نحوه نصب کفپوش پی وی سی (PVC)

کفپوش پی وی سی، نوعی کفپوش وینیلی است. این نوع کفپوش یک گزینه عالی برای کسانی است که به دوام و زیبایی پوشش کف محیط خود اهمیت می دهند. از ویژگی های کفپوش پی وی سی می توان به دوام، هزینه مناسب و مقاومت بالا در برابر آب اشاره نمود. یکی از ویژگی های این نوع کفپوش که باعث شده تا انتخاب مناسبی برای محیط های دارای رطوبت و ارتباط با آب باشد، نگهداری آسان و دوام بالای آن است. از دیگر ویژگی های این نوع کفپوش می توان به راحت بودن نصب آن اشاره کرد. در این مقاله به نحوه نصب کفپوش پی وی سی خواهیم پرداخت.

کفپوش پی وی سی

این گزینه، از نظر اقتصادی کفپوشی مقرون به صرفه می‌باشد. کفپوش پی وی سی، نوعی پوشش چندلایه است. لایه‌ی روییِ آن رنگ و بافت چوبی و سطح منزل شما را تشکیل می دهد. لایه زیرین آن ازماده ی پی وی سی تشکیل شده است. در نوع دیگر این مدل کفپوش لایه دیگری برای محافظت از نور فرا بنفش که باعث تغییر رنگ کفپوش می شود نیزایجاد شده است. لایه بالایی نیز باعث ثابت ماندن رنگ و دوام آن می شود. از مزایای کفپوش پی وی سی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مقاومت بالا
  • عمر طولانی
  • نظافت آسان
  • مقرون به صرفه بودن
  • عایق مناسب صدا و سرما
  • نصب آسان

مراحل نصب کفپوش پی وی سی

زیرسازی پوشش کف

کفپوش پی وی سی به دو شکل تایل ( قطعات کوچک) و رول عرضه می شود.کفپوش رولی مدا کد 12366 از محصولات ساخت داخل است. این محصول تولید کارخانه شرکت ایران کفپوش و  یا همان vinyflex (وینیفلکس) می باشد و تنوع بسیار بالایی دارد. روش آماده سازی تمام کفپوشهای پلی وینیلی مشابه هم است. قبل از شروع، ابتدا باید محل نصب کفپوش را جاروو تمیز نمائید. سپس با استفاده از محلول های تمیز کننده ی غیر اسیدی و قلیایی، کف را پاک کنید. پس از نظافت، حتما کف زمین را به وسیله تی یا حوله خشک کنید.

برای اجرای هرچه  بهتر کفپوش ها، محیط شما باید یک دست باشد. به همین جهت بعد از نظافت، از یک دست بودن محیط کاراطمینان حاصل نمایید. در صورت وجود پستی و بلندی در کف، ابتدا به دنبال رفع آن مشکل باشید. فرقی نمیکندکف شما در حال حاضر داری چه پوششی است. هیچگونه محدودیتی برای اجرای این نوع کفپوش به روی سرامیک، سنگ، سیمان و… وجود ندارد.

برای از بین بردن  برجستگی ها، از سمباده استفاده نمایید. تو رفتگی ها را نیز به وسیله ی بتونه پر کنید. پس از آن مجددا محیط را نظافت  و از تراز بودن کف اطمینان حاصل نمایید.

کفپوش پی وی سی رولی به دلیل عدم وجود درز در آن، پوشش مناسبی برای محیط های آزمایشگاهی و بیمارستانی می باشد. کفپوش پی وی سی تایلی معمولا در مراکز اداری و خانه ها به کار می رود.

نصب کفپوش پی وی سی

کفپوش پی وی سی چه به صورت تایل و یا رول باشد، در ابتدا باید به مدت 24 ساعت در دمای محیط قرار داشته باشد. این موضوع اجرای را برای شما راحت تر می نماید. کفپوش های پی وی سی معمولا در لایه زیرین خود یک لایه چسب دارند که از کثیفی های ایجاد شده در نصب جلوگیری می کند. در کفپوش هایی که دارای چسب نیستند ، از نوع چسب صنعتی که چسب فوری نامیده میشود استفاده می نمایند.

چسب های فوری همانطور که از اسم آن مشخص است، خیلی سریع خشک و سفت می شوند. از این رو سرعت و دقت در نصب این نوع کفپوش ها حیاتی است.

این گونه چسب های شیمیایی، قابل اشتعال هستند و نباید در معرض نور آفتاب و یا گرما قرار گیرند. همچنین استشمام این نوع چسب ها به دلیل متصاعد شدن گاز باعث ایجاد مشکلاتی در سیستم تنفسی می شود. از این روی هنگام استفاده از این قبیل محصولات، از دستگاه های تهویه ها استفاده نمایید یا درب و پنجره محیط را باز بگذارید.

در صورت اصابت چسب با سطح رویی کفپوش، سریعا اقدام به نظافت آن نمایید. باقی ماندن چسب به روی کفپوش، سبب تغییر رنگ آن می شود.

باتوجه به انعطاف این کفپوش شما می توانید برای قرار دادن آن در محیط های مختلف مانند زیر شوفاژ برش هایی در آن ایجاد کنید.

حرف آخر

کفپوش های پی وی سی از اقتصادی ترین انواع پوشش های محیط هستند که ظاهری مشابه با پارکت را در محیط شما ایجاد می نماید. این نوع کفپوش ها ویژگی های زیادی دارند. از مهم ترین ویژگی این نوع پوشش می توان به عدم حساسیت در برابر آب اشاره نمود. این ویژگی سبب شده است تا کفپوش پی وی سی امروزه جزء پر طرفدارترین پوشش ها باشد. نحوه نصب کفپوش پی وی سی بسیار آسان است. این نوع کفپوش معمولا دارای لایه چسبی در پوشش زیرین خود هستند و نیاز به استفاده از چسب ندارند. در انواع دیگر آن از چسب های فوری استفاده می شود. در این مقاله به نحوه ی نصب کفپوش پی وی سی پرداختیم. امیدواریم با استفاده از این راهنما به راحتی قادر باشید تا پوشش کف پی وی سی خود را نصب نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *