نحوه ی نصب موکت تایل

موکت تایل

موکت تایل یکی از مقرون به صرفه ترین انواع کفپوش ها است. برخلاف موکت های متداول که سنگین هستند و برای برش نیاز به ابزار دارند، نصب موکت تایل بسیار آسان است. نصب این نوع موکت نیاز به زمان زیادی ندارد. در ادامه به نحوه ی نصب این نوع کفپوش خواهیم پرداخت.

موکت تایل چیست؟

موکت تایل، نسل جدیدی از موکت ها می باشد که به صورت مربع یا مستطیل در اندازه های مختلف تولید می شود. این قطعات با در کنار هم قرار گرفتن، به عنوان پوششی یکپارچه برای کف محیط مناسب هستند. این قطعات دارای رنگ و طرح های متنوعی هستند که مانند پازل در کنار هم دیگر قرار می گیرند. معمولا از این کفپوش در محیط های پر رفت و آمد استفاده می شود، چرا که در صورت خرابی نیاز به تعویض کل آن نمی باشد. در صورت آسیب، تنها قطعات آسیب دیده با نمونه ی مشابه خود جایگزین می شوند. همین مسئله می تواند نشان دهنده ی اقتصادی بودن این نوع کفپوش باشد. به دلیل کوچک بودن ابعاد قطعات، حمل و نقل و جا به جایی این نوع کفپوش نیز آسان است.

موکت تایل عمر بالایی دارد. قابل شستشو است و به راحتی نظافت می شود. یکی دیگر از مزایای این نوع کفپوش، عایق صوتی بودن است. موکت تایلی اسنس استریپ کد ۸۸۰۲ محصول شرکت DEESO  کشور هلند می باشد که با کیفیت بسیار عالی و منحصر به فرد عرضه می گردد.

محاسبه تعداد قطعات

طول و عرض اتاق را اندازه بگیرید.

با ضرب طول در عرض مساحت اتاق را به دست آورید.

مساحت اتاق را به اندازه ی مساحت هر قطعه تقسیم کنید.

برای جلوگیری از بروز هر گونه خطا و پیش بینی تعمیرات، تعداد بیشتری تایل خریداری کنید.

ابزار مورد نیاز

  • موکت تایل
  • موکت بر
  • جارو برقی
  • متر
  • سنباده
  • چسب مخصوص موکت
  • کاردک

مرحله اول نصب موکت تایل

پیش از نصب، ابتدا کفپوش قدیمی را از کف جدا نمائید. کف محیط شما به هنگام اجرا باید بدون رطوبت، آلودگی، ترک، پستی و بلندی باشد تا بهترین نتیجه حاصل شود.

در صورت ترک خوردگی کف، ابتدا آن را با بتونه پر نمائید. مناطق دارای بلندی را نیز با سنباده از بین ببرید. تا تمام کف هم سطح همدیگر شوند.

نظافت کف

بعد از زدودن برآمدگی و فرورفتگی های موجود در کف محیط، نوبت به تمیز کردن آن است. مواردی مانند چسب های باقی مانده از موکت قدیمی، گرد و خاک و خرده های گچ و سیمان باعث می شود تا موکت به درستی و ثابت در کف قرار نگیرد. هرچند که امروز موکت های تایلی دارای چسب مخصوص هستند که به راحتی باعث چسبیدن آن به کف می شود، اما با وجود آلودگی ها ممکن است به درستی عمل نکند و ظاهر کار شما را خراب کند.

بعد از جدا سازی کفپوش قدیمی و زدودن برآمدگی و تورفتگی ها، به وسیله ی جارو آلودگی ها را پاک نمائید.

از بین بردن رطوبت

رطوبت یکی از عوامل ایجاد کپک و آسیب به بافت موکت است. برای جلوگیری از این دسته صدمات پیشنهاد می کنیم ابتدا کف را در برابر آن عایق نمائید. همین مسئله باعث دوام و طول عمر کفپوش شما خواهد شد.

پیش از نصب موکت کف را به وسیله ی مواد ضد رطوبت آستر کشی کنید و زمان دهید تا این مواد به درون کف نفوذ کنند. به دلیل به کار رفتن مواد شیمیایی در این دسته از محلول ها به هنگام کار حتما از تهویه هوا استفاده کنید و یا پنجره را باز بگذارید.

اندازه گیری و نصب

با اندازگیری دقیق اتاق نقطه ی مرکزی آن را بیابید و کار را از آن نقطه آغاز کنید. این کار باعث می شود که موکت در دو طرف اتاق قرینه و مشابه هم باشد.

برای به دست آوردن مرکز اتاق، وسط هر دیوار را بیابید و علامت بزنید سپس انتهای آن را به روی کف ترسیم کنید. نقطه ای که تمامی هر چهار وجه در آن تلاقی می کنند مرکز اتاق است.

پیش از نصب موکت به وسیله ی چسب، ابتدا به صورت امتحانی، شروع به نصب قطعات کنید. بدین وسیله از اشتباهات و خطاهای احتمالی و آسیب به پوشش کف جلوگیری می کنید. همچنین می توانید بهترین چیدمان را از نظر ترکیب رنگی و طرح در آن ایجاد کنید.

برای نصب نهایی اتاق را به چهار قسمت مساوی فرضی تقسیم کنید و از مرکز به سمت گوشه شروع به چسباندن قطعات کنید. تمامی قطعات را به این شیوه بچسبانید. در صورت نیاز در انتهای هرگونه برش های یکسانی ایجاد کنید.

در این مقاله به توضیحاتی در مورد موکت تایل و نحوه ی نصب آن پرداختیم. شما با استفاده از این راهنما می توانید با سرعت و اطمینان، موکت تایلی خود را بدون نیاز به حضور متخصصین انتخاب و نصب نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *