نکاتی که پیش از فرا رسیدن بهار باید در نظر داشته باشید

بهار

در عید نوروز که شکوفایی و نو شدن طبیعت اتفاق می افتد افراد نیز با تمیز کردن و نو کردن خانه های خود به استقبال بهار می روند. نو کردن و نظافت خانه منحصرا به تمیز کردن دیوار و یا تعویض وسایل خانه نیست. در ادامه به شما نکاتی را عنوان خواهیم کرد که کمتر به آن پرداخته شده است.

بهار یکی از بهترین زمان ها برای چک کردن سقف و بالا پشت بام خانه است. چرا که زمستان و پاییز گذشته است و زمان کافی برای بازسازی و حل مشکل ایجاده شده در طی یکسال برای آن وجود دارد.

بهار بهترین موقع برای پر کردن حیاط خانه و تراس خود با گل های زیبا و رنگارنگ است. از این طریق می توانید شادی را به منزل خود دعوت کنید.

برنامه ریزی

در ابتدا هر تصمیمی برای نوسازی و انجام تغییراتی در محیط خانه شما، به برنامه ریزی نیاز دارد.

بدون برنامه ریزی نمی توانید برنامه های خود را به خوبی پیش ببرید. شاید از لحاظ بودجه و تخمین آن دچار مشکلاتی شوید. پس پیش از هر اقدامی یک قلم و کاغذ در کنار خود بگذارید.

تمامی موارد زیر را یاداشت کنید:

  • اینکه چه قسمت هایی نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد
  • برای تعمیر و یا تعویض به چه متریال و مصالحی نیاز دارید
  • هزینه ی انجام این کار و خرید این مصالح چقدر است
  • این تغییرات چقدر زمان نیاز دارد و زمان شروع و پایان را تخمین بزنید

اما در ادامه ما مواردی را که به طور حتم در خانه تکانی منزل خود اجرا نکردید را عنوان خواهیم کرد.

نظافت و تعمیر خرابی های پوشش سقف و پشت بام

تعمیر و نگهداری منظم از سقف مهمترین وظیفه ی همه افراد است. این سقف است که شما را در برابر هر گونه آسیبی محافظت می کند از این رو واجب است سقف خود را تمیز و بدون آسیب نگه دارید. همه ما می دانیم مشکلات کوچک امروز می تواند مشکلات بزرگتری را در آینده ایجاد کند. پس اگر این آسیب ها هرچقدر هم کوچک هستند برای رفع آن تلاش کنید.

بهار بهترین زمان برای چک کردن و انجام تعمیرات است. چرا که شما زمستان و پاییز را پشت سر گذاشته و شما زمان کافی برای تعمیر آن بدون نگرانی از باد و باران را خواهید داشت. با رو به گرمی رفتن، تغییرات اقلیمی هم نمی تواند برنامه های شما را بهم بریزد. بعد از گذشتن بارش و برف و باران در فصل بهار وقت آن رسیده تا مشکلات به وجود آمده در طی یکسال را رفع و رجوع کنید.

از برگ ها و سایر وسایلی که به روی پشت بام خانه شما ریخته شده شروع کنید. ناودان ها را که در فصول سر دچار گرفتگی شده را باز و تمیز کنید. سپس دود کش را غبار گیری کنید و از وضعیت سلامت آن اطمینان حاصل کنید. با تمیز کردن پشت بام شما می توانید از میزان خرابی، پوسیدگی و آسیب قیرگونی پوشش کف آن اطمینان حاصل کنید. به دنبال نشتی آب به طبقات پایین تر از بالا پشت بام باشید. موقعیت دقیق آن را بیابید و برای تعمیر آن اقدام کنید.

گل کاری

بهار فصل طروات و شادابی زمان خوبی برای بازگشت به باغ است. اگر حیاط و باغچه ی شما نیاز به گل های جدید دارد و یا جای خالی در آن وجود دارد دست به کار شوید.

تعویض خاک، کود دهی و یا سم پاشی از جمله اموری هستند که شما می توانید به وسیله آن حال تازه ای را به گیاهان و درختان حیاط خود هدیه کنید.

اگر حیاط ندارید می توانید محیطی را در تراس و یا پشت بام خود برای گل کاری ایجاد کنید.

سیستم گرمایش و سرمایش را بررسی کنید

بهار مناسب ترین زمان برای چک کردن سیستم گرمایشی، سرمایشی است. چراکه از سرمای هوا کاسته شده و به سمت فصول گرم تر می رویم. بسیاری از مالکان خانه تا زمانی که دستگاه تهویه و سرمایش و گرمایش دچار نقصان نشده به سراغ آن نمی روند.

این موضوع که پس از خرابی دست به اقدام بزنیم جدا از آسیب مالی سنگین بر شرایط خانوادگی شما نیز تاثیر خواهد گذاشت.

بهتر است برای تنظیم و چک کردن این سیستم ها از افراد متخصص استفاده کنید.

رادیاتورهای خود را پیش از خانه تکانی خاموش کنید. فیلتر فن ها را بررسی کنید. سیم ها را به درستی چک کنید در صورت پارگی امکان برق گرفتگی و احتراق برای آن وجود دارد.

فصل بهار، فصل نو شدگی و تازگیست. با توجه به تکاپو های پیش از سال نو و امور خانه تکانی، برخی از مسائل به طور کلی فراموش می شوند. اگر رسیدگی به این امور دستخوش و درگیر زمان شود می تواند آسیب های جدی تری را به بدنه ی خانه شما بزند. نظافت پشت بام و یا بررسی پوشیدگی های سقف بر اثر برف و یا تابش آفتاب یکی از این موارد می باشد. با رسیدگی به امور فوق شما می توانید در طول سال آرامش بیشتری داشته باشید و کارهای خود را برای روز و زمانی خاص تلنبار نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *