انواع کاغذ دیواری

انواع کاغذ دیواری

کاغذ دیواری با تنوع زیادی از رنگ ها، بافت ها و طرح ها، انتخابی محبوب برای دکوراسیون منزل است. در این مقاله به بررسی انواع کاغذ دیواری می پردازیم. با کمک این مقاله شما قادر خواهید بود تا متناسب با نیاز و سبک منزل خود، انتخابی مناسب داشته باشید.

کاغذ دیواری یکی از عناصر برجسته در طراحی دکوراسیون منزل شماست. با استفاده از کاغذ دیواری شما قادر خواهید بود تا نواقص دیوارها را بپوشانید و پنهان کنید.

کاغذ دیواری جنس های گوناگونی دارد. کاغذ دیواری می تواند از موادی از جمله کاغذ، پارچه، شیشه، شن و ماسه و حتی الیاف طبیعی مانند بامبو تشکیل شده باشد. تفاوت در جنس کاغذ دیواری باعث تنوع در بافت کاغذ دیواری شده است.

کاغذ دیواری PVC با روکش وینیل

کاغذ دیواری PVC با روکش وینیل و کاغذ دیواری وینیل پشت چسب دار از محبوب ترین انواع کاغذ دیواری ها هستند. این نوع کاغذ دیواری مقاومت بالایی در برابر پارگی دارد. همچنین نظافت و نگهداری از آن آسان است.

این نوع کاغذ دیواری بادوام، قابل شستشو و ضد خش است. قابل شستشو بودن این نوع کاغذ دیواری باعث شده تا گزینه ی مناسبی برای افرادی باشد که در خانه کودک دارند .

کاغذ دیواری نانو

کاغذ دیواری نانو یکی از انواع کاغذ دیواری است که با تکنولوژی نانو ساخته شده است. این نوع کاغذ دیواری به دلیل تکنولوژی به کار رفته در آن، در برابر کثیفی مقاومت بالایی دارد. کاغذ دیواری های نانو مقاومت بالایی در برابر پارگی دارند و ضد حساسیت هستند. این نوع کاغذ دیواری به دلیل ویژگی و روش ساخت خود در مقایسه با سایر کاغذ دیواری ها از قیمت بالاتری برخوردار است. . کاغذ دیواری هوهنبرگر برندی آلمانی است که دارای تنوع طرح و رنگی بالایی است. برند هوهنبرگر با استفاده از جدیدترین تکنولوژی کاغذ دیواری الیافی طرح برجسته نانو ضد آلرژی و سازگار با محیط زیست است. این کاغذ دیواری در برابر نور خورشید مقاومت بالایی دارد و ضد اشتعال است.

کاغذ دیواری الیاف طبیعی         

یکی از گران قیمت ترین انواع کاغذ دیواری، کاغذ دیواری ها با الیاف طبیعی هستند. این نوع کاغذ دیواری ضد حساسیت، سازگار با طبیعت و قابل شستشو هستند. این نوع کاغذ دیواری حس حضور در طبیعت را در منازل ایجاد می کند. وجود خرده‌ چوب در این نوع کاغذ دیواری گرمای زیادی به محیط شما می بخشد.

کاغذ دیواری های بافت دار مخملی

همانطور که پیش‌تر عنوان شد بافت کاغذ دیواری بنا بر جنس مواد به کار رفته در آن متفاوت است. برای ایجاد این نوع بافت و نقوش از مخمل های طبیعی و یا پلاستیکی در زمینه ی پارچه ای و یا PVC استفاده می شود. به دلیل نوع بافت و حساسیت های نگهداری از آن، این نوع کاغذ دیواری قابل شستشو نیست. این نوع کاغذ دیواری معمولا دارای طرح های کلاسیک است و با توجه به خاص بودن آن، از قیمت بالاتری نسبت به سایر کاغذ دیواری ها برخوردار است.

کاغذ دیواری پارچه ای

در بخش هایی از این دسته از کاغذ دیواری ها، از پارچه استفاده شده است. کاغذ دیواری های پارچه ای مقاومت بالایی در برابر پارگی دارند و به شیوه هایی مختلف نظافت می شوند. این نوع کاغذ دیواری به دلیل متریال خاصش گران قیمت است.

طرح کاغذ دیواری

در انتخاب و بکارگیری کاغذ دیواری، حتما از رنگ ها و طرح هایی استفاده کنید که مکمل سبک و اندازه محیط شما باشند. به یاد داشته باشید که در برخی از طرح ها به دلیل چیدمان دقیق نقوش باید متراژ بیشتری از ابعاد دیوار را خریداری کرد، تا نقوش به درستی وکامل در کنار هم قرار گیرند.

یکی از نکاتی که هنگام خرید کاغذ دیواری باید به آن توجه نمود، ثابت بودن رنگ و یا کد های اجرا برای هر رول است. این موضوع باعث یک دست تر نشان دادن سطوح شما می شود.

استفاده از کاغذ دیواری های مختلف در یک محیط اگر اصولی نباشد ممکن است محیط شما را شلوغ و بی نظم نشان دهد.

نکات انتخاب رنگ و طرح در انواع کاغذ دیواری

رنگ های تیره

استفاده از رنگ های تیره برای محیط های بزرگ باعث کوچکتر شدن ابعاد محیط می شود. رنگ های تیره حس آرامش و سکون را در محیط ایجاد می کند.

الگوی گل و یا نقوش تکرار شونده

با استفاده از نقوش شما قادر خواهید بود تا نواقص دیوار را بپوشانید. طرح هایی با گل کوچک می تواند برای اتاق ها با ابعاد کوچک مناسب باشد.

الگوهای بزرگ

الگو های بزرگ یک محیط صمیمی و دنج ایجاد می کنند و جذابیت بصری محیط شما را ارتقا می بخشند.

رنگ های روشن

استفاده از رنگ های روشن باعث بزرگتر دیده شدن محیط شما می شود، رنگ های روشن بازتاب نور طبیعی و غیر طبیعی را در محیط شما افزایش می دهند.

در مقاله ی فوق به جنس انواع کاغذ دیواری و انتخاب طرح مناسب آن پرداختیم. پیش از انتخاب کاغذ دیواری حتما مواردی همچون ابعاد فضا، همخوانی با سبک و نحوه ی نظافت کاغذ دیواری را در نظر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *