چند نکته طلایی برای خرید کاغذ دیواری

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری یکی از عناصری است که به خانه روح می بخشد. این عنصر که همانند لباسی برازنده برای خانه شماست، امروزه در طرح ها و رنگ های گوناگونی به چشم می‌خورد. البته این تنوع بالا می تواند باعث سخت تر شدن قدرت انتخاب در افراد شود! برای سهولت در انتخاب در ادامه نکاتی عنوان خواهد شد تا با بکارگیری آن صحیح ترین گزینه را برگزینید.

انتخاب صحیح کاغذ دیواری باعث می شود تا محیط شما بزرگتر، گرم تر و روشن تر دیده شود. همچنین در پنهان کردن نواقص محیط نیز بسیار کارآمد است. امروزه با متنوع شدن رنگ، طرح و بافت، کاغذ دیواری به یکی از انتخاب های اصلی در طراحی منزل و حتی محیط کار بدل شده است. یکی از مهم‌ترين روش ها براي‌ انتخاب آسان، ایده پردازی و طراحی پیش از خرید است.

امروزه کشورهای مختلفی در این صنعت فعالیت می کنند و ایران نیز یکی از تولیدکنندگان در این صنعت می باشد. کاغذ دیواری ایرانی در مقایسه با رقبای دیگر از استاندارد های بالایی برخوردار است و هم گام با جدیدترین کاغذ دیواری روز دنیا پیش می رود.

بودجه خود را از همان ابتدا مشخص کنید

کاغذ دیواری قیمت متنوعی دارد. این قیمت بنا بر کشور سازنده، برند و نوع متریال به کار رفته در آن متفاوت است. مشخص کردن بودجه در اولین قدم به شما کمک می کند تا بدانید به سراغ چه برند هایی بروید.

رنگ ها را دست کم نگیرید!

پیش از خرید تصمیم بگیرد که چه رنگی مناسب فضا و اسباب شماست. در ادامه طرحی شفاف و واضح برای خرید خود آماده کنید. در انتخاب رنگ برای هر فضا از روانشناسی رنگ ها غافل نشوید چراکه به شما کمک می کند تا فضای آرام و صمیمی تری داشته باشید.

سعی کنید به طرح اسباب و اثاثیه و سایز محیط خود برای انتخاب طرح توجه کنید. تا از مشکلاتی مانند شلوغ تر ویا کوچکتر نشان دادن محیط جلوگیری شود. با بکار بردن رنگ صحیح شما قادر خواهید بود تا حال و هوای آن محیط را تنظیم کنید.

برای اینکه یک فضا بزرگتر و سقف بلندتر به نظر برسد، طرح هایی با زمینه رنگ سرد مانند سبز، آبی یا بنفش انتخاب کنید. رنگ های سرد و ملایم باعث ایجاد آرامش می شوند. بکارگیری رنگ های گرم مانند: قرمز، زرد و نارنجی  مطابق با نامشان باعث ایجاد گرما می شود. اگر در محیط های سردسیر زندگی می کنید از بکارگیری رنگ های گرم غافل نشوید.

با انتخاب صحیح نور را به خانه بیاورید!

برای راهروهای تاریک یا فضاهای بدون پنجره، به دنبال کاغذ دیواری هایی باشید که نور را منعکس می کند. طرح هایی با زمینه روشن ویا طرح هایی که در آن آینه به کار رفته را انتخاب کنید. برای داشتن حداکثر انعکاس نور طرح هایی با سطوح صاف و بدون بافت انتخاب کنید.

از رنگ های تیره استفاده نکنید. رنگ های تیره نور را جذب می کنند و باعث می شوند که دیوارها بهم نزدیک تر و اتاق ها کوچکتر به نظر برسند.

با کاغذ دیواری نواقص را پنهان کنید

با بکارگیری صحیح کاغذ دیواری شما قادر خواهید بود تا نواقص دیوار را پنهان کنید. استفاده از کاغذ دیواری با بافت های گلدار پارچه ای، فویلی، کاغذ دیواری سه بعدی به شما کمک می کند تا نواقص دیوار را بپوشانید.

سبک خانه شما چیست؟

برای محیط خانه خود یک سبک مناسب انتخاب کنید. برای ایجاد ظاهر رسمی و کاغذ دیواری پذیرایی از طرح های درشت با رنگ های چشمگیر استفاده کنید.  برای سبک مدرن و باز، از نقوش کوچک و با فاصله استفاده کنید. استفاده از کاغذ دیواری مدرن باعث می شود تا خانه شما بزرگ و روشن تر دیده شود.

برای انتخاب کاغذ دیواری به سبک خانه و اثاثیه خود توجه کنید. اگر مبل های سلطنتی با نقوش شلوغ دارید از بکارگیری کاغذ دیواری هایی با گل های درشت پرهیز کنید.

طرح عمودی یا افقی

طرح های عمودی و افقی می توانند در بلند و کوتاه تر نشان دادن سقف تاثیر بگذارند. نقوش عمودی، مانند طرح های گلدار که در آن شکل نقوش به شکل V یا U است، باعث می شود تا سقف بلندتر به نظر برسد. نقوش افقی باعث می شوند اتاق های باریک، پهن تر به نظر برسند.

اندازگیری مساحت

به مساحت دیواری که در نظر دارید توجه کنید و با توجه به آن نقوش خود را انتخاب کنید. مخصوصا در طرح های بزرگ و تک گل که باید در وسط محیط قرار بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *