نصب حرفه ای موکت

مرحله اول : اندازه گیری دقیق واحد

وقتی که یک نصاب موکت برای نصب حرفه ای موکت به درب منزل شما می آید ، تنها ابزاری که جهت اندازه گیری باید داشته باشد یک مداد ، یک کاغذ و یک متر جهت اندازه گیری است.

تمام نمایندگان فروش و نصاب هایی که با آنها صحبت کردیم در مورد اندازه گیری توسط خودتان هشدار دادند. اسماعیل می گوید: “یک نصاب حرفه ای برای دیدن مواردی مانند میزان تردد در محل و نور ورودی که صاحب خانه آنها را در نظر نمی گیرد آموزش دیده است و میتواند بهترین مکان را برای پنهان کردن درز ها انتخاب کند. همچنین وی به وسیله تجربه ی خود و ابزار های حرفه ای اندازه گیری اشتباهات را به حداقل میرساند.

با توجه به نقشه واحد ، رویکرد خود را برنامه ریزی کنید

نقشه طبقه مورد نظر جهت نصب باید در برنامه ریزی شما دیده شود. امید می گوید:شما می بایست با توجه به عرض موکتی که انتخاب می کنید به محل درز بین موکت ها توجه كنید.. بعضی از درزها قابل مشاهده نیستند چراکه می توانید آنها را زیر مبلمان پنهان کنید و یا در محل اصلی تردد نباشند.

هنگام بازبینی نقشه طبقه محل نصب کار را در نظر بگیرید. عماد ، نصاب موکت با بیش از 20 سال سابقه می گوید: “به منظور تشخیص تفاوت بین یک نصاب خوب و متوسط ​​پیشنهاد میکنم در مورد جزئیات نصب از او سوال کنید.

به عنوان مثال ، در مورد نحوه نصب موکت پله ها سوال کنید. دو روش نصب موکت بر روی پله وجود دارد ” نصب مدرن” و ” نصب کلاسیک” در روش کلاسیک موکت به زیر دماغه پله کشیده می شود و برجستگی دماغه دیده می شود که این روش نصب نسبت به روش مدرن کمی دشوارتر است.

در روش مدرن دماغه پله پوشیده شده و قابل دیده شدن نیست ، اکثر افراد به دلیل ظاهر زیبا روش کلاسیک نصب موکت به روی پله را ترجیح می دهند.

جابجایی اسباب و آماده سازی زیر کار جهت نصب

عماد نصاب موکت تایلی می گوید ، در اکثر اوقات ، نصاب ها در حمل و نقل اثاثیه و کندن موکت ها کمک میکند. وی می گوید: “ما می توانیم در جابجایی مبلمان سنگین به شما کمک کنیم ولی بهتر است 1 روز قبل از نصب شما وسایل سبک و همچنین شکستنی ها را از محل نصب خارج کنید تا کار نصب شما با کمترین هزینه و تلفات انجام شود.

همچنین در مورد کندن موکت قدیمی از جمله موکت های پله ، بهتر است که خود شما و سر فرصت این کار را انجام دهید چراکه در صورت زمان بر بودن کار نصاب بابت وقت صرف شده اضافه هزینه ای را برای شما در نظر خواهد گرفت.

نوار میخ کوب شده جهت نصب حرفه ای موکت

شما می توانید به وسیله یک نوار میخ کوب شده که به راحتی قابل ساختن است خیال خودتان را بابت راه رفتن موکت و جابجا شدن آن که به دلیل گذاشتن وسایل و طی مرور زمان ایجاد می شود ، راحت کنید. شما میبایست به فاصله 2 الی 3 سانتی متری دیوار این نوار را به زمین پیچ و یا به وسیله چسب به زمین متصل کنید. در صورتیکه خیلی نگران جابجا شدن موکت هستید میتوانید در 2 ردیف از این وسیله استفاده کنید.  

برای نصب حرفه ای موکت به جای چاقو از کاتر استفاده کنید

یک نصاب خوب به جای چاقو از کاتر مخصوص استفاده می کند. در زمان برش موکت به وسیله تیغه کاتر ، شما می بایست دسته آن را در امتداد دیوار بگیرید تا برش شما تمیز و یکدست در بیاید.. توجه داشته باشید برای تمیزی و سهولت کار بهتر است از تیغه نو استفاده کنید چراکه تیغه کهنه باعث ریش ریش و خراب شدن موکت شما می شود. همچنین توجه داشته باشد بهتر است بخاطر راحتی کار ، موکت را به پشت برش بزنید.

وسایل نصب موکت برای اتاق های بزرگ

در صورت در دسترس بودن ، شما می توانید از وسایل حرفه ای نصب از جمله زانویی و شمع های پخش کننده موکت که در تصویر زیر آمده است استفاده کنید ، به وسیله این ابزار ها شما میتوانید به خوبی از هوا گرفتن زیر موکت و پنهان شدن درز موکت ها مجاور اطمینان پیدا کنید.در صورت در دسترس نبودن سعی کنید به هر وسیله ای که در دسترس دارید همچون کاردک های پلاستیکی و یا غلطک های کوچک این کار را انجام دهید.

شما می توانید با استفاده از یک موکت باکیفیت مانند پالاز موکت و بهره مندی از یک نصاب حرفه ای (که ما به شما معرفی می کنیم) از موکت نصب شده خود تا سال های سال استفاده کرده و از آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *