چه قرنیزی را برای خانه خود انتخاب کنیم؟

چه قرنیزی را برای خانه خود انتخاب کنیم؟

امروزه زیبایی یکی از آیتم هایی است که به ما کمک می کند تا محیطی عالی، خاص و شاداب را داشته باشیم. همچنین اگر محیط منزل و یا محل کارمان زیباتر شود احساس رضایت درونی بیشتری نسبت به گذشته خواهیم داشت و این مسئله در روحیه ما بسیار تاثیر گذار است.
یکی از کارهای اساسی که در زیباتر شدن منزل تاثیر فراوانی دارد !
قرنیز ها یکی از اِلمان های است که کمتر کسی به آن ها توجه می کند،در صورتی که اگر شما در فضای منزل یا فضای کاری خود از قرنیزی با رنگ مناسب استفاده کنیدتاُثیر چشمگیری در زیباتر شدن محیط تان خواهد داشت.البته نکته مهم این است که خیلی از افراد به اشتباه تصور می کنند که قرنیز فقط برای زیباتر شدن محیط می باشد، اما باید بگوییم که یک مکمل بسیار خوب برای کفپوش های چوبیمانند پارکت  ،لمینیت و تمامی پوشش های دیگر کف از جمله سنگ،سرامیک و … محسوب می شود.

قرنیز

 اما قرنیز دقیقا چیست وچه وظیفه ای دارد؟
قرنیز نواریست که در پایین دیوار نصب می شود و وظیفه آن محافظت از دیوار در برابر صدمات ناشی از برخورد اشیا تیز و لوازم خانگی و همچنین جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب از کف به دیوار می باشد.
چگونه رنگ قرنیزمان را انتخاب کنیم؟
در صورتی که این نکته را رعایت کنید، انتخاب رنگ قرنیز کار بسیار ساده ای است. شما فقط می بایست رنگ قرنیزتان را با در ورودی، کابینت آشپزخانه و یا شومینه ست کنید. اما اگر کف منزلتان پارکت یا لمینیت می باشد، بهترین کار انتخاب رنگ قرنیز، یک یا چند درجه تیره تر از رنگ لمینیت می باشد. در پایان باید اشاره داشته باشیم که قرنیز مانند یک قاب عمل می کند و تیره تر بودن رنگ آن باعث افزایش زیبایی فضای منزل و یا محیط کارتان خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *