نحوه ی انتخاب انواع قرنیز

قرنیز بهینا

قرنیز از جزئیاتی است که معمولا در طراحی خانه نادیده گرفته می شود. اما باید بدانید همین عنصر جزئی می‌تواند به محیط شما عمق و هویت بخشد. توجه به تنوع در جنس انواع  قرنیز، شناخت و انتخاب مناسب آن می تواند در طراحی خانه و سبک زندگی شما تاثیرگذار باشد. در ادامه به نحوه ی انتخاب انواع قرنیز برای منازل و محیط کار شما می پردازیم، با ما همراه باشید.

قرنیز پی وی سی

قرنیزهای پی وی سی یا به اصطلاح وینیلی معمولا برای محیط های اداری و فضاهای تجاری استفاده می شوند. این دسته از قرنیز ها به دلیل دوام و مقاومت بالا برای محیط های پر رفت آمد بسیار مناسب هستند. قرنیز های پی وی سی ضد خش و لک هستند. این ویژگی سبب شده تا از این نوع قرنیز در محیط هایی مانند خانه های بازی، راهروها و گاراژ مناسب باشند. نصب قرنیز پی وی سی نسبتا آسان است. شما می توانید به راحتی اقدام به نصب این نوع قرنیز کنید. قرنیز پی وی سی عمر بالایی دارد و نگهداری و مراقبت از آن آسان است.

تنوع بالای رنگی قرنیز پی وی سی سبب شده تا در هر نوع سبک و محیطی به راحتی به کار برده شود.

قرنیز مدرن

قرنیزهای مدرن و ساده ظاهری شیک به محیط شما می بخشند. این نوع قرنیز با انواع طراحی و سبک های منازل سازگاری دارد. قرنیز های مدرن با ظاهر ساده ی خود باعث می شوند که دیوارها کشیده و خانه بزرگتر به نظر برسد.

برای خانه هایی با سبک مدرن پیشنهاد می شود که از قرنیز بلندتر استفاده شود. این موضوع باعث می شود عمق بیشتری به فضا بخشیده شود. این نوع قرنیز های براق را به راحتی می توان با انواع کاغذ دیواری بخصوص کاغذ دیواری طرح دار و روشن در هر بخش از خانه به کار برد.

قرنیز های سنگی

قرنیز های سنگی در گذشته بسیار پر طرفدار بودند. امروزه معمولا قرنیز های سنگی را در خانه های قدیمی مشاهده می کنید. قرنیزهای سنگی به دلیل وزن زیاد و سنگ به کار رفته در آن نسبت به سایر قرنیز ها از قیمت بالا تری برخوردار هستند. قرنیز های سنگی در فضاهای عمومی بیشتر به کار برده می شوند و معمولا جنس سنگ کف با قرنیز یکسان است. نصب این نوع قرنیز به راحتی سایر قرنیز ها نمی باشد. قرنیز های سنگی از استحکام بالایی برخوردار نیستند و طرح و رنگ در آن محدود است.

قرنیز چوبی

قرنیز های چوبی یکی از گران ترین انواع قرنیز هستند. این نوع قرنیز، ظاهری اصیل و کلاسیک به محیط شما می‌بخشد. معمولا از قرنیز های چوبی در منازل و اتاق خواب استفاده می شود که جذابیتی بی نظیر را در محیط ایجاد می کند. تنوع قرنیز های چوبی بالا نیست و معمولا از چوب بلوط ساخته می شوند. این نوع قرنیز مقاومت بالایی در برابر رطوبت و آب را ندارد. همچنین نسبت به خش و شکستگی نیز مصون نیست. از این روی نیاز به رسیدگی و مراقبت بیشتری نسبت به سایر قرنیز ها دارد.

قرنیز سرامیکی

قرنیز های سرامیکی یکی از انواع کم طرفدار قرنیز ها می باشد. در قرنیز های سرامیکی دارای تنوع بالایی در طرح و رنگ نیست از این روی محبوبیت چندانی در بین خریداران ندارد. همچنین این نوع قرنیز به دلیل وزن بالا و هزینه های مربوط به نصب، نسبت به سایر قرنیز ها از قیمت بالاتری برخوردار است.

نکاتی که به هنگام انتخاب انواع قرنیز باید به آن دقت کنید.

اگر تمایل دارید تا ظاهری یک دست در خانه خود ایجاد کنید رنگ و جنس قرنیز های خود را متناسب با رنگ درب ورودی، پنجره ها و کفپوش انتخاب کنید.

اگر تصمیم دارید ظاهری ساده به خانه خود ببخشید از قرنیز های رنگ روشن ( به ویژه سفید) و از انواع قرنیزهای مدرن استفاده کنید

برای بزرگتر دیده شدن و عمق پیدا کردن فضای خود از قرنیز هایی با رنگ روشن استفاده کنید.

اگر محیط شما دارای کفپوش چوبی است پیشنهاد می کنیم برای انتخاب قرنیز از رنگ های تیر تر از کفپوش استفاده کنید.

بر اساس شرایط محیط دست به انتخاب انواع قرنیز بزنید. اگر رفت آمد در محیط شما زیاد است پیشنهاد می کنیم از قرنیز هایی که مقاومت بالایی برخوردار هستند استفاده کنید. افرادی که به دلیل نوع کاربری و یا نحوه استفاده نیاز به قرنیزی مقاوم در برابر آب دارند قرنیز پلی استایرن و پی وی سی گزینه های مناسبی می‌باشند که قرنیز پلی‌استایرن نسبت قرنیز پی وی سی از زیبایی، کیفیت و استحکام بالاتری برخوردار است. از مزایای قرنیز پلی‌استایرن بهینا  که برندی ایرانی است می‌توان به سبکی، استحکام، ضد آب بودن، قابلیت شستشو و رنگ پایدار اشاره کرد.

نتیجه گیری

معمولاً در طراحی داخلی منزل و محیط یکی از عناصری که کمتر به آن توجه می شود قرنیزها هستند. قرنیزها از عناصر جزئی هستند که نقش بسیار بزرگی در هویت بخشیدن به محیط شما ایفا می کنند. بدون وجود عنصری مانند قرنیز، طراحی محیط شما نیمه تمام به نظر خواهد رسید.

قرنیز ها علاوه بر زیبایی و هویتی که به دیوارها می بخشند، از آسیب و برخورد اجسام به آن و همچنین نفوذ آب و رطوبت جلوگیری می کنند.

در این مقاله به انواع قرنیز ها، میزان مقاومت و محیط های مناسب برای به کارگیری آنها پرداختیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید گزینه ی مناسبی را برای محیط خود انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *