چگونه پرده ای با رنگ مناسب انتخاب کنیم؟

پرده

چشم های خانه های ما (پنجره ها) به وسیله پرده ها می توانند زیباتر و شیک تر به نظر برسند. معمولا هر بار که وارد اتاق می شویم اولین چیزهایی که به آن توجه خواهید کرد رنگهای غالب در محیط هستند. چه مقدار نور در آن فضا وجود دارد.

دانشمندان و روانشناسان علاقه مند به رنگ ها امروزه درك تازه ای راجع به چگونگی تأثیر رنگ بر زندگی، احساسات وحالات بدست آورده اند.

از میان هزاران طرح و رنگ انتخاب مناسب ترین پرده برای خانه خود شاید کمی گیج کننده به نظر برسد. برای انتخاب مناسب لازم است دریابید چه رنگی مناسب منزل شما می باشد و چه رنگی را انتخاب کنید که به منزل شما هویتی مستقل بخشد.

رنگ ها به صورت موثر و مستقیم بر محیط تاثیر می گذارند. در این مقاله به اهمیت و لزوم توجه به رنگ و انتخاب صحیح آن پرداختیم.

رنگ ها

پیش از انتخاب رنگ پرده باید نگاهی دوباره به محیط بیندازید. رنگ دیوار و زمین آن چه رنگی است؟ آیا طرح مبلمان روشن است؟

اگر در اتاق و محیطی که تصمیم به نصب پرده دارید رنگ و یا جسم غالبی دارید که توجه ها را به خود جلب می کند پیشنهاد می کنیم برای انتخاب رنگ آن از رنگ های ملایم استفاده کنید.

اگر به اندازه ی کافی مبلمان منزل شما، محیط شما را زیبا ساخته استفاده از جنس لطیف و به رنگ های پاستلی و ملایم می تواند بر زیبایی محیط شما بیفزاید.

رنگ سفید، شنی، خاکستری روشن و صورتی چرک این رنگ ها منزل شما را پاکیزه تر نشان می دهند.

محیط شما

نوع اتاق یا فضا، تعیین می کند که چه رنگ پرده ای مناسب آن قسمت است.

به طور کلی، رنگ های جیغی مانند نارنجی روشن ، آبی و زرد برای اتاق خواب شما توصیه نمی شود زیرا می تواند بر خواب شما تاثیر بگذارد.

 رنگ سبز ملایم انتخاب مناسبی برای اتاق خواب شماست چراکه این رنگ خاصیت آرامش بخشی دارد.

صورتی چرک یکی دیگر از پیشنهاد های مناسب برای اتاق خواب است و محیط اتاق را گرم تر نشان می دهد.

خانه ی بدون پنجره خانه ای بدون زندگیست. چرا که نور به خانه زندگی می بخشد.

با انتخاب جنس مناسب افراد قادر خواهند بود تا حتی کنترل میزان نور ورودی به منزل خود را بدست گیرند.

پرده های نازک  

پرده های نازک به دلیل لطیف و ظریف بودن بسیار محبوب هستند. این نوع جنس باعث می شود اتاق های کوچک بزرگتر به نظر برسند. پرده های نازک تنوع پارچه ای بیشتری دارند.

این جنس ممکن است برای برخی از اتاق ها ایده آل نباشد. بدین دلیل که لکه ها و گرد و غبار را به راحتی نشان می دهند.

پرده های ضخیم

پرده های تیره کنترل نور اتاق را بر عهده دارند. اگر دقیقا به دنبال پرده ای می گردید که به وسیله ی آن نور محیط خود را کنترل کنید، مستقیماً سراغ جنس های ضخیم بروید و یا پارچه های مخملی را انتخاب کنید.

 از این رنگ ها می توان برای برجسته سازی یک فضا استفاده کرد. پرده های ضخیم مانند پرده های نازک لکه ها یا گرد و غبار را نشان نمی دهند. پرده های تیره اتاق را کوچکتر نشان می دهند.

در اتاق هایی که نور زیادی از خورشید دریافت می کنند پرده ها می توانند به مرور زمان رنگ خود را از دست بدهند.

اگر تصمیم دارید از پرده های تیره استفاده کنید، اطمینان حاصل کنید که محیط شما جوابگو و دارای فضایی برای به نمایش درآمدن داشته باشد. زمانی که از پرده های ضخیم و از جنس هایی مانند مخمل استفاده می کنید نوعی توجه و تمرکز محیط را به آن سمت منعطف می کنید، پس اگر فضای ما شلوغ و یا دارای عناصری باشد که جلب توجه می کند می تواند اثر سو بر محیط داشته باشد و به جای زیباتر کردن فضا، محیط را شلوغ تر نشان دهد.

اگر تصمیم دارید از این نوع استفاده کنید، بهتراست دیوارها و مبلمان شما روشن باشد تا محیط شما را خفه نکند.

نتیجه گیری

یکی از اولین چیزهایی که در نگاه اول در منزل شما به چشم می آید پرده است. انتخاب رنگ مناسب برای آن نیازمند درک صحیحی از محیط، اسباب اثاثیه و فضاست. باید بدانید که برای چه فضایی از چه رنگی استفاده کنید. چه جنسی مناسب محیط شماست. هدف شما از انتخاب پرده چیست؟ و چگونه می توانیم توسط پرده ها محیط را بزرگتر و یا کوچکتر کنیم. چگونه محیط خانه خود را روشن تر و یا تیره تر کنیم. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا انتخاب مناسب تری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *