انواع قرنیز و نکاتی برای خرید آن

انواع قرنیز و نکاتی برای خرید آن

قرنیز چیست؟

قرنیز به نواری گفته میشود که در پایین دیوار و در امتداد آن نصب میشود.

معمولا نسبت به دیوار برجسته تر بوده و مهم ترین وظیفه ی آن محافظت از نازک کاری دیوار در برابر صدماتی مانند نفوذ مستقیم رطوبت از کف به دیوار می باشد. قرنیزها معمولا از جنس ام دی اف ، پی وی سی ، پلی استایرن ، چوبی و سنگی می باشند.

نکات کلیدی هنگام خرید قرنیز:

  • پیشنهاد ما در انتخاب رنگ قرنیز بدین صورت می‌باشد که سعی نمائید رنگ قرنیز خود را یک یا چند پرده تیره یا روشن تر از رنگ کف انتخاب نمائید زیرا این تضاد رنگی باعث جلوه و زیبایی بیشتر در هر دو می‌شود.
  • درصورتیکه فضای منزل و یا محل کار شما کوچک است و یا ارتفاع سقف ها به اندازه کافی بلند نمی باشد بهتر است از قرنیز ۷ الی ۱۰ سانتی‌متری استفاده نمائید و اگر ارتفاع سقف شما بیش از ۳ متر بوده و یا مساحت آن بیشتر از ۱۰۰ مترمربع می باشد ارتفاع ۱۱ الی ۲۰ سانتیمتری می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.
  • به طور کلی یک قرنیز خوب باید دارای ویژگی های زیر باشد:

۱-مقاومت در برابر سرما ، گرما و رطوبت

۲- مقاومت در برابر ضربه

۳-ثبات رنگی بالا

۴-مقاومت در برابر خط و خش و سائیدگی

۵-دارا بودن استحکام لازم به هنگام برش و نصب

۶- کیفیت بالای لایه رویی

 

قرنیز ها را از لحاظ مکان استفاده می توان به انواع ریز تقسیم بندی کرد:

 

۱- قرنیز ام دی اف ( MDF )

قرنیز ام دی اف یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین انواع قرنیز می باشد که جهت پوشش دیوار و جلوگیری از بروز آسیب به دیوار استفاده می شود .ارتفاع استاندارد تولید این نوع قرنیز در ایران  ۷، ۹، ۱۱ و ۱۵ سانتی متر و طول هر شاخه ۳.۶۶ متر می باشد .ضخامت استاندارد قرنیز ام دی اف ۸ یا ۱۶ میلی متر برای کف های سنگ و سرامیک و ۱۶ میلی متر برای کف های پارکت و لمینت است. قرنیز ام دی اف از فیبر چوب، صمغ و مواد دیگری ساخته شده است و همین امر باعث می شود که نصب و برش آن به راحتی امکان پذیر شود.

این نوع قرنیز از مغزی ام دی اف و رو کش طرح چوب تشکیل شده است که حس چوب را برای شما تداعی میکند و زیبایی منحصر به فردی را به فضای مورد نظر شما می دهد. با توجه به قیمت مناسب ،نصب آسان و عدم نیاز به رنگ شدن قرنیز ام دی اف برای افرادی که به محصولات چوبی علاقه مند می باشند گزینه ی بسیار مناسبی است.

 

۲- قرنیز پلی استایرن

قرنیز پلی استایرن یکی از محبوب ترین قرنیز ها در بازار امروز است. پلی استایرن یک پلیمر مصنوعی معطر ازمنومراستایرن (یک ماده پتروشیمی) می‌باشد. قرنیز‌های پلی استایرن در رنگ و ارتفاع های متفاوت تولید می‌شوند که دارای ظاهری بسیار شکیل و مدرن می‌باشند علاوه بر ظاهر ، این نوع قرنیز صد در صد ضد آب بوده و در برابر ضربه مقاومت بسیار بالایی دارد.از مزایای این نوع قرنیز میتوان به موراد زیر اشاره کرد:

۱- مقاومت بالا در برابر ضربه

۲- وزن سبک

۳- قابلیت شستشو

۴- دیر حریق

۴- ضد آب بودن

۵- پایداری رنگ

۶- دارای بودن مغز هم رنگ رویه

 

۳- قرنیز پی وی سی (PVC)

قرنیز های پی وی سی از جدیدترین محصولات در این دسته می باشد که دارای ظاهری ساده و در ارتفاع های ۷ و ۹ سانتی متر تولید می شوند قیمت ارزان، نصب راحت و مقاومت در برابر رطوبت از جمله مهمترین مزایای این نوع قرنیز می‌باشد. به طور کلی این نوع قرنیز با توجه به موارد ذکر شده از جمله محبوب ترین محصولات جهت استفاده در فضاهای اداری ، پروژه‌های انبوه سازی و مکان های پر رفت و آمد ‌می‌باشد.به طور کلی قیمت مناسب و مقاومت این نوع قرنیز در برابر آب این نوع قرنیز را به یکی از پرطرفدار ترین محصولات در این دسته تبدیل کرده است.

از مزایای استفاده این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱- ضد آب

۲- ضد حشره

۳- نصب آسان

۴- مقاوم در برابر پوسیدگی

۵- تنوع در طرح و رنگ

۶- قیمت مناسب

۷- وزن کم

 

۴- قرنیز چوبی

این نوع قرنیز در تمامی فضاها قابل استفاده می باشد. از مزایای استفاده ازین قرنیز می توان به ایجاد گرما ناشی از محصولات چوبی ، به وجود آوردن حس لوکس بودن و … اشاره نمود ولی امروزه به دلیل مشکلات و دردسرهای ایجاد شده در هنگام نصب این نوع قرنیز و همچنین قیمت بسیار بالای تمام شده آن ، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار نمی‌باشند.

 

۵- قرنیز های سنگی

به طور معمول قرنیز سنگی در فضاهایی استفاده می شود که در کف آن از سنگ استفاده شده باشد، هارمونی ایجاد شده ناشی از استفاده ازین قرنیز و سنگ کف باعث ایجاد فضایی زیبا می‌شود،مقاومت بالا و تنوع در طرح و رنگ از جمله مزایای این نوع قرنیز می‌باشد ولی از جمله معایب آن می‌توان به هزینه بالای خود قرنیز و نصب آن اشاره کرد

 

ویدئوهای مرتبط :

 

محصولات پیشنهادی

5 thoughts on “انواع قرنیز و نکاتی برای خرید آن

  1. مدیریت میگوید:

    هر یک از انواع قرنیز بسته به کاربری شما و هزینه ولی اگر محدودیت هزینه ندارید قرنیز پلی استایرن بهترین کیفیت را دارد

  2. بهنام محمدی میگوید:

    جهت انتخاب قرنیز ضد آب بین پی وی سی و پلی استایرن کدومو پیشنهاد میکنین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *