نکاتی برای انتخاب پرده ی اتاق نشیمن، آشپزخانه و اتاق خواب

انتحاب پرده

پنجره ها به عنوان چشم های یک خانه هستند. انتخاب پوششی مناسب برای آن یکی از دغدغه های همه ی افراد می باشد. پرده به عنوان محافظی در برابر نور خورشید و حریم خانه عمل می کند. یکی از ملزومات خانه پنجره است. پرده نیز می تواند به عنوان یکی از عناصر تاثیر گذار در طراحی خانه محسوب شود. این عنصر نقش بسیار زیادی در دکوراسیون و طراحی منزل شما ایفا می کند. در این مقاله به نحوه ی انتخاب پرده برای هر یک از بخش های خانه خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

انتخاب پرده ی آشپزخانه

علاوه بر کابینت و لوازم خانگی پرده ها نیز نقش بسیار مهمی در طراحی آشپزخانه ی شما ایفا می کنند. پرده ها می توانند به محیط شما هویت ببخشند. ویا طراحی آن بخش را تقویت کند. استفاده از پرده با رنگ های روشن و یا خنثی می تواند محیط کوچک آشپزخانه ی شما را روشن تر و بزرگتر نشان دهد. طرح های شلوغ و یا رنگ هایی مانند زرد و یا نارنجی می تواند به محیط شما احساس سرزندگی و شادابی دهد. استفاده از پرده های نازک نور طبیعی بیشتری را به خانه به ویژه قلب آن می بخشد.

 معمولا یکی از مناسب ترین مکان ها برای قرار دادن پنجره در آشپزخانه بالای سینک ظرفشویی می باشد. از این رو گاهی ممکن است مواد غذایی و یا آب به آن بپاشد. راحتی در نظافت، قابل شستشو بودن و مقاومت در برابر آب از مهم ترین فاکتورهایی است که به هنگام انتخاب پرده ی آشپزخانه باید به آن توجه کنید.

انتخاب پرده ی اتاق نشیمن

اتاق نشیمن یکی ازمحیط هایی است که شما بیشتر اوقات خود را با خانواده و میهمانان در آن می گذرانید. استفاده از پرده ی مناسب با دکوراسیون منزل شما می تواند بر فضا تاثیر زیادی بگذارد.

اگر محیط شما پر از رنگ و طرح است سعی کنید از پرده ها با رنگ ها خنثی و ساده استفاده کنید. رنگ هایی مانند سفید، کرم و خاکستری می تواند به محیط شما در عین سادگی عمق و بافت بخشد. استفاده از پرده ها با رنگ های تند و طرح های شلوغ می تواند باعث شلوغ تر نشان دادن محیط خانه شما شود.

اگر تمایل دارید تا محیط بزرگتری داشته باشید مجددا پیشنهاد می کنیم از رنگ های خنثی و یا ملایم استفاده کنید.

یکی از نکات مهمی که باید به هنگام انتخاب پرده برای اتاق نشمیمن خود به آن توجه کنید، طراحی و سبک لوازم موجود در آن است. آیا محیط شما مدرن است؟ آیا طراحی اتاق نشمین شما به سبک مینیمال است؟

با شناسایی سبک طراحی هر بخش از محیط خانه خود به طور حتم می توانید انتخابات بهتری را داشته باشید. اگر به دنبال داشتن سبکی مدرن برای اتاق نشیمن خود هستید از پرده های برق و یا پرده هایی با طرح های هندسی استفاده کنید.

آیا منزل شما بسیار آفتاب گیر است و نور زیادی دارد؟ پس به طور حتم برای تابستان خود نیازمند پرده های زخیم تری هستید. تا از این طریق پرده محیط شما را خنک ترنگه دارد و از ورود نور جلوگیری کند. پرده های مخمل و یا ساتن می توانند گزینه ای مناسبی برای این محیط باشند.

پرده ی اتاق خواب

اتاق خواب شما باید به گونه طراحی شده باشد که راحتی بیشتری را برای شما فراهم کند. انتخاب پرده ی مناسب برای اتاق خواب علاوه بر زیبایی محیط می تواند بر راحتی و حتی استراحت شما تاثیر بگذارد.

اتاق خواب جز آن دسته محیط هایی است که باید از متریال با کیفیت بالا برای آن استفاده شود. پارچه هایی از جنس ابریشم احساس لطافت و لوکس بودن را به محیط شما می دهد. استفاده ازپرده های طولی و بلند می تواند ظاهری آراسته به اتاق خواب شما ببخشد.

با توجه به اینکه این محیط، محلی برای استراحت و خواب است در مواقعی  نیاز است تا نوری که از پنجره به داخل اتاق می آید کنترل شود. استفاده از پرده های زخیم و یا به کار بردن لایه ای زیرین برای آن می تواند از ورود نور جلوگیری کند.  

پرده ی اتاق کودک

انتخاب پرده برای اتاق خواب کودک می تواند یکی از سخت ترین بخش ها باشد. اگر تصمیم به انتخاب پرده با اشکال و تصاویر را دارید به بالا تر رفتن سن کودک خود نیز توجه کنید. اگر تمایل دارید برای چندین سال از یک پرده برای اتاق خواب کودک خود استفاده کنید باید از پرده های بدون طرح و ساده استفاده کنید. استفاده از رنگ های بهاری مانند آبی، سبز و صورتی می تواند احساس شادابی و سرزندگی به اتاق کودک شما ببخشد.

پرده ها یکی از مهم ترین عناصر در طراحی هر قسمت خانه می باشند. به وسیله پرده می توان به محیط هویت بخشید. و یا نمایش برخی از عناصر را به وسیله ی آن تقویت کرد. در انتخاب پرده برای هر بخش باید به عواملی توجه کرد که به صورت مختصر آن ها در این مقاله عنوان کردیم. امیدواریم با توجه به این فاکتورها بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *