ایجاد اتاق بازی برای کودکان

اتاق بازی

داشتن تفریح و سرگرمی برای هر سنی به ویژه کودکان لازم است. کودکان به وسیله بازی و تجربه ی دنیای پیرامون رشد می کنند. از این رو باید به بازی و ایجاد محیطی برای آن ها بیشتر توجه کرد. داشتن اتاق بازی در خانه بسیار مفید است. داشتن فضای مشخصی برای بازی از بهم ریختگی سایر اتاق ها جلوگیری می کند. اتاق بازی سبب می شوند کودک بتواند راحت تر انرژی خود را تخلیه کند و با حضور در محیطی مشخص برای بازی آرامش را از سایر افراد خانواده سلب نکند.

فرقی ندارد محیطی که شما برای اتاق بازی در نظر گرفتید بزرگ و یا کوچک باشد. با استفاده از چند ترفند ساده می توانید محیطی مناسب و ایمن را برای بازی فرزندان خود فراهم کنید. با ما در این مقاله همراه باشید.

دیوارپوش اتاق بازی

زمانی که تصمیم به طراحی دکوراسیون و ایجاد فضایی برای بازی کودک خود کردید به طور حتم یکی از فاکتورهایی که به آن فکر کرده اید پوشش دیوارها می باشد.

کودکان موجودات کنجکاوی هستند. تمام تلاش شما در طراحی و ایجاد اتاق بازی باید بر این باشد که کودک و همچنین محیط آسیب نبیند.

کودکان علاقمند هستند به روی هرچیزی نقاشی کنند. این موضوع باعث می شود تا شما بیشتر به دنبال پوششی که نظافت آن آسان باشد بروید. به طور حتم کاغذ دیوارهای به تنهایی نمی توانند پوشش مناسبی برای اتاق های بازی باشند. شما می توانید با تلفیق کاغذ دیواری و رنگ علاوه بر جلوگیری از آسیب به پوشش دیوار، زیبایی اتاق را چندین برابر کنید.

برای اتاق بازی از رنگ های  روشن و پر انرژی مانند زرد، نارنجی، سبز مغز پسته ای و حتی قرمز استفاده کنید. این رنگ ها تداعی گر سرزندگی و نشاط در آن محیط خواهند بود.

پوشش کف اتاق بازی

بیشتر زمان کودک شما در این اتاق سپری خواهد شد پس فراهم کردن محیطی ایمن برای او بسیار اهمیت دارد. ایمن کردن اتاق سبب می شود تا شما نیز به عنوان والدین دل مشغولی کمتری داشته باشید. کودکان در هر سنی تمایل دارند برخی اجسام را پرت کنند و یا روی زمین بکشند وجود کف پوشش مقاوم سبب می شود تا علاوه بر آسیب ندیدن وسایل، آن نیز دچار آسیب نشود.

جدا از مقاومت، پوشش کف باید به گونه ای باشد که باعث ایجاد حساسیت نشود و عایق مناسبی برای صدا و ضربات باشد. پوشش کف نباید به هیچ عنوان لغزنده باشد. برای این محیط پیشنهاد می کنیم از پوششی مانند موکت استفاده کنید. موکت ها علاوه بر گرم نگه داشتن کف، عایق مناسبی برای صدا هستند تا آرامش همسایه های طبقات پایین تر سلب نشود.

وسایل اتاق بازی

بعد از پوشش کف و دیوار پوش ها زمان آن فرا رسیده تا به جزئیات محیط بازی کودک خود بیشتر توجه کنید. برای نظم بیشتر این محیط شما نیازمند قفسه های نظم دهنده و سبد هایی برای جدا دادن اسباب بازی ها هستید. این نظم دهنده ها اتاق را مرتب تر نشان می دهند. برای کتاب های کودک خود قفسه ی کتابی در نظر بگیرید تا از زیر دست و پا قرار گرفتن کتاب ها جلوگیری کنید. برای جای نشستن از میز و صندلی های سایز کوچک استفاده کنید.

علاوه بر راحتی کودکان راحتی خود را نیز لحاظ کنید

اتاق بازی مختص به کودک شما است. در این اتاق شما نیز نیازمند فضایی برای خود هستید تا از او مراقبت کنید. برای راحتی خود در محیط اتاق بازی از صندلی و یا مبل کوچکی استفاده کنید. صندلی خود را به گونه ای قرار دهید تا بتوانید بر کودک خود نیز نظارت داشته باشید. استفاده از چراغ مطالعه و یا داشتن میزی برای قرار دادن لپ تاپ به روی آن این امکان را برای شما فراهم می کند که علاوه بر مراقبت از کودک خود زمانی را به خود اختصاص دهید.

کودکان را مشارکت دهید

شما اتاق بازی را برای راحتی کودک خود فراهم می کنید. بهتر نیست که برای طراحی آن از او نظر بخواهید؟

شما می توانید با مشارکت دادن کودک خود، اتاق بازی دوست داشتنی تری برای او فراهم کنید. علاوه بر باب میل تر شدن اتاق بازی برای کودک، شما با این روش قدرت تصمیم گیری و اختیار او را هدف قرار خواهید داد و تقویت خواهید کرد. در انتخاب رنگ کفپوش و یا طرح موکت از او نظر بپرسید.

ایجاد فضایی برای بازی کودک به شما این امکان را می دهد که از بهم ریختگی دیگر فضاهای خانه جلوگیری کنید. داشتن اتاقی منحصرا برای بازی، سبب می شود که کودک انرژی خود را به راحتی تخلیه کند. امیدواریم با بکارگیری نکات فوق بتوانید محیط شادی را برای کودک خود ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *