پرده کرکره ای چیست؟

پرده کرکره ای چیست؟

پرده کرکره یکی از انواع پرده است که تنظیم کننده میزان شدت نور خورشید، در فضاهای داخلی ساختمان است. پره ها در پرده کرکره ای به صورت افقی، طراحی شده اند که شما میتوانید به راحتی آنها را توسط نیروی برق یا مکانیکی به حالت باز، نیمه باز و یا بسته تنظیم کنید. استفاده از پرده کرکره ای، علاوه بر کاربردی بودن در محیط های داخلی، میتواند تاثیر زیادی در ایجاد دکوراسیونی شیک و بی نظیر داشته باشد.

وقتی فضاهای خانه کوچک است، وسیله ها و مبلمان هایی که در آن استفاده می شود باید دارای کمترین تزئینات باشد. پرده های کرکره ای برای خانه های کوچک بسیار مناسب هستند، به دلیل این که این نوع پرده ها فقط قاب پنجره را می پوشانند و تزئینات اضافی ندارند. 

ویژگی های کلی این پرده ها:

۱-قابلیت تنظیم نور ورودی و خروجی به میزان دلخواه

۲-تمیز کردن راحت تر و عدم نیاز به شسشتو با آب در صورتی که تنها خاک آلود باشد

۳-شغال فضای کمتر نسبت به پرده های پارچه ای در حالت جمع شدن

۴-حمل و نقل و نصب آسان

۵-امکان تنظیم دید از میان پرده

۶-امکان جمع نمودن به طور کامل به منظور عبور حداکثری نور

پرده کرکره ای چیست ؟

پرده های کرکره افقی یا کرکره سوئدی در دو نوع چوبی و فلزی یا آلومینیومی در بازار ارائه می شوند:

کرکره چوبی:

با وجود اینکه این مدل دارای تنوع رنگ و طرح زیادی نمی باشد ،رنگ های که موجود هستند با تمامی سلیقه ها سازگاری دارند. این نوع از پرده ها از دو سایز ۲۵ میل و۵۰ میل تشکیل شده اند. این پردها از انواع پرده های دکوراتیو بوده و برای استفاده در ویلاها و منازل لوکس و ادارات و ارگان ها استفاده های زیادی میشوند اما استفاده ی اصلی این مدل در دکوراسیون داخلی خانه می باشد. قابلیت تنظیم نور دارند و عایق سرما و گرما میباشند .

پرده کرکره ای فلزی یا آلومینیومی:

این مدل ازپرده های کرکره ای در سه سایز ۱۶ میلیمتری و ۲۵ میلیمتری و ۵۰ میلیمتری تولید و عرضه به بازار میشوند. تنوع طرح و رنگ در پرده کرکره فلزی نبست به پرده های کرکره چوبی بسیار بیشتر میباشد. از نظر اقتصادی نیز هزینه کرکره فلزی مقرون به صرفه می باشد.این نوع از پرده ها به عنوان پرده اداری و عمومی استفاده میشود.

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *