوری کنید. با استفاده از صابون رنده شده و آب گرم محلولی برای پاک کردن دیوار درست کنید. همچنین می توانید از محلول های مناسب نظافت کاغذ دیواری استفاده کنید. از نقطه ای کوچک و غیر قابل دید تمیز کردن را به وسیله محلول ها آغاز کنید تا مطمعن شوید که آسیب بر کاغذ دیواری وارد نمی کند.

اگر کاغذ دیواری نسبت به رطوبت حساسیت زیادی دارد، به جای استفاده از محلول بر پایه آب از خمیر کاغذ دیواری استفاده کنید.

این نوع خمیر با نام خمیر کاغذ دیواری در رنگ فروشی ها فروخته می شود و راهی برای نظافت کاغذ دیواری می باشد.

به سادگی مقداری از خمیر را از ظرف خارج کنید و آن را گلوله کنید. سپس گلوله را در محلی که لکه و یا اثر انگشت دارد قرار دهید.

اجازه دهید خمیر خشک شود، زمانی که خمیر کثیفی را به خود جذب کرد آن را از دیوار جدا کنید.

شستشوی کل دیوار

امروزه بیشتر کاغذ دیواری های مدرن از جنس کاغذ نیستند. کاغذ دیواری های مدرن از ونیل یا به اصطلاح روکش pvc ساخته شده اند. این بدین معنا است که کاغذ دیواری های امروزی مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت دارند. برای این دسته از کاغذ دیواری ها شما بدون نگرانی از آسیب دیدن می توانید از محلول آبی استفاده کنید.

اگر تصمیم به شستشو و نظافت کل دیوار دارید پیشنهاد می کنیم از اسفنج برای پاک کردن دیوار استفاده کنید تا به بافت کاغذ دیواری آسیبی وارد نشود.

پس از مالیدن محلول آب و صابون به وسیله اسفنج با استفاده از دستمال میکروفایبر سریعا آن را خشک کنید. شما می توانید محلول آب و سرکه را جایگزین محلول آب و صابون کنید. مقدار سرکه باید نصف مقدار آبی باشد که استفاده می کنید.

در و قرنیز را فراموش نکنید.

درها، قرنیزها و کلید پریزها تکمیل کننده پوشش دیوار هستند. زمانی که نظافت دیوارپوش شما به پایان رسید لازم است تا درها و قرنیزها را نیز نظافت کنید تا محیط شما پاکیزه تر جلوه کند.

هرچقدرهم دیوارهای شما تمیز باشند تا زمانی که درها و قرنیزهای شما کثیف است محیط شما کثیف تر جلوه می کند.

از همان محلول تمیز کننده ای که برای پاک کردن کاغذ دیواری استفده کردید برای تمیزکردن قرنیزها و درب استفاده کنید. اگر احساس می کنید که در شما بعد از نظافت هم کثیف جلوه می کند و به اصطلاح چرک مرد شده است پیشنهاد می کنیم که مجددا آن را رنگ آمیزی کنید.

با بکارگیری نکات فوق شما قادر خواهید بود که بدون آسیب رساندن به پوشش دیوار و بافت کاغذ دیواری آن را نظافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *