نکاتی که قبل از خرید پارکت باید به آن دقت کنید!

پارکت

قبل از اقدام به خرید پارکت برای محل کار و یا منزل خود باید نکاتی را در نظر بگیرید تا بر اساس آن بهترین گزینه را انتخاب کنید. در این مقاله با ارائه نکاتی شما را برای خریدی بهتر راهنمایی خواهیم کرد.

هنگام خرید پارکت در نظر گرفتن نکات دیگری علاوه بر هزینه به شما کمک خواهد کرد تا مناسب ترین نوع کفپوش را برای محل زندگی و یا کار خود انتخاب کنید. اهمیت انتخاب کفپوش مناسب را نادیده نگیرید چراکه انتخاب غلط زندگی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

معیارهای انتخاب پارکت

پیش از در نظر گرفتن نکات، معیارهای خود را یاداشت کنید. اگر نمی دانید که دقیقا چه معیارهایی را برای انتخاب پارکت باید داشته باشید از لیست زیر استفاده کنید و با پاسخ به سوالات، معیارهای خود را بیابید.

  • به دنبال چه نوع بافتی هستید؟
  • زیرساز فضایی که در نظر دارید پارکت کنید چیست؟
  • می خواهید در چه محیطی از پارکت استفاده کنید؟ منزل، محیط اداری و…
  • چقدر از زمان خود را در آن محیط می گذرانید؟
  • چه بودجه ای را برای خرید پارکت در نظر گرفته اید؟

مکان نصب و شرایط محیط

قبل از هرکاری مشخص کنید برای چه محیطی و به چه دلیلی می خواهید کفپوش تهیه کنید. با در نظر گرفتن محیط و شرایط آن گزینه های پیش روی خود را بررسی کنید.

دلیل اهمیت این موضوع انتخاب صحیح بر اساس شرایط محیطی و آب و هوایی است. برای مثال کفپوشی که برای آشپزخانه استفاده می کنید به دلیل مستعد آسیب بودن به وسیله آب باید مقاومت بالایی داشته باشد و به اصطلاح ضد آب باشد تا در اثر رطوبت و یا آب از بین نرود.

اگر پارکت را برای محیطی که تابش مستقیم خورشید بر آن وجود دارد در نظر گرفته اید باید بدانید که کفپوش پی وی سی نمی تواند گزینه ی مناسبی برای شما باشند. اثر نور ماورای بنفش باعث رنگ پریدگی کفپوش پی وی سی می شود.

سبک زندگی و طراحی منزل

قبل از خرید پارکت به سبک و دیزاین خانه خود توجه کنید. یک کفپوش مناسب می تواند زیبایی خانه شما را دو چندان کند. همچنین این امکان را برای افراد فراهم می کند تا محیط ها را با انتخاب طرح و رنگ ها بزرگتر و یا کوچکتر جلوه دهند.

سطح وسیعی از خانه را کف تشکیل می دهد. کف یکی از عناصری می باشد که در نگاه اول به چشم می آید. از این رو انتخاب صحیح شما باعث جذاب به نظر رسیدن محیط خانه و محل کار شما می شود.

همانطور که عنوان شد انتخاب صحیح رنگ می تواند فضای شما را بزرگ و یا کوچکتر نشان دهد. پارکت های چوبی به دلیل رنگ خود به خانه گرما می بخشند. انتخاب پارکت با رنگ های روشن محیط شما را روشن تر و بزرگتر نشان می دهد.

پارکت و حیوانات خانگی

یکی از نکاتی که باید در نظر داشته باشید حضور حیوانات خانگی است. آیا حیوان خانگی دارید و یا قصد دارید حیوان خانگی داشته باشید؟ انتخاب کفپوش بر اساس این معیار باعث می شود تا با حرکت آن ها روی زمین و یا خراشیده شدن پارکت توسط آن ها آسیبی به کفپوش وارد نشود. یکی از انتخاب های مناسب برای افرادی که حیوان های خانگی دارند پارکت های چوبی است. قیمت پارکت چوبی به دلیل متریال چوب به کار رفته و اجرت نصب آن از دیگر پارکت ها بیشتر است، از این رو کفپوش های پی وی سی می توانند گزینه بهتری باشند چرا که ظاهری همانند پارکت چوبی و پارکت لمینت را دارد. این نوع کفپوش مقاومت بسیار بالایی دارد و بسیار مقرون به صرفه است.

بودجه خرید

بعد از در نظر گرفتن نکات بودجه خود را محاسبه کنید. به خاطر داشته باشید که ممکن است لازم باشد در کنار قیمت کفپوش، هزینه زیرسازی، تحویل و نصب و همچنین برداشتن کفپوش قبلی خود را نیز در نظر بگیرید.

فراموش نکنید که مواد اضافی مانند تخته های پایه، چسب ها و… را هم در نظر بگیرید.

در نظر گرفتن برخی از نکات پیش از خرید پارکت به شما کمک می کند تا بهترین گزینه را انتخاب کنید. محل نصب و شرایط محیطی یکی از عوامل مهم در انتخاب پارکت می باشد. در ادامه توجه به زیرساز محل نصب، سبک و دیزاین منزل به شما کمک می کند تا فضای زیبا تری را برای خود ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *