پارکت یکی از فاکتورهایی که به هنگام خرید خانه باید به آن توجه کنید

پارکت خانه

خرید خانه جزء پر استرس ترین و شیرین ترین موقعیت های زندگی هر شخص می باشد. افراد به هنگام خرید مایل هستند بدانند از نظر قیمت و موقعیت مکانی انتخاب درستی خواهند داشت یا نه. این موضوع نیازمند دانستن فاکتورهایی است که در قیمت گذاری خانه موثر است. در ادامه چک لیستی از مواردی مانند نکات آشپزخانه، سرویس بهداشتی و پوشش کف و پارکت که باید به آن توجه کنید ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

چک لیست به شما کمک خواهد کرد که متمرکزتر و با جزئیات بیشتری مسیر پیدا کردن خانه رویایی خود را طی کنید.

معیارها و خواسته های خود را اولویت بندی کنید.

صدها فاکتور برای خرید خانه وجود دارد که باید در نظر بگیرید. باید در نظر بگیرید که چه معیارهایی برای شما در اولویت قرار دارد.

بدترین اشتباهی که یک خریدار خانه می تواند انجام دهد خرید خانه ای است که با سبک زندگی خانواده اش تناسب ندارد.

اولویت بندی خواسته های شما و یاداشت آن سبب می شود تا خانه ای که با معیارهای شما مطابقت بیشتری دارد را در بیابید.

تمامی خواسته های خود را یاداشت کنید و به هنگام خرید و بازدید به آن توجه کنید. آیا داشتن حیاط و یا تراس برای شما مهم است؟ نزدیکی به مرکز شهر برای شما اهمیت بیشتری دارد یا در محیط بدون ترافیک و خلوت زندگی کردن؟ سبک زندگی شما چیست؟

پیش از وارد شدن به محیط خانه شما باید به موارد زیر دقت کنید:

  • شرایط محله: در خرید خانه شما تنها یک خانه نمی خرید بلکه قسمت و جزئی از محله را خریداری می کنید. بنابراین باید به وضعیت خانه ها و منطقه خانه خود دقت کنید.
  • موقعیت: آیا مرکزیت شهر و دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی برای شما اهمیت دارد؟ آیا منطقه خانه ای که تصمیم به خرید آن را دارید به بزرگراه ها و مراکز خرید نزدیک است؟ آیا مدارس خوبی برای فرزندان شما در آن منطقه وجود دارد؟ امنیت منطقه چگونه است؟
  • وضعیت ساختمان: ساختمان چند سال ساخت است؟ آیا بازسازی و نوسازی برای آن انجام شده؟ آیا تاسیسات ساختمان نیاز به تعمیرات دارد یا نه؟ پارکینگ و مشاعات ساختمان به چه صورت است؟

اولین نقطه ای که باید به آن توجه کنید قسمت سرویس بهداشتی می باشد.

نکات مرتبط با سرویس بهداشتی

در صدر چک لیست و نکات شما باید جایی برای سرویس بهداشتی و نکات مرتبط با آن باشد.

تعداد سرویس بهداشتی می تواند فاکتور بسیار مهمی باشد. همچنین وجود سرویس بهداشتی در اتاق خواب به عنوان مستر می تواند آپشنی بزرگ به نظر برسد.

آیا سرویس بهداشتی و حمام از هم دیگر جدا هستند؟ در داخل حمام چه امکاناتی وجود دارد؟ آیا در حمام ها کابین دوش و وان تعبیه شده است؟

ورودی سرویس بهداشتی از کجاست؟ آیا در حمام مستقیما در سالن پذیرایی شما باز می شود؟

در حین بازدید سیستم لوله کشی و شیرآلات را چک کنید.

تعداد اتاق خواب و ابعاد آن

به طور حتم یکی از معیار های اساسی برای خرید خانه راحتی تمام افراد خانه است. شما به هنگام خرید خانه باید به تعداد نیاز و راحتی افراد خانواده توجه کنید.

 اگر قصد دارید در آینده خانواده ی خود را گسترش دهید بهتر است که این تصمیم را در انتخاب اتاق خواب لحاظ کنید و اتاقی را برای عضو جدید خانواده در نظر بگیرید.

علاوه بر تعداد اتاق و ابعداد، به میزان نور ورودی، تعداد کمد دیواری و فاصله زمین تا سقف توجه کنید.

چک لیست آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه است. توجه به معیارها و امکانات آشپزخانه به هنگام خرید امری ضروریست.

چیدمان آشپزخانه، اندازه و متریال به کار رفته در آن مانند: دیوارپوش ها، کفپوش و کابینت از گزینه های است که باید به هنگام بازدید و خرید در نظرگرفت. در ادامه باید به امکاناتی مانند گاز رومیزی، فرتوکار و… توجه کرد.

مواردی که نیاز به تعویض دارند را در چک لیست خود یاداشت کنید. این کار سبب می شود تا برآورد هزینه تعویض آن و تاثیر آن بر بودجه کل را محاسبه کنید.

پارکت و کف پوش

پوشش کف یکی از فاکتورهایی است که به هنگام خرید و بازدید از منزل باید به آن دقت کنید.

با توجه به سبک زندگی خود باید دریابید که چه نوع کفپوشی برای شما مناسب است. آیا در افراد خانواده سالمند و کودک نوپا دارید؟ در هر محیط چه نوع کفپوشی به کار رفته؟

برای مثال کفپوش آشپزخانه باید تحمل بالایی در برابر اجسام سنگین و رطوبت باشد. کفپوش آشپزخانه بهتر است به نوعی باشد که کمتر لک و کثیفی را نشان دهد.

پوشش کف یکی از معیارهای اساسی در هزینه خرید خانه است. پارکت ها جزء آن دسته کفپوش هایی هستند که عمر بسیار بالایی دارند. قیمت پارکت به نسبت سایر کفپوش ها به دلیل به کار رفتن عنصر چوب در آن بالاتر است. خانه هایی که پوشش کف آن پارکت است قیمت بالاتری دارند. با توجه به کاربرد هر نقطه از منزل در نظر بگیرید که مناسب ترین کفپوش برای آن بکار رفته باشد.

جمع بندی

جستجو برای یافتن و خرید خانه ی ایده آل ممکن است پروسه ای سخت و خسته کننده باشد. آگاهی از برخی مسائل و نکات می تواند در تصمیم گیری و راحت کردن این پروسه تاثیرگذار باشد. داشتن چک لیست و بررسی معیارهای شخصی یکی از مهم ترین گام ها در انتخاب خانه می باشد. در ادامه با لحاظ کردن تمام این معیارها و چک لیست برای هر بخش از خانه مانند اتاق خواب، سرویس بهداشتی، اهمیت وجود پارکت و توجه به پوشش کف قادر هستید تا بهترین گزینه و مناسب ترین خانه را برای خود برگزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *